    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Re: Skręt na skrzyżowaniu - który pas zajmujemy po skręcie?
    Date: Sat, 21 Jun 2014 10:33:26 -0500

    news:Pine.WNT.4.64.1406211705020.2256@quad...

    > Ale jeśli dobrze zrozumiałem, opisujesz zupełnie inny element skrętu:
    > to, *Z* którego pasa robiony jest skręt, a nie to *NA* który pas
    > jest robiony.
    > Dobrze mi wyszło?
    > No to "w wersji europejskiej" na legalność takiego manewru potrzebne
    > jest zezwolenie w postaci stosownego oznakowania, by default pas
    > *z* którego dokonuje się skrętu powinien być skrajny ("odpowiednio").

    Akuratnie w zacytowanym przez Ciebie fragmencie mówię o zupełnie
    innym zjawisku, którego nie obserwuję nigdzie w Europie a tylko
    w USA. Pisałem o wyjeżdzaniu z jednopasowej, podporządkowanej
    drogi, często nawet z podjazdu pod swój dom i skręcie w lewo w taki
    sposób w ulicę dwupasową że blokuje się dwa pasy w czasie manewru!

    > Za taką edukację nie tylko w Europie, ale i Rosji też być dostał ;)
    > (hint: kamerki, bez kamery dowód rzeczywiście może być trudny)

    Co bym dostał? Jechałem prosto, po moim pasie, i gościu wjechał
    mi przed maską skręcając w lewo i niespodziewanie się zatrzymał
    w pół manewru - "nie zdążyłem" się zatrzymać... :-)))