  • Data: 2017-07-04 22:34:38
    Temat: Re: Pytanie o uchwyt PCB
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.07.2017 o 22:15, sundayman pisze:

    > Od kilkudziesięciu lat uruchamiam bez takich uchwytów.
    > Zastanawiam się nieraz czy sobie by tego nie kupić, ale jakoś mam
    > wrażenie że przymocowana płytka to raczej kłopot niż wygoda...
    >
    > Uruchamiając prototyp to jakoś wolę mieć swobodny dostęp do PCB. Fakt,
    > że zazwyczaj staram się w kluczowych miejscach dodawać punkty testowe na
    > PCB. Ale nie zawsze i nie wszędzie.
    >
    > W seryjnych produktach, to niestety już igły testowe na szablonie, no
    > ale inna sprawa.
    >
    > Ciekaw jestem, bo nie wiem, może warto spróbować i się przekonać do
> [...]

    Ja używam dokładnie takiego samego jak z linku autora wątku. Bardzo
    wygodne zarówno do montażu jak i do pomiarów - nawet do napraw jeśli
    tylko da się wywlec płytkę z naprawianego urządzenia. Fajne jest według
    mnie to, że można sobie szybko obracać płytkę top/bottom, trzyma się to
    w miarę sztywno a ręce obydwie wolne i można wygodnie operować narzędziami.

    Problemów ze zwieraniem przez te czarne "szczęki" na razie nie miałem,
    no ale to przecież załatwi kawałek jakieś miękkiej i cienkiej gumy czy
    czegokolwiek izolacyjnego, np. podkładka izolacyjna pod tranzystory.

    Jakub Rakus