  • Data: 2018-12-04 11:19:02
    Temat: Re: Rozrusznik, prądy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gienek" napisał w wiadomości grup
    "J.F." news:5bf459e4$0$503$65785112@news.neostrada.pl

    >Są gdzieś może zestawienia, tabelki, wykresy ile rozruszniki z
    >typowych benzynowych aut do rozruchu silników 1-2L żreją prądu np
    >zimą przy -10st?
    >Czy moc np. 1000W dla rozrusznika to moc podana w największym jego
    >dopuszczalnym stresie? I wtedy teoretycznie łyka ~83A Czy raczej przy
    >+21st Celsjusza? Gdy wszystko bez większych oporów się kręci i
    >rozrusznik wciąga wtedy np tylko 40A.

    30A to mi kiedys bral elektromagnes wlaczajacy rozrusznik.

    Nawiasem mowiac jest dwustopniowy - jak juz zalaczy, to prad jest
    mniejszy.

    >Nie mam porównania, bo nie było mi kręcić korbą od np. Warszawy aby
    >wiedzieć jakie to opory taki silnik stawia, by poczuć jakie
    >obciążenie stanowi silnik dla rozrusznika, można to obrazowo do
    >czegoś porównać?

    A widzisz kolo pasowe ? Mozesz pokrecic kluczem.
    Obrazowo to nie ma jak porownac :-)

    >Ile taki rozrusznik 1000W pociągnie prądu jakby go zablokować w
    >momencie próby kręcenia? Zakładamy idealne źródło zasilania z Rw=
    >0,00 Ohm.
    >Może to być i 500A?

    https://www.youtube.com/watch?v=VkJ1a8T1_O8
    https://www.youtube.com/watch?v=tKki89sq0XY

    Po cos daja te 700A akumulatory do diesli

    >Ile taki rozrusznik prądu pobierze jakby kręcić go bez obciążenia?
    >Kilka A?

    Raczej kilkadziesiat. Jak sie juz rozpedzi.

    A na moc to bym sie nawet nie patrzyl.

    Ponoc wspolczesne biora mniej, bo maja przekladnie ... ale ile ma, a
    ile nie ma ...

    J.