  • Data: 2016-08-25 13:52:36
    Temat: Re: Re. Pytanie do serwisantów.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 13:11:02 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Te testy uruchamia się automatycznie po skompilowaniu nowej wersji.
    > ----------
    > Rozumiem, że słowo automatyczne dotyczy nie tylko tego, że ileś testów jest
    > wykonywanych automatycznie ale też tego, że nie da się skompilować nowej
    > wersji biblioteki, aby automatycznie nie uruchomiły się jej testy.

    A to już jak kto lubi/potrzebuje.

    Generalnie jak masz sytuację że sam sobie coś tworzysz to sam masz swój tryb pracy i
    sobie sam o wszystkim pamietasz. A jak nie pamiętasz to sobie sam jakieś skrypty czy
    automaty zrobisz aby pilnowały nudnych spraw.

    Więc takie testy sobie możesz puszczać na koniec dnia aby sie upewnić że zmiany
    wprowadzone nie zdestabilizowały ci kodu programu.

    Ale w sytuacji kiedy wiele osób pracuje nad tym samym projektem i każda coś tam
    zmienia to dobrze jest mieć mechanizm który okresowo (raz na godzine, raz na dzień
    itp.) zaciąga świeżą kopię z repozytorium svn/git, kompiluje ją, testuje i montuje
    jakis plik instalacyjny lub archiwum z programem.

    Dlatego zazwyczaj te testy uruchamia się co każdą udaną kompilację.

    Wtedy wiadomo co, kto, gdzie zmienił przed wystąpieniem błędu.

    W małych środowiskach tak czy siak warto robić testy automatyczne i mieć z tego
    troche inny pożytek:
    Zanim zaczniesz pisać biblioteke czy API, piszesz kod który będzie korzystał z tej
    biblioteki/API. Piszesz go tak jak wyobrażasz sobie wykorzystanie Twojego produktu.
    Ten kod weryfikuje czy dało się wywołać kod i czy kod zwraca poprawny rezultat.

    I jak już utworzysz kod właściwy nagle te testy zaczną pokazywać wynik pozytywny.

    To takie troche podejście od "końca". Bo zazwyczaj początkujący programiści piszą
    najpierw swój kod właściwy a potem go testują czy działa a potem czy działa dobrze a
    potem czy nadal działa dobrze jak się go nakarmi głupotami.

    A to podejście jest odwrotne. Najpierw piszesz kod weryfikujący i na początku on
    weryfikuje wszystko negatywnie. A z czasem coraz więcej testów kończy się sukcesem.

    Generalnie te tematy to istna rzeka do filozofowania.
    I niektóre sprawy są IMHO warte zapoznania nawet w małych projektach.
    Nawet takich jednoosobowych.

    Ja np. korzystam z SVN do synchronizowania plików między komputerami, jako backup i
    system wersjonowania.
    Całość to w sumie dwa skrypty (update i commit) a pożytek ogromny.
    Jak pracuję na jednym komputerze i tworzę coś to wystarczy że wyślę aktualny stan
    pracy do svn jednym skryptem, nastepnie idę do drugiego komputera i uruchamiam
    update, robie co mi tam trzeba i wynik znowu wysylam do svn (commit).

    To w sumie nic kosmicznego ale bardzo ułatwia pracę.