    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <1...@g...com>
    <52cf0dfb$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <52cf15a6$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <52cf1dd5$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <52cf2211$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    Subject: Re: Rys. techniczny
    Date: Fri, 10 Jan 2014 09:11:38 +0100

    EC.ENG wrote:

    > Czyli za właściwy uważasz model: najpierw nauka rysunku odręcznie,
    > później jakiś CAD 2D, no i na koniec jakiś 3D? Jeśli tak no to niech
    > uczelnie otworzą nowe kierunki: kreślarz.

    Ależ kreślarz, to jest właśnie CADowiec.
    Ty chcesz, żeby uczelnia była miejscem,
    gdzie uczy się metod rysowania?
    Przecież CAD zastąpił rapidografy.
    Nie pamiętam, żeby były jakieś przedmioty uczące rysowania rapidografem.
    Trzeba było kiedyś jakoś zrobić rysunek, to robiło się na kalce, bo takie
    były metody,
    jak weszły metody komputerowe, to oddawałem rysunek robiony w CADzie.
    Przecież na studiach nie uczą nikogo jak pisac na komputerze.
    Nikt nie zaprzecza, że metody rysowania komputerowe są nowoczesne
    i należy się nimi posługiwać. Ale akurat z metodyki tak wynika, że
    operowanie ołówkiem zamiast myszki daje większą efektywność
    zapamiętywania materiału. I dlatego się stosuje takie metody.
    W nauczaniu - a nie jako jakis zamiennik kreślenia na ekranie komputera.
    I to w nauczaniu ZASAD rysunku technicznego, a nie samego rysowania.

    Jak mózg ludzki wobec zmian w otaczającym nas świecie będzie ewoluował
    do takiej konstrukcji, że nie będzie potrzebował boźców manualnych do
    zapamiętywania i utrwalania materiału, to wtedy pewnie metody inne niż
    manualne
    będą miały większe znaczenie dla efektywnej nauki. To pewnie kiedyś nastąpi,
    ale wtedy nie będziemy może wcale potrzebowac pisma i bedziemy inaczej
    kształtować
    od początku edukacji nasz mózg.