  • Data: 2011-12-10 21:45:43
    Temat: Re: Realne perspektywy polskich uczelni technicznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 10 Dec 2011 09:28:25 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Jak dwustu chłopa ma obronę w trzy kolejne dni to też wszyscy będą
    > mieli w pięć minut?

    Obrona trwa ponad 5 minut, wiec powinien sie introligator wyrobic przed
    komisja :-)

    > No to powiedzmy że swój pomysł opublikowałem przez "takteżzrobienie".
    > Jest to realizacja czy nie?

    Jest, ale klotnia o to czy ta realizacja ma jakiekolwiek znaczenie :-)

    > Jest to założenie niezgodne z rzeczywistością

    Myslisz ze w calym kraju nie znalazl by sie profesor starej daty, dla
    ktorego forma wazniejsza niz tresc ? :-)

    > Wtedy użytkowników usenetu w Polsce pamiętałem prawie wszystkich z
    > imienia i nazwiska. Tak tak, były czasy kiedy ludzie się w usenecie
    > podpisywali :o)

    Wiem. Ale to nic nie zmienia w rozpatrywanej kwestii.

    > Skoro mieszasz w to internet, ni może jeszcze tacy sułtani sieci jak
    > Marek Car, Maciej Uhlik, Jarosław Deminet, Tomasz Surmacz itd...

    A ja gdzie ?
    Ale co maja do tego sultani sieci ? Zawsze sie oddawalo prace po paru
    dniach pobytu u introligatora - wiecej osob musialo uwazac ze inna forma
    tez jest dopuszczalna.

    > No właśnie- a tamci co wymyślili to też nic nie wymyślili, bo wszystko
    > już dawno było wymyślone, nawet ci co zwijali papirusy to też tego nie
    > wymyślili, bo przyroda sama suche liście zwija, żaden człowiek tego
    > nie wymyślił :-)

    Niby nie, ale ktos tam byl pierwszy :-)

    > Serce roście!
    >
    > Oczywiście, programu nie było, program został napisany. Nie było-
    > jest. Nikt takich programów nie pisał- on napisał- wszyscy zaczęli
    > pisać.

    No nie, wszyscy nie zaczeli. Ilez mozna takich prac napisac ?

    Moze wszyscy ukladacze krzyzowek zaczeli takie uzywac.
    Ale dopiero jak komputery potanialy.

    > Super przykład, nie wiadomo jaką tezę wspiera, ale bardzo mi się
    > podoba.

    Wspiera teze ze "Development" nie jedno ma zrozumienie.

    > Mało tego: ktoś musi za ten most zapłacić.

    Same projekty nie sa drogie.

    > Jeszcze dodam! Ktoś musi mieć potrzebę jeżdzenia tym mostem :-)

    A przy tym bym sie nie upieral :-)

    Tym niemniej ktos jednak musi wstepna koncepcje rozwiazania opracowac, jak
    robicie wymiennik to przeciez tez ktos to robi, nie ma "klient zamowil
    wymiennik za milion, ty zaprojektujesz rurki, ty sitka a ty obudowe, iddzie
    kazdy do siebie i wracajcie z rysunkami. O nic nie pytajcie - wszak
    jestescie fachowcy, kazdy sie na swoim kawalku zna i nie traccie czasu na
    gadanie ze soba ".

    > A kto rzuca się z tych mostów do rzeki? A kto ich potem wyławia?

    A co to ma do sprawy ?

    > No nie wiem co bym powiedział. Pewnie bym przyszedł na usenet
    > roztrząsać!

    Moze sie i to zdarzyc ... choc na razie nie ma takiego zwyczaju, moze byc
    innowacyjny :-P

    > A profesor może wcale nielegalnie jest profesorem, może ściągał na
    > maturze i powinno mu się unieważnić całą karierę!

    I znow - a co to ma do rzeczy ?
    Wydaje sie ze to calkiem niezly pomysl takie porownanie, a jeszcze mozna
    pare prac dyplomowych zalatwic :-)

    > A czy ktoś potrafi sformułować zadanie tak żeby było jednoznaczne?

    Pascal zyl w 17 wieku. Nie bylo cisnienia, norm, atestow - zwykle beczki
    :-)

    > Jak się nie potrafi zadać pytania to szukanie odpowiedzi nie jest
    > żadnym researchem, tylko traceniem czasu. Research trzeba zacząć od
    > sformułowania problemu. Ile jest zmiennych, jakie są ich przedziały
    > które można zaakceptować itd. I zaraz się okazuje że Twoje pytanie o
    > optymalną beczkę to optymalizacja kilkunastu zmiennych. Więc siadanie
    > nad kartką i policzenie pochodnej funkcji objętości nie jest żadnym
    > researchem.

    No jak to nie jest ? Nie znales optymalnego rozwiazania, a teraz znasz.
    Znalazles. To jak to nazwac jak nie badania ?

    A poza tym sie mylisz:
    a) po drodze moga sie pojawic calki, ktore nie maja rozwiazan. Bo czy
    objetosc bedzie tak latwo obliczyc na podstawie wymiarow beczki ?
    b) zmienne moga byc wzajemnie uwiklane celem zachowania ograniczen,

    c) tu raczej nie zachodzi ten przypadek ... ale znalezienie minimum funcji
    wielu zmiennych w ograniczonej dziedzinie wcale nie jest takie latwe.
    Ludzie i habilitacje na tym porobili.

    Summa summarum - moge sprobowac to rozwiazanie znalezc numerycznie.
    I moze to nawet szybciej bedzie niz z olowkiem w reku.

    Jakbym siedzial w laboratorium i szukal np najlepszej proporcje w stopie
    metali, wykonujac i mierzac rozne probki to bys nie mial watpliwosci ze to
    badania byly ?
    A jak siedze przy komputerze i ... "mierze" rozne warianty to juz nie ?

    > Pewnie że nie rozumiem. Tak tylko klepię w klawisze...

    > To z Apple jest jakiś problem?

    Reszta producentow ma problem. A czasem i kientow :-)

    > Zacznij robić wykałaczki scyzorykiem, też napewno stworzysz grono
    > wyznawców.

    Ktos pewnie takie robi. A ja nie lubie pewnych rzeczy robic.

    > A rower to wynalazł ruski u Niemca na strychu

    No coz - masz w wiki przyklady. Jobs nie wymyslil malego przenosnego
    grajka, bo to zrobilo Sony, choc walkman to dosc sporej kieszeni wymagal,
    ani nie wymyslil kieszonkowego odtwarzacza cyfrowego, bo sa podane trzy
    pierwsze, z czego dwa masowo produkowane, ani nie wsadzil pierwszy twardego
    dysku do odtwarzacza, bo Compaq to zrobil trzy lata wczesniej.

    Powyzsze bylo o fotoaparatach cyfrowych, jakbys jeszcze nie zauwazyl.
    Apple na razie jeszcze nie robi iCamera, ciekawe czemu :-)

    Apple ma dluzsza historie i widac zdolali uskladac spore rezerwy, bo
    przezyli trudny okres ktory mieli pod koniec 20-go wieku.

    > A dodatkowo trzeba przyznac Jobsowi ze zadbal o otoczke. Sklep
    > iTunes, gdzie bez problemu mozna sobie kupic ulubione kawalki za pare dolcow.
    > Dla bogatych zaleta, dla biednych wada :-) Aczkolwiek to dopiero w 2003
    > roku, wczesniej bogaci klienta kopiowali jak wszyscy :-)
    >
    > Ja bym jeszcze dodał że nosił czyste okulary. Nigdy nie miał
    > usmarkanych. Jestem przekonany że to też bardzo ważne dla tego tematu.

    Pewnie tak. Inni dobieraja krawaty i garnitury, a on odkryl ze wazniejsze
    sa okulary.

    > A tak z ciekowosci - kto ?
    > I czemu tak wiekopomny innowator popadl w zapomnienie ? :-)
    >
    > A czemu miał nie popaść? Wszyscy kiedyś popadają w zapomnienie.
    > Autorzy pieluszek papierowych, prezerwatyw, wentylków u kół,
    > sznurowadeł, całego tego szajsu, popadli albo popadną kiedyś w
    > zapomnienie. I co z tego wynika?

    Hm, o niektorych pamietamy jakby dluzej.

    J.