  • Data: 2011-12-10 12:32:01
    Temat: Re: Realne perspektywy polskich uczelni technicznych
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Gru, 10:39, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Sadzac po zydowskich powiastkach nie tylko rozwija, ale jak najbardziej
    > jest badaczem Tory. ale to dygresja.

    > Ale tam nie napisali ze wprowadzenie na rynek, ani do uzytku.

    Nie, nie napisali. Przypomniała mi się moja praca dyplomowa na koniec
    politechniki. Wtedy to były czasy kiedy te prace oprawiało się w taką
    obleśną skaję-neździeraję, z krzywym napisem DYPLOM złotymi literami
    wyciśniętym na okładce. Introligatorowi zajmowało to 5 dni. Ja z braku
    czasu oprawiłem to w punkcie ksero w plasikowy grzbiet i przezroczystą
    okładkę. Trwało to pół minuty. Kiedy inni to zobaczyli, też zaczęli
    tak okładać. Dokonałem innowacji na skalę mojej grupy, czyli
    klikunastu chłopa. Nie wprowadziłem niczego na rynek, ale zrobiłem coś
    po nowemu i inni to naśladowali. Gdybym tylko o tym pomyślał, ale
    tego pomysłu nie zrealizował, nie byłoby innowacji. Zgadzasz się? Tak
    czy nie?

    > Zalezy jaka praca. Co bys powiedzial np o lozyskach tocznych z
    > elipsoidalnymi walkami ?
    > Albo jakby dyplomant "zaprojektowal" nowa metode obliczeniowa ?

    Poproszę o rzeczywiste przykłady z życia. Wtedy powiem "co bym
    powiedział".

    > A jak sie okazuje ze przekracza wartosc Y to co robisz ? Zwiekszasz grubosc
    > tam gdzie przekracza ? Tego faktycznie R nie mozna nazwac, D to juz w
    > zaleznosci od zakladowej definicji.

    I "R", i "D" będzie dopiero jak pójdę na drugi koniec korytarza i
    powiem że robimy to od dawna tak że za każdym razem wychodzi źle-
    zmieńcie chłopaki technologię żeby było tak a tak, wtedy będzie dobrze
    za każdym razem. Wtedy oni rozplanują program zmiany technologii,
    wykonają jakąś robotę, ja ją zweryfikuję, zwaliduję i podejmiemy
    jakieś wnioski. Same moje rezultaty obliczeń nie są ani "R" ani "D".

    > Ale jak ktos jest ambitniejszy - i jesli przekracza to zmienia konstrukcje
    > w wiekszym stopniu ? Co powiesz np o "minimalnokosztowy ksztalt mostu" ?
    > Lepszy linowo-wiszacy tradycyjny czy wantowy ?

    Mostu nie projektuje jeden człowiek na podstawie jednego pomysłu i
    jednej danej. To skomplikowany proces i to czy on na koniec wygląda
    tak czy inaczej to nie jest temat na "co powiesz" na usenecie.

    > Albo np zagadnienie bodajze Pascala - jaki ksztalt powinna miec tradycyjna
    > drewniana beczka zeby wymagala najmniej materialu przy zadanej objetosci.

    Jeśli zapomnimy o ograniczeniach materiałowych i technologicznych- to
    możemy wymyślić dębowy storage tank i co, będziemy dumni?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Storage_tank

    > W "twojej" firmie. Nobli duzo zdobyliscie ?

    Nie, ale latamy w kosmos, zanurzamy się głęboko pod wodę, siedzimy na
    najwyższych pokładach platform wiertniczych, będziemy siedzieć w
    ITERze, Prelude, co tam chcesz.
    Konrad