  • 81. Data: 2009-01-31 11:01:51
    Temat: Re: Pytanie o monitor
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > Żeby mieć... wystarczy poczytać archiwum - światło to tylko jeden z
    > argumentów.

    Mam stałki elki i lubię nimi pracować, więc moja opinia jest
    subiektywna. Światło i ostrość to moim zdaniem główne walory. O ile
    jeszcze ostrość można uzyskać podobną, z dobrego zooma, przymykając go,
    to przy stałce jest niemal od pełnej dziury.

    > Nie, to muszą być obiektywy, które dadzą podobne wyniki. W szczególności
    > może to być i któryś z Tamronów, wybrana Sigma czy nawet jakiś Helios.
    > Niech doświadczenie segreguje, a nie cena czy przynależność do ''półki''.

    Czyżby? Proszę zatem o analogię zmiennoogniskową o jakości 35 1,4L. Ja
    jakoś nie znajduję.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 82. Data: 2009-01-31 11:02:39
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > No i wszystko jasne. ;)
    > Czekam zatem na jakis panel graficzny 24" z 2560x1200. :D

    A ja na emeryture ;-)

  • 83. Data: 2009-01-31 11:05:07
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    de Fresz pisze:
    > A w praktyce tą samą jakość obrazu, co w np. Apple Cinema Display 23,
    > pozbawionym oficjalnie powyższych bajerów... ;-)

    Podobną, ale nie tą samą. Porównywałem to wielokrotnie.

  • 84. Data: 2009-01-31 11:07:23
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    KILu pisze:
    > O, zupelnie jak w najtanszych Samsungach. :) Chyba maja podobne
    > mechanizmy.

    Proszę się może najpierw zapoznać z przedmiotem sprawy.

  • 85. Data: 2009-01-31 11:18:09
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Henry(k) pisze:
    > Warto wydawać 2x więcej żeby mieć zdjęcia o 5% wierniejsze
    > kolorystycznie?

    O tym decydują indywidualne wymagania.

    > Poza tym które zdjęcie jest dobre a które złe?

    To ma być pytanie retoryczne?

    > Rozumiem że zajmujesz
    > się nie tylko sprzedażą monitorów i ich reklamowaniem gdzie się da,
    > ale też obróbką zdjęć i Twoja opinia wynika z praktyki?

    Zarzuca mi Pan, że nie wiem o czym piszę? Dla Pana informacji, wiele lat
    robiłem zdjęcia zawodowo. Przede wszystkim reklamowe, masówkę dla
    hipermarketów, trochę mody, typowe katalogowe zdjęcia rozmaitych
    produktów, żarcie dla gastronomii do prezenterów, sponsorowane przez
    coca-colę z ichnimi napojami. Slajd, średni format potem oczywiście
    cyfra. Wiem jakim rodzajem problemu jest przygotowanie zdjęć z
    wycieczki, a jakim zafarb na firance.

  • 86. Data: 2009-01-31 11:24:51
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > A ja na emeryture ;-)

    No kurna... Do laptokow sie da, to i moze za rok dwa pomysla, zeby i do
    stacjonarnych wlozyc cos z mniejszymi pikselami.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 87. Data: 2009-01-31 11:47:38
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 30 Jan 2009 22:31:03 +0100, Tom01 wrote:
    > A niby po co się kupuje stałki, jak nie światło?

    Drugim kryterium moga byc wymiary i waga (przy zachowaniu rozsadnego
    swiatla i jakosci ;)).

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 88. Data: 2009-01-31 11:52:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:
> [...]
    > to przy stałce jest niemal od pełnej dziury.

    > Czyżby? Proszę zatem o analogię zmiennoogniskową o jakości 35 1,4L. Ja

    W 99% wypadków dowolny sprawny obiektyw (także zoom) o ogniskowej 35mm.
    Jasności poniżej 2,8 używa się bardzo rzadko - jest to może efekciarskie
    i często się to tu pokazuje, ale w praktyce klient tak nie chce, ryzyko
    nietrafienia jest zbyt duże, albo po prostu za mało treści zawiera się w go.
    Istnieje pytanie - czy warto walczyć o tę różnicę jakości pomiędzy 2,8 i 4.
    I jeszcze jedna uwaga - dobry zoom pracuje dobrze od pełnej dziury. Nie
    ma natomiast ultrajasnych stałek, które by się tak zachowywały.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 89. Data: 2009-01-31 11:56:47
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Michal Tyrala pisze:
    > Drugim kryterium moga byc wymiary i waga (przy zachowaniu rozsadnego
    > swiatla i jakosci ;)).

    Stałki L są tak samo ciężkie jak zoomy, a i z wymiarami wcale nie jest
    takie oczywiste.

    PS. "Rozsądnego światła"? Jaki zoom o analogicznej ogniskowej, ma lepsze
    światło od stałki?

  • 90. Data: 2009-01-31 12:14:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Tom01 pisze:

> [...]
    > coca-colę z ichnimi napojami. Slajd, średni format potem oczywiście
    > cyfra. Wiem jakim rodzajem problemu jest przygotowanie zdjęć z

    Powtórzę się.
    Rozmawiają tu dwa światy - ja, "domowy pstrykacz", który chce robić
    trochę lepsze zdjęcia i chce włożyć trochę więcej inwencji w te zdjęcia,
    i świat profesjonalny, który nie tylko widzi te różnice, których ja nie
    jestem w stanie dostrzec, ale różnice przekładają się na wymierne
    korzyści dla tych osób.
    Ja nie wiem, czy IPS, czy PVA jest mi potrzebne. Musiałbym najpierw
    zobaczyć zwykły porządnej jakości TN pracujący obok takiego PVA, żeby
    zdecydować. Mój LG (TN) jest całkiem ok. Nie narzekam, ale jak są jakieś
    netowe kalibratory, to nie jestem w stanie dokładnie skalibrować. Jednak
    moje wymagania są skromniejsze, chociażby z tego powodu, że zdjęcia są
    do domu i dla siebie, a po drugie - nie dostrzegam tych różnic. Chociaż
    zdjęcia prezentowane na telewizorze (CRT) wyraźnie różnią się kolorami
    od tych wyświetlanych na LCD w laptopie (pokaz slajdów z jednoczesnym
    podglądem na TV i LCD).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów