  • Data: 2010-12-23 05:49:21
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 22, 5:54 pm, Karolek <d...@o...pl> wrote:

    > Nic takiego nie twierdzilem, tylko sobie luzno zasugerowalem, ze pewnie
    > ograniczyli moment, a co robili na prawde to nie mam pojecia.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Aha. Nie sadze aby ograniczyli moment ani moc. To by byla afera.
    Prawdopodobnie spieprzyli poczatkowy software i musieli poprawic. To
    sie zdarza,

    > Chyba nie wiesz o co chodzilo z ta afera :>

    Skoro nie chodzilo o skrzynie biegow to co to ma do rzeczy ? Ja nie
    mieszkam w Europie wiec nie wiem jaka afere mial Hyundai. Skoro
    dyskutujemy o automatach to nalezy domniemywac, ze chciales powiedziec
    cos na temat.

    > Ktore?
    > Chetnie skomentuje te konstrukcje :>

    Komentarz laika do niczego by mi sie nie przydal. Ja raczej oczekuje
    danych technicznych, statystyk a takich jak na razie nie dostalem.
    Zreszta nie sadze abys wiekszosc nowych konstrukcji kiedykolwiek
    widzial.
    Ze starych to jedynie Polonez pick-up no i Wars w muzeum. A z tych,
    ktore jezdza po drogach ostatnio to Chevrolety Silverado, Tahoe,
    Suburban, Hummer H3, GMC Sierra, GMC Yukon, Cadillac Escalade.
    Cadillac CTS, Cadillac STS, Chevrolet Malibu, Buick LaCrosse, Buick
    Regal, Cadillac SRX.

    > LOL, i dla tego tylko jeden model i tak tylko przez przypadek ten
    > wyzszy, dostal skrzynie ZFa :P

    Twoje LOL dowodzi, ze niewiele wiesz o produkcji przemyslowej. Brak
    mocy przerobowych to bardzo czesty przypadek w motoryzacji. Ostra
    konkurencja swiatowa powoduje ze fabryki musza byc wykorzystane w 100%
    bo w przeciwnym razie przynosza straty. Nagla potrzeba zwiekszenia
    produkcji nie jest wiec czesto mozliwa. Zreszta byc moze to byly juz
    ostatnie lata sprzedawania tej skrzyni ? W koncu to byl 5-cio biegowy
    automat, ktorego GM juz od dawna nie uzywa. Ostatni produkt GM z ta
    skrzynia to Cadillac Catera jakies dwie generacje temu.

    > Ale co to kogo, mowa byla o tym, ze skrzynie ZFa sie lepiej sprawuja o
    > GMa i nie ze wzgledu na to ze skrzynie GMa padaja jak muchy.

    Nadal nie udowodniles ze sie sprawuja lepiej. Jak na razie nie
    widzialem zadnego dowodu na to. BMW przez lata kupowal wlasnie
    skrzynie GM do ogromnej wiekszosci swoich pojazdow a nie ZF. Te z
    silnikami benzynowymi 6 vcylindrowymi to gross ich produkcji. Gdyby ZF
    byl "lepszy" to BMW zmienilby dostawce w ciagu jednego roku. Tymczasem
    przez lata to wlasnie ten jeden automat GM byl najczesciej stosowana
    skrzynia automatyczna w BMW a ZF jedynie w kilku niszowych produktach
    o znikomej produkcji ilosciowej. Zaden producnet nie toleruje
    wadliwego podzespolu przez lata w swoich najlepiej sprzedajacych sie
    samochodach.

    > Powiedzmy, ze mam dostep do wielu samochodow tej marki ;>

    Aha. No i ile tych automatow GM zepsules ?

    > Nie bede sie spieral, bo moze od 30 lat konstruujesz smochody BMW :P

    Nie BMW, tylko GM.

    > BMW bylo przed i przed przed ostatnim zkupem :P

    Szkoda. Ja byl wolal nadal BMW. Ale Alfy to tez podobno przyjemne
    pojazdy chociaz fiatowska jakosc pozostawia duzo do zyczenia.

    > --
    > Karolek

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/