  • Data: 2020-12-28 23:11:18
    Temat: Re: Radiowe udostępnienie internetu (i tylko internetu)
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28.12.2020 22:24, LordBluzg(R) wrote:

    > Bridge to bridge. Nie musisz bridge, może być AP i Client...ale jak
    > chcesz taką kamerę IP podłączyć na 5G? Jeśli kablem to po stronie
    > sąsiada i jeśli nie masz wolnego interfejsu na routerze u sąsiada to
    > dajesz switch i korzystasz w ramach DHCP czy manualnie z wydzielonej
    > sieci a u siebie podpinasz pod swój router (no przecież powinieneś mieć
    > router) przez rj45.

    Chyba zapomniałem wspomnieć, że ostatecznie postanowiłem zaopatrzyć się
    w moduły 2,4 GHz - właśnie z uwagi na większą szansę przebicia się przez
    drzewa. Na tym terenie to pasmo jest i tak praktycznie całkowicie puste.
    Kamery powinny się więc zalogować w tej sieci, a nawet jeśli nie, to
    podpięcie przez ethernet też wchodzi w grę. Nie stałyby one w szczerym
    polu - mowa o budynku gospodarczym, który ma prąd, ale do którego domowe
    WiFi już nie dolatuje.
    Jaka jest przewaga stosowania bridge'a nad standardową konfiguracją
    AP + Client? To znaczy coś stracę, jeśli pewnego dnia chcąc dodać
    kolejne urządzenia zmienię konfigurację tych dwóch Ubiquiti?

    > Będzie zrywać. 20 metrów dalej i masz 2 kreski "drabinki/schodków" WiFi.

    Mówimy o sytuacji z blaszanym dachem czy koronami drzew? Jeśli chodzi o
    dach, to wykonywałem kilka testów i przez parę dni połączenie było
    stabilne. Co do połączenia przez drzewa, to wczoraj wykonałem pierwszy
    test na miejscu i sytuacja nie wygląda źle. Z uwagi na brak czasu i paru
    elementów montażowych, wykonałem tylko prowizoryczny test, stojąc z
    Ubiquiti na balkonie na pierwszym piętrze. Moduł tylko z grubsza
    wycelowany we właściwą stronę pokazywał dwie z czterech kresek, dało się
    połączyć z Internetem. Przy tej wysokości na drodze sygnału stało kilka
    drzew liściastych (o tej porze roku bez liści) i zapewne dachy kilku
    niewysokich budynków stojących nieopodal. Szczęśliwie okazuje się, że
    drzewa iglaste których się obawiałem stoją jednak nieco z boku i nie
    powinny przeszkadzać.
    Sytuacja powinna wyglądać lepiej po zamontowaniu modułu na dachu.