    Subject: Re: Rozmiar opon a spalanie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <pr6hov$pqr$1@node2.news.atman.pl> <pr6ud2$653$1@node2.news.atman.pl>
    <5bd6fef7$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd700ca$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd7036b$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd7084e$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd70c8f$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd728d0$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd787a0$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd82c15$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd836bc$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd85f11$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Tue, 30 Oct 2018 17:47:03 +0100

    W dniu 2018-10-30 o 14:38, J.F. pisze:
    [...]

    > Zapomniales, ze ruch coraz wiekszy.
    > Twoje reflektory hamuja, ale ktos z tylu cie swoimi popycha :-)

    Ale lusterka z poprzedzającego mnie pojazdu to uzupełniają.
    Tzn jak jak świecę to odbicie wraca do mnie, co daje siłę 2x większą no
    i się znosi :]

    2235214d82ebbdf76.jpg

    > Ale azot pompujesz czy CO2 ?

    Tak, ciekły. Wtedy opony są twarde :]

    > Azot oszczedza paliwo :-)

    Ciekły jest cięższy :/

    > Wytlumacz to mojemu silnikowi :-)

    > Starego gaznikowca tez mialem.
    > Z gazem, wiec moglem wylaczyc benzyne i zmierzyc na ile starcza porcja
    > paliwa w gazniku.

    Prawie dobry kierunek ale błędna hipoteza :)

    Na gaźnikowcu nie było korekcji obrotów i gdy włączasz światła to obroty
    spadają. OK, spalanie nie rośnie. W przypadku wtrysków jest inaczej.
    Włączasz światła a komputer--cyk, cyk i podaje wincyj paliwa żeby te
    obroty utrzymać. No chyba że masz korbkę w kabinie i mu pomagasz :]

    > Ale u mnie jest diesel. W czasie jazdy co chwila pokazuje co innego,
    > wiec tym bardziej nie mozna zmierzyc wplywu swiatel.

    Ja nie polegam na chwilowych wskazaniach bo to mylna mylność :)

    > Tylko rzetelniej sie mierzy 0.1 przy zuzyciu 6l (gdybym tak 6h stal),
    > niz przy zuzyciu 40l - gdybym 6h jechal.

    Nie umiem pojąć, dlaczego próbujesz wstawić tutaj inne jednostki. O
    miliardów lat spalanie liczymy l/km więc musisz się odnieść do takiego
    przelicznika.>

    > 120W, powiedzmy 150 ze stratami alternatora ... ponizej 1% mocy silnika
    > w czasie jazdy.
    >
    > Nie mowie ze nie bierze, tylko ze zmierzyc to trudno.

    Dlatego podałem że należy w mieście odnosić się do przebiegu a nie do
    czasu pracy=1h przy jednej godzinie nie zauwazysz praktycznie wzrostu
    paliwa ale przy 6 godzinach pracy jak najbardziej, gdzie musimy na końcu
    stosować jednostki l/km :)

    > 4h na 100km, ~0.5kWh, ze 150g paliwa ... sklanialbym sie raczej do 0.2l.
    >
    > A rozrzut w miescie mam znacznie wiekszy.
    >
    > Nawiasem ... to na 1h wychodziloby rzedu 0.05l i nie ma sie co dziwic,
    > ze komputer pokladowy nie pokazuje, skoro ma tylko 1 cyfre po przecinku.

    Licz kilometry/zuzycie a nie czas pracy silnika :D:D:D

    > Jesli z GPS to super ... ale on tez ma swoja dokladnosc.
    >
    > Tylko w opisie do MyWheels nie wspominaja o GPS.
    > Torque chyba tez nie ma.

    Użyłem też słowa zamiennie :> Myślałem ze pojmiesz ale kucha. Nie
    pojąłeś. Trasę nazwijmy "testową" mam wyliczoną co do metra, GPS, mapy,
    ECU, różnica na srednicach kół (15/16'') itd Dla mnie to parametr
    _stały_. Nie będę Ci opisywał dokładnie, bo mi się nie chce. Zmierzona
    trasa. Ponieważ to doskonały odcinek, równy dokładnie 110,5km od stacji
    benzynowej do miejsca zatrzymania to sobie robię testy od kilku lat.

    [...]

    > Co do oporow toczenia, to mam watpliwosci czy taki staly.

    A co się niby ma zmieniać?

    > A mysmy na swiatla zeszli, o mocy 0.15kW. I juz wychodzi niemierzalne,
    > nawet jesli po miescie silnik rzadko 20kW przekracza.

    Podobnie jest z oponami. Watpię żeby generowały "połyk" 1KW z silnika,
    raczej gdzieś max 100W lub nawet mniej

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?