    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Date: Tue, 18 May 2010 13:48:27 +0200

    news:4bf1f68e$0$2603$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tuż obok jest o zasadzie ograniczonego zaufania, to już olałeś, bo nie
    > pasuje do Twoich durnych teorii o tym, ze można skręcać na pałę nie
    > patrząc w lusterka?

    To raczej są Twoje durne teorie, bo coś takiego jak "zasada ograniczonego
    zaufania" nie istnieje. To jest wymysł, który powstał za czasów komuny,
    który pokutuje do dnia dzisiejszego w durnych łepetynach niektórych
    kierowców wypisących te bzdury na pms.

    Kolego, coś takiego jak "ograniczenie zaufania" wystepuje przy spełnieniu
    pewnych założeń i wynika z:
    "Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    zachowania."

    Jak więc widzisz, mam prawo ufać i liczyć na to, że każdy uczestnik ruchu
    drogowego przestrzega przepisów ruchu drogowego.

    Gdzie jest to ograniczenie zaufania ?
    Tu: "... chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    zachowania".
    Reasumując: Mam wręcz obowiązek ograniczyć to zaufanie tylko wtedy, kiedy
    będą ku temu przesłanki tzn. np. widzę, że ktoś łamie przepisy, jedzie jak
    pijany lub wyprzedza na skrzyżowaniu itd. Wtedy to właśnie jestem wręcz
    zobligowany przez Art. 4 do ograniczenia tego zaufania i traktowania tego
    uczestnika w inny sposób, który zapobiegnie wypadkowi, ale żeby to zaufanie
    ograniczyć najpierw muszą wystapić ku temu przesłanki.
    Wszystko na ten temat i nie pisz dalej takiech pierdół na publicznym forum,
    bo tylko robisz z siebie pośmiewisko.