  • Data: 2013-10-10 22:08:32
    Temat: Re: Regulator mocy
    Od: "KS" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ups.com...
    >Jak widzicie możliwość zbudowania liniowego regulatora
    >mocy na tranzystorze. Prąd stały, napięcie 300V,
    >moc 250W, obciążenie rezystancyjne. Żadne impulsowe
    >sterowania nie wchodzą w grę.

    Ja bym wziął mosfeta bo łatwiej sterować tzn dzielnik na rezystorach +
    potencjometr.
    Jak ma się samo załączyć to np jakis układ ładujący pojemność.
    Na bramce jakąś diodę zenera żeby nie uszkodzić i powinno działać.
    Na bipolarny potrzebujesz troszkę prądu na sterowanie więc na 300V to moc na
    rezystorze duża.
    To tak jak ma byc prosto.
    Z tego wszystkiego to najtrudniej to chyba chłodzenie dobre zrobic.
    Tranzystor np taki jak w linku powinien dać radę choc pewnie znajdziesz
    tańsze.
    http://www.tme.eu/pl/details/ixfn48n50/tranzystory-z
    -kanalem-n-tht/ixys/#

    K.S.