  • Data: 2010-12-25 09:33:46
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-24 17:56, JAM pisze:

    > To oni zmieniali soft w starych samochodach ? Dziwne. Tego praktycznie
    > nikt nie robi.

    Przeczytaj jeszcze raz uwaznie co napisalem.

    > Rozumiem, ale przyczyna zmiany softu moglybyc rownie dobrze wymogi
    > homologacyjne czystosci spalin albo przegrzewanie sie silnika w jakis
    > warunkach. Sa dziesiatki przyczyn, dla ktorych producent moze miec
    > ochote zmienic soft lub nawet musiec i rzadko to jest spowodowane
    > wytrzymalscia konstrukcji. Kazdy nowo konstruowany samochod przechodzi
    > serie bardzo ciezkich testow producenta zanim wejdzie na rynek i maja
    > one symulowac wieloletnie zuzycie podzespolow przez usytkownikow o
    > ciezkim kopycie. Nie wierze, aby BMW nie wychwycilo zbyt slabej
    > skrzyni biegow zanim weszla na rynek.

    KIA zmienila ze wzgledu na trwalosc turbosprezarki.

    > To wiem. Raczej pytalem co takiego tym szczytem jest. Ja uwazam, ze
    > wiele amrykanskich aut w niczym nie ustepuje analogicznym konstrukcjom
    > EU. Czesto nawet to sa te same platformy w przypadku Forda i GM co
    > odpowiedniki euroepejskie.

    Moze jestes za malo uswiadomiony, ale Fordy czy Ople w EU nie uchodza
    raczej za marki premium, ze tak to nazwe :>

    > GM juz nie produkuje 5-cio biegowej skrzyni, ktora kiedys kupowal BMW.

    No dobra, to czy kiedys dawali gwarancje jak jeszcze produkowali?

    > BMW nie kupuje obecnie skrzyn GM. Z tego co wiem automaty BMW to
    > obecnie ZF.

    A to ci nowina, a ponoc ten ZF to do niszowych produktow BMW stosuja...
    a tu w starociach siedzi ZF, w nowszych tez siedzi ZF... dziwne rzeczy.

> [...]
    > zgody Forda. Po 2000 roku firmy produkujace pojazdy generalnie zaczely
    > odchodzic od sprzedawania podzespolow napedowych konkurencji. Do 2000
    > roku Honda na przyklad sprzedawala swoje silniki GM do niektorych
    > samochodow a teraz juz nie. Dlaczego tak sie dzieje, nie wiem ale
    > wiele wspolnych przedsiewziec takich jak wspolne silniki, wspolne
    > skrzynie biegow itp przestaly w tym przemysle funkcjonowac. Byc moze
    > kryzys tak zaostrzyl konkurencje Nadal oczywiscie funkcjonuja
    > uniwerslani dostawcy sprzedajacy swoje automaty kazdemu producentowi.

    Moze GM jednak nie oferuje takich dobrych konstrukcji jak mu sie wydaje?

    > Mogli dac skrzynie czlogowa. Bylaby jeszcze mocniejsza :-)

    Widac wystarczyla od ZFa :>

    > Nie bo ich nie ma. Zreszta musieliby dac tez tyle na swoj silnik :-) W
    > ukladzie napedowym trzeba dac gwarancje nie tylko na skrzynie
    > biegow :-)

    Nie ma w nowych, ale w starych byla, wiec pytanie pozostaje aktualne.

    > Moj 125p o dziwo pomimo ze sie psul w drobiazgach to nidgy nie stalem
    > nim w drodze a mialem go prawie 10 lat.

    No ja z kaszlakiem wytrzymalem rok, irytujace stalo sie wymienianie
    nowych czesci na nowe.

    --
    Karolek