  • Data: 2011-12-10 10:39:56
    Temat: Re: Realne perspektywy polskich uczelni technicznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 8 Dec 2011 16:19:19 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Rabin rozwija Torę, to też jest R&D?

    Sadzac po zydowskich powiastkach nie tylko rozwija, ale jak najbardziej
    jest badaczem Tory. ale to dygresja.

    > http://sjp.pwn.pl/szukaj/innowacja

    Ale tam nie napisali ze wprowadzenie na rynek, ani do uzytku.

    >Co nowego wprowadza zaprojektowanie czegoś na pracę dyplomową?

    Zalezy jaka praca. Co bys powiedzial np o lozyskach tocznych z
    elipsoidalnymi walkami ?
    Albo jakby dyplomant "zaprojektowal" nowa metode obliczeniowa ?

    > Ja takie symulacje robię na codzień. Rachuję czy naprężenie w klocku
    > numer X nie przekracza wartości Y oraz po ilu cyklach o przebiegu Z
    > wyczerpie się wytrzymałość zmęczeniowa i na pełzanie. To chcesz nazwać
    > R&D?

    A jak sie okazuje ze przekracza wartosc Y to co robisz ? Zwiekszasz grubosc
    tam gdzie przekracza ? Tego faktycznie R nie mozna nazwac, D to juz w
    zaleznosci od zakladowej definicji.

    Ale jak ktos jest ambitniejszy - i jesli przekracza to zmienia konstrukcje
    w wiekszym stopniu ? Co powiesz np o "minimalnokosztowy ksztalt mostu" ?
    Lepszy linowo-wiszacy tradycyjny czy wantowy ?

    Albo np zagadnienie bodajze Pascala - jaki ksztalt powinna miec tradycyjna
    drewniana beczka zeby wymagala najmniej materialu przy zadanej objetosci.

    > Konrad
    > PS Dział R&D mam na drugim końcu korytarza. Ja naprawdę wiem co to
    > jest R&D :o)

    W "twojej" firmie. Nobli duzo zdobyliscie ?

    J.