  • Data: 2016-08-25 13:11:09
    Temat: Re: Re. Pytanie do serwisantów.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:c83804b9-6c6b-4939-8020-68e72d026a99@googlegrou
    ps.com...

    Spróbuj odkryć :)
    Bo SVN lub ewentualnie git (choć do prostych spraw lepszy svn IMHO) to fajna
    sprawa.
    Coś w rodzaju aktówki windowsowej i automatycznego kopiowacza który zapisuje
    poszczególne zmiany w plikach zapisywanych. Fajna sprawa.
    Przydaje sie nie tylko do kodu.
    Może śledzić również dokumenty, pliki binarne itp...
    --------
    Nie czuję potrzeby. Jak zacząłem trochę używać Buildera 2010 to po jakimś
    czasie wyłączłem jego funkcje pamiętania iluś tam ostatnich wersji plików i
    dokonanych zmian. Za drobne rzeczy robię, abym miał takie potrzeby.

    W idealnym przypadku skladaja sie z zestawu który testuje program (lub
    biblioteke) w zakresie podstawowych funkcjonalnosci (uruchomienie, wykonanie
    standardowej akcji itp.) plus testów dla warunków granicznych (np.
    nakarmienie programu wadliwymi danymi, nakarmienie go danymi spoza zakresu
    itp.) plus jednym - dwu testów wykrywających czy naprawiony bug sie
    przypadkiem nie pojawił ponownie.
    ----------
    Zrozumiałem.
    Robiłem tego typu testy, ale nie dla software'u tylko dla sprzętu.
    Musieliśmy przerobić naszego HAK2 (klucz sprzętowy USB) na inny procesor
    (więc program od nowa, bo stary był w assemblerze). Napisałem program który
    mielił minutę klucz, i puszczaliśmy go ze starym i nowym aby sprawdzić czy
    wyszło to samo.

    Te testy uruchamia się automatycznie po skompilowaniu nowej wersji.
    ----------
    Rozumiem, że słowo automatyczne dotyczy nie tylko tego, że ileś testów jest
    wykonywanych automatycznie ale też tego, że nie da się skompilować nowej
    wersji biblioteki, aby automatycznie nie uruchomiły się jej testy.

    Od razu zajawię temat programu make i plików makefile.
    -----
    Intensywnie używałem w czasach DOS. Nie było jeszcze biblioteki Turbo Vision
    (Borlanda okienka w DOS) więc (na potrzeby Piccolo) sam napisałem sobie taką
    bibliotekę. Moja działała 10 razy szybciej od tej Borlanda, ale nie umiała
    zdarzeń myszy przekazać do odpowiedniego okienka.
    A że wtedy zależało mi, aby exe były małe to każdą, nawet kilku linijkową
    funkcję wkładałem do osobnego obj i te wszystkie obj łączyłem w lib
    (wszystko w długim na kilka stron makefile).
    Przyzwyczaiłem się do tego, że środowisko dba o takie sprawy i mi to pasuje.
    P.G.