  • Data: 2018-12-04 20:12:46
    Temat: Re: Rozrusznik, prądy
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A widzisz kolo pasowe ? Mozesz pokrecic kluczem.
    > Obrazowo to nie ma jak porownac :-)

    Są skutery z kopniakiem / kopką (taka korbka do odpalania nogą). Stawia na
    tyle duży opór, że nogą (ciężarem ciała) odpalisz, ale z ręki może być
    trudno (mówię o jednocylindrowych skuterach 50 cm3).

    W swojej 125-ce kiedyś próbowałem kręcić wałem ręcznie (obracając koło
    magnesowe ręką). Dać się da, chociaż stawia dużo większy opór niż 50 cm3.

    W samochodzie czy motocyklu (oba 4-cyl 1300 cm3) zapomnij o kręceniu
    wałem ręką (choć jak zawsze to kwestia dźwigni, grzechotką się da) :)

    > https://www.youtube.com/watch?v=VkJ1a8T1_O8

    Ten to brzmi jak helikopter :)

    > Po cos daja te 700A akumulatory do diesli

    W Dieslu i sprężanie większe, i świece żarowe...

    > Raczej kilkadziesiat. Jak sie juz rozpedzi.

    Kiedyś chciałem użyć rozrusznika z Hayabusy jako silnika ogólnego
    przeznaczenia. Odpaliłem na wolnych obrotach, zobaczyłem, ile to ciągnie
    prądu, i szybko wybiłem sobie ten pomysł z głowy. Już pomijając sam pobór
    to przecież to w życiu nie odprowadzi tyle ciepła, ile tam się wydzieli.

    Aż chciałem teraz sprawdzić, ale nie mogę go znaleźć (pewnie leży gdzieś
    w piwnicy). Znalazłem za to sprężarkę od klaksonu. Wynik:

    - wylot powietrza odetkany: 21 A - 22 A
    - wylot powietrza zatkany: 28 A - 29 A

    https://youtube.com/watch?v=w5-TtJfORhg

    Bocznik 60 mV @ 100 A, miernik ustawiony na zakres 200 mV. Widać jak się
    akumulator od razu rozładowuje (lub przewody grzeją, lub silnik grzeje) :)
    Sam kompresor też momentalnie zrobił się ciepły, myślę że jakby ktoś
    chciał trąbić np. przez minutę to by z dymem poszedł.

    Zakładając 12 V (nie wiem ile było na akumulatorze podczas tego testu, ale
    powiedzmy że 11 - 12 V) mamy ok. 250 W przy odetkanym wylocie i 350 W przy
    zatkanym.

    Nie mam jak sprawdzić bez części pompującej, bo to jest całość, jak ją
    zdemontuję to wirnik wypadnie.