  • Data: 2010-12-26 03:39:21
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 25, 3:47 pm, Karolek <d...@o...pl> wrote:
    > W dniu 2010-12-25 16:18, JAM pisze:
    >

    > Tak jasne :>
    > Najmocniejsza hybryda to bodaj od BMW.

    To hybryda pierwszej generacji. BMW kupil ten system od GM. GM ma juz
    na system drugiej generacji (Volt), ale ten nie sadze aby byl na
    sprzedaz dla BMW. Jedynie Opel na nim skorzysta.

    > Pomijam juz to, ze uwazam hybrydy z slepa uliczke.

    Wielu laikow ma taka opinie. Szczegolnie jak nie maja pojecia ile
    energii jest tracone na hamulcach. Slepa uliczka sa mocne silniki
    spalinowe i prymitywne hamulce cierne. Cos w czym BMW sie
    specjalizuje.

    > To sie w koncu zdecyduj, bo strasznie meandrujesz.

    Tlumacze przeciez jak dziecku, ze BMW obecnie stosuje wylacznie
    skrzynie ZF i potrafi dac na nie jedynie polowe takiej gwarancji jak
    daje GM na swoje skrzynie biegow.

    > I jak to sie ma do meritum?
    > Dla przypomnienia meritum bylo to, ze skrzynie ZFa byly lepsze od GMa.

    Dla przypomnienia, skrzynie GM sa rownie dobre jak ZF, BMW stosowal je
    latami masowo w wielokrotnie wiekszych ilosciach niz ZF. Nie
    doczekalem sie zadnej wiarygodnych danych na to jakoby bylo
    przeciwnie. W zasadzie jest dokladnie na odwrot. Okazalo sie ze na
    temat samochodow niewiele wiesz poza ogolnikami i parom stereotypami.
    W konstrukcji samochodow trzeba sie poslugiwac statystykami
    naprawczymi bo zbyt duzo malo wiarygodnych opinii krazy po rynku
    uzytkownikow.

    > No jak mam dwie do wyboru, funkcjonalnosc ta sama, to lepsza jest
    > mocniejsza :>
    > To jakby logiczne sie wydaje.

    Nie. To dowodzi jak malo wiesz. Mocniejsze to znaczy ciezsze i
    drozsze. Musisz wiecej zaplacic i bedziesz mial samochod zuzywajacy
    niepotrzebnie wiecej paliwa oraz o mniejszej dynamice ze wzgledu na
    niepotrzebna wage. Czy w dwudziesto amperowe obwody elektryczne
    wkladasz czterdziesto amperowe bezpieczniki bo sa "lepsze" bo
    mocniejsze ?

    > Moze w stanach pick-up z przystawka to szczyt marzen...

    To bogaty kraj. Ludzie maja duzy wybor roznych produktow.

    > Pisales, ze GM daje wiecej.

    Obecnie daje dwa razy taki przebieg jak BMW. Fakt ze chodzi tu o nowe
    generacje skrzyn GM i ZF a nie te z lat 90-tych :-)

    > --
    > Karolek

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/