  • Data: 2016-02-22 15:20:56
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.02.2016 14:58, (Tom N) wrote:

    > No tak, kierunek jazdy zmienia sie na jezdniach kierunkowych tudzież na
    > oznakowanych lub nie zakrętach...

    Kierunek jazdy możesz sobie zmienić zawracając na normalnej jezdni,
    skręcając na "skrzyżowaniu" z drogą wewnętrzną bądź gruntową, zjeżdzając
    w pole, do lasu, na parking, MOP i pewnie jeszcze w kilka czy
    kilkanaście innych sposobów, również poza skrzyżowaniami.

    > Pa na 2 tygodnie, może zdążysz ustalić sam ze sobą definicje, rozróżnisz
    > "przed" "w trakcie" i zapomnisz o "na skrzyżowaniu", "rondzie" "placu"

    Ale to ty twierdzisz, że skrzyżowanie ma tu jakąś szczególną wartość -
    ja twierdzę, że każdy manewr nalezy sygnalizować w sposób zrozumiały dla
    innych (bo to dla nich mrugasz), i skrzyżowanie, bądź jego brak czy ich
    nadmiar nie ma nic do rzeczy.

    W myśl twojego "sygnalizuje, gdzie w _końcu_ będę jechał" wyprzedzanie
    "z lewej pod prąd" powinieneś sygnalizować prawym kierunkiem, bo
    przecież na końcu będziesz wracał na swój pas;)

    Shrek.