  • Data: 2017-07-05 08:48:51
    Temat: Re: Pytanie o uchwyt PCB
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-05 o 00:27, Marek S pisze:

    > Właśnie po to jest ten uchwyt - masz swobodny i stabilny dostęp z obu
    > stron.
    >
    > Z punktami testowymi - racja. Nie pomyślałem o tym. Ale uruchamianie na
    > stole to jedna wielka pomyłka jak dla mnie. Z tym sobie nie radzę.
    > Konkretny przykład, który mnie sfrustrował i zmusił do napisania wątku:
    > mała płytka (20x30), elementy z obu stron. Płytka położona na jednej
    > stronie huśta się na jakimś komponencie. Natomiast po drugiej stronie
    > wysoki komponent powoduje, że położona na stole płytka stoi pod kątem 30
> [...]

    No to to nie jest problem. Płytkę i tak musisz jakoś zamocować, to
    robisz otwory montażowe, a na czas uruchomienia wkręcasz odpowiednie
    dystanse na obie strony. A jak masz z tym problem (bo dystanse
    przeszkadzają) to dwie opcje - albo bierzesz dwie nieobsadzone płytki i
    wkręcasz w nie dystanse, albo mając maszynę sam możesz sobie podstawki
    zrobić, niekoniecznie z FR4. Reszta to kwestia wyobraźni.
    A te uchwyty to do demontażu THT i wtedy kiedy musisz mieć równoczesny
    dostęp do płytki z obu stron.

    Pozdrawiam

    DD