    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pytanie do znawców BMW
    Date: Thu, 23 Dec 2010 11:29:09 +0100
    <iefu9o$ip6$1@inews.gazeta.pl> <iefujt$1sdo$1@news.mm.pl>
    <ieg6jb$ht4$1@inews.gazeta.pl> <iegiu5$ubd$1@news.mm.pl>
    <9...@l...googlegroups.com>
    <ieij5o$ctd$1@news.mm.pl>
    <7...@d...googlegroups.com>
    <iem1n3$10ve$1@news.mm.pl>
    <f...@2...googlegroups.com>
    <iems9l$m9k$1@news.mm.pl>
    <4...@f...googlegroups.com>
    <ieojvs$o9a$1@news.mm.pl>
    <1...@c...googlegroups.com>
    <iephkd$1q1s$1@news.mm.pl>
    <3...@d...googlegroups.com>
    <ieqfqt$2k1t$1@news.mm.pl>
    <2...@w...googlegroups.com>
    <ietvn9$oe$1@news.mm.pl>
    <0...@f...googlegroups.com>

    W dniu 2010-12-23 05:49, JAM pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Aha. Nie sadze aby ograniczyli moment ani moc. To by byla afera.
    > Prawdopodobnie spieprzyli poczatkowy software i musieli poprawic. To
    > sie zdarza,

    Mozna ograniczyc moment w pewnym zkresie obrotow itp. co tam akurat jest
    potrzebne, mocy maksymalnej wcale to nie musi ograniczac.

    > Skoro nie chodzilo o skrzynie biegow to co to ma do rzeczy ? Ja nie
    > mieszkam w Europie wiec nie wiem jaka afere mial Hyundai. Skoro
    > dyskutujemy o automatach to nalezy domniemywac, ze chciales powiedziec
    > cos na temat.

    KIA ograniczala/przesuwla moment w inny zkres obrotow, co spotkalo sie z
    duzym niezadowoleniem klientow, zreszt spytaj Cavallino on jest w temacie.

    > Komentarz laika do niczego by mi sie nie przydal. Ja raczej oczekuje
    > danych technicznych, statystyk a takich jak na razie nie dostalem.
    > Zreszta nie sadze abys wiekszosc nowych konstrukcji kiedykolwiek
    > widzial.
    > Ze starych to jedynie Polonez pick-up no i Wars w muzeum. A z tych,
    > ktore jezdza po drogach ostatnio to Chevrolety Silverado, Tahoe,
    > Suburban, Hummer H3, GMC Sierra, GMC Yukon, Cadillac Escalade.
    > Cadillac CTS, Cadillac STS, Chevrolet Malibu, Buick LaCrosse, Buick
    > Regal, Cadillac SRX.

    No tak, same wyznaczniki jakosci w motoryzcji... :/

    > Twoje LOL dowodzi, ze niewiele wiesz o produkcji przemyslowej.

    Zgadza sie nie pracuje w fabryce samochodow.

    > Brak
    > mocy przerobowych to bardzo czesty przypadek w motoryzacji. Ostra
    > konkurencja swiatowa powoduje ze fabryki musza byc wykorzystane w 100%
    > bo w przeciwnym razie przynosza straty. Nagla potrzeba zwiekszenia
    > produkcji nie jest wiec czesto mozliwa. Zreszta byc moze to byly juz
    > ostatnie lata sprzedawania tej skrzyni ? W koncu to byl 5-cio biegowy
    > automat, ktorego GM juz od dawna nie uzywa. Ostatni produkt GM z ta
    > skrzynia to Cadillac Catera jakies dwie generacje temu.

    Ale co to dalej ma do rzeczy, E38 zczeli produkowac wczesniej i wsadzili
    tam skrzynie ZFa, idac Twoim tokiem rozumowania to skrzynie GMa zaczeli
    montowac z braku mocy produkcyjnych ZFa.
    Niewiele to jednak zmienia w temacie trwalosci skrzyn GM w porownaniu do ZF.

> [...]
    > widzialem zadnego dowodu na to. BMW przez lata kupowal wlasnie
    > skrzynie GM do ogromnej wiekszosci swoich pojazdow a nie ZF. Te z
    > silnikami benzynowymi 6 vcylindrowymi to gross ich produkcji. Gdyby ZF
    > byl "lepszy" to BMW zmienilby dostawce w ciagu jednego roku. Tymczasem
    > przez lata to wlasnie ten jeden automat GM byl najczesciej stosowana
    > skrzynia automatyczna w BMW a ZF jedynie w kilku niszowych produktach
    > o znikomej produkcji ilosciowej. Zaden producnet nie toleruje
    > wadliwego podzespolu przez lata w swoich najlepiej sprzedajacych sie

    ZF i niszowe produkty :P
    Teraz to pojechales po bandzie.
    Tak sie sklada, ze skrzynie ZFa w BMW sa dosc popularne.
    A w przypadku skrzyn GMa mozna zauwazyc pewna zaleznosc... sa montowane
    do tych slabszych silnikow.

    > Aha. No i ile tych automatow GM zepsules ?

    Ja ani jednego, ale ja nie jestem rzeznikiem.

    > Nie BMW, tylko GM.

    To wiele wyjasnia.

    > Szkoda. Ja byl wolal nadal BMW. Ale Alfy to tez podobno przyjemne
    > pojazdy chociaz fiatowska jakosc pozostawia duzo do zyczenia.

    Ale kto napisal, ze zrezygnowalem z BMW.
    Mam dwie beemki i jedna Alfe.

    --
    Karolek