  • 71. Data: 2009-01-30 23:52:00
    Temat: Re: Pytanie o monitor
    Od: jerzy szczudlowski <j...@j...net.pI>

    KILu wrote:
    > Swoja droga swego czasu pracowalem na zuzytej bance (nie pamietam jakiego
    > producenta, ale bylo to cos bardzo przyzwoitego). Wspomnienia mam... jak
    > najgorsze. Brak ostrosci w zasadzie uniemozliwial wykonywanie niektorych
    > operacji.

    Ostrość można zwiększyć na karcie graficznej, (przynajmniej na Nvidiach).

    --
    http://www.flickr.com/jerzy_szczudlowski/

  • 72. Data: 2009-01-31 01:37:19
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-30 21:25:04 +0100, Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> said:

    > 10 bitowa korekcja gamma, całkiem rozsądne wymodelowanie jej w fabryce,
    > szeroki zakres regulacji jaskrawości.

    A w praktyce tą samą jakość obrazu, co w np. Apple Cinema Display 23,
    pozbawionym oficjalnie powyższych bajerów... ;-)

    de Fresz

  • 73. Data: 2009-01-31 01:55:17
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-30 21:28:06 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Nie przesadzaj. Tą grupę cechuje niezdrowe umiłowanie absolutu - szkła
    > to tylko stałki elki, body to ff, monitory to najdroższe - to jest bez
    > sensu.

    I tak i nie. Problem w tym, że dzisiaj naprawdę niewiele osób przykłada
    się merytorycznie do podjęcia świadomej decyzji - czy to jeśli idzie o
    monitor, czy szkła, czty cokolwiek innego. W koło jest w pip różnego
    pokroju szpeców i "speców", mówiących że to jest najlepsze, a tamto do
    bani, często niby popartych pseudo-argumentami. Poczyta taki jeden z
    drugim te opinie, coś tam kupi, zadziała efekt placebo i dalej idą w
    net kolejne obiegowe zachwyty czy psioczenie.
    A moim skromnym każdy powinien sam poświęcić trochę czasu na zdobycie
    pewnych podstaw wiedzy na dany temat, kolejny czas poświęcić na analizę
    swoich potrzeb i oczekiwań, określić sensowny margines, skonfrontować
    to wszystko ze swoim budżetem i wtedy podjąć świadomą decyzję. Ile
    znasz osób, które tak robią?

    > Nikt tu prawie nie oddaje plików do masowego druku, mało komu naprawdę
    > zależy na otrzymaniu z labu dokładnie tego, co widać - ludzie chcą na
    > papierze obraz podobny, ładny i powtarzalny.

    Jak ktoś interesuje się fotografią na poważnie, to powinien się nieco
    przyłożyć do zdobycia pewnej wiedzy o tym co jest technicznie osiągalne
    i znów - podjąć świadomą decyzję. Zwłaszcza w erze cyfrowej, to już nie
    czasy negatywów, gdzie "wyjdzie jak wyjdzie". Wiem, powtarzam się.

    > Dlaczego nikt nie zwraca uwagę na świadome używanie monitora?

    A tam, nikt.

    > Tu siedzi rozwiązanie większości problemów.

    Wielu, ale nie większości. Ale jak po raz kolejny się słyszy "przecież
    nie będę przemeblowywał pokoju/zmieniał świateł/kupował
    rolet/cokolwiek", to o czym dalej gadać?

    de Fresz

  • 74. Data: 2009-01-31 03:25:52
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > Może masz bardziej wyczulony wzrok, albo oglądałeś jakiegoś źle
    > wyregulowanego Thinkpada. Mnie na moim (po kalibracji spzrzętowej) kolor nie
    > wkurza.

    Ale jak Ty go chcesz regulować? Przecież tam nie ma możliwości zmiany
    jakiegokolwiek parametru prócz jasności.
    Cóż.. poza tym żółtym było bardzo ok. Tyle że właśnie z balansem bieli
    były wieczne problemy. To bardzo denerwowało i po zmianie odczułem
    naprawdę wielką ulgę, a zmienić musiałem, bo komputer już był trochę
    starszy, no i matryca też zaczynała łapać piksele, a kilka miejsc było
    już świecących na ciemniejsze lub jaśniejsze.

    --

    )\._.,--....,'``. fL
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. Dominik, gg:919564

  • 75. Data: 2009-01-31 04:05:41
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    KILu pisze:
    > Jej. Przy uwzglednieniu, ze przez "CRT" przecietny zjadacz chleba rozumie
    > totalne badziewie, jakim zalany byl rynek pod koniec epoki kineskopow
    > (oraz uzywanych, czesto "rozjechanych" i ciemnych baniek, jakie mozna
    > kupic dzisiaj), wspolczesne, tak, tanie (ale nie najtansze!) TN wypadaja
    > zupelnie dobrze w zastosowaniach amatorskich.

    Zdecydowanie przesadzasz w tym uogólnieniu.
    CRT miały swoje zalety (głównie kolory, brak tylko jednej
    rozdzielczości) i nawet te najtańsze bańki nie cierpią na większość wad
    które miewają nawet najlepsze LCD (zobacz wątek o testach LCD).
    Jednak CRT mają swoje zupełnie inne wady, które je wręcz dyskwalifikują.
    Mruganie ekranu, rozmycie, czy kosmiczne problemy wraz z rosnącymi
    rozdzielczościami (nawet przy najlepszych grafikach, np. parhelia) czy
    zniekształcenia obrazu to tylko wierzchołek góry lodowej.

    Pokaż mi jakikolwiek nawet z tych droższych wtedy monitor potrafiący
    pokazać np 2048x1536 - bez migania i bez nieostrości to pogadamy. Sam
    sobie kupiłem iiyamę vm 512 (22 cale), do tego zaraz parhelię, bo cała
    reszta była beznadziejna jeśli chodzi o jakość obrazu. Zestaw niby
    świetny, ale 1600x1200 tam to już była naprawdę mocna przesada. Po
    zmianie na thinkpada z flexview naprawdę się cieszyłem, bo nareszcie w
    rogach było naprawdę ostro, nareszcie tekst był wyraźny, a piksel nie
    był rozlany na kilka sąsiednich. Kilka spraw ucierpiało, ale nawet
    dzisiejsze TN z swoimi wadami dla zwykłego użytkownika są znacznie
    lepsze. CRT nigdy więcej, nawet tych najlepszych.

    --

    )\._.,--....,'``. fL
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. Dominik, gg:919564

  • 76. Data: 2009-01-31 08:01:19
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Tom01 wrote:
    > Monitor może manipulować jaskrawością w funkcji jasności. No przy jasnym
    > tle aplikacji może nieco zmniejszyć jaskrawość i odwtornie.

    O, zupelnie jak w najtanszych Samsungach. :) Chyba maja podobne
    mechanizmy.

    k,

  • 77. Data: 2009-01-31 09:00:46
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Ty po prostu nienormalny jestes. Ja tez :)

    No i wszystko jasne. ;)
    Czekam zatem na jakis panel graficzny 24" z 2560x1200. :D

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 78. Data: 2009-01-31 10:08:20
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 30 Jan 2009 19:56:39 +0100, Tom01 napisał(a):

    > Nie jest to żaden poziom. Na takich ekranach zdjęcia obrabia się na
    > ślepo. To jest prosta metoda to popsucia sobie fotek, a nie obróbki.

    Warto wydawać 2x więcej żeby mieć zdjęcia o 5% wierniejsze
    kolorystycznie?

    Poza tym które zdjęcie jest dobre a które złe? Rozumiem że zajmujesz
    się nie tylko sprzedażą monitorów i ich reklamowaniem gdzie się da,
    ale też obróbką zdjęć i Twoja opinia wynika z praktyki?

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 79. Data: 2009-01-31 10:13:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    jerzy szczudlowski pisze:

    > Ostrość można zwiększyć na karcie graficznej, (przynajmniej na Nvidiach).

    No to już kompletna rzeźnia - nieostry wskutek kiepskiego ogniskowania
    plamki monitor i próbujące skontrować to softwarowe ostrzenie.
    Najogólniej taki przypadek może dać ogromny spadek rzeczywistej
    rozdzielczości i sporo dziwnych efektów, których nawet nazwać się nie da.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 80. Data: 2009-01-31 10:16:59
    Od: jerzy szczudlowski <j...@j...net.pI>

    Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > Najogólniej taki przypadek może dać ogromny spadek rzeczywistej
    > rozdzielczości i sporo dziwnych efektów, których nawet nazwać się nie da.

    Jak przeostrzysz to tak. Nie da się dojść
    do poziomu LCD, ale jest wyraźnie lepiej.

    --
    http://www.flickr.com/jerzy_szczudlowski/