  • Data: 2011-12-08 10:40:44
    Temat: Re: Realne perspektywy polskich uczelni technicznych
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AMX" napisał w wiadomości
    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >być identyczne.

    >Tu chodzi o sposób myślenia. Moje wrażenie jest takie, że u nas nie
    >opłaca się inwestować w technologię. Taniej i _mniej ryzykowniej_
    >jest kupić gotową. Nie ma obawy, że się nie przyjmie albo odnośne
    >ministerstwo opodatkuje jak za wyroby spirytusowe.

    >Wracając do sposobu myślenia, w każdej firmie są jakieś problemy.
    >Skupiwszy się na technicznych, część jest dość prosta a część
    >jest skomplikowana. Nie ma zwyczaju/przekonania/??/ że
    >wynajęcie fachowca i rozwiązanie problemu może być opłacalne.

    Nie ma/powoli sie zaczyna, ale spojrz jeszcze na to co te krajowe
    fabryki produkuja. Prosta produkcja. Meble np. Albo kostke betonowa.
    To jaka one technologie potrzebuja ? Lepszy klej do tkanin ?

    I znow wracamy do tego ile bedzie kosztowalo opracowanie nowej
    technologii, i czy ich na to stac. A potem jeszcze sie okaze ze trzeba
    certyfikatow, atestow, badan.

    Albo czy zrobi im ktos maszyne na zamowienie lepsza niz dostepne na
    rynku lub choc tansza ?

    >Nie od razu Kraków zbudowali. Możnaby przytoczyć całą listę
    >,,drobnych'' ulepszeń, które przekładają się na konkretne
    >pieniądze.

    A owszem, tylko wtedy wychodzi druga strona medalu - malo kto potrafi
    to zrobic. Plus cala masa innych "niedasie" i koniec koncow znow sie
    rozbija o pieniadze - panie, gotowy kosztuje taniej.

    >W krajach bardziej cywilizowanych duża część firm najbardziej
    >zaawansowanych techologii to firmy równie małe. Tylko, że oni
    >żyją z rozwiniętej technologii a nie z poganiania ludzi.

    Otoz to - oni po prostu robia drozsze rzeczy.

    J.