eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPytanie do znawców BMWRe: Pytanie do znawców BMW
  • Data: 2010-12-25 09:33:46
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-12-24 17:56, JAM pisze:
    > On Dec 24, 3:49 am, Karolek<d...@o...pl> wrote:
    >
    >> Ale zrozum ze ten elemnt mogl szwankowac na gwarancji u jakiegos
    >> rzeznika, a u normlnego kierowcy dopiero po x latach i setkach tysiecy km.
    >> Mowa jest o juz starych samochodch z duzymi przebiegami i wtedy sie
    >> ujawniaja pewne roznice.
    >
    > To oni zmieniali soft w starych samochodach ? Dziwne. Tego praktycznie
    > nikt nie robi.
    >

    Przeczytaj jeszcze raz uwaznie co napisalem.

    >> Nie wiedza czy moc spadla (nie musiala), ale wiedza ze zmiana softu
    >> nastapila i ze odczucia sa in minus.
    >
    > Rozumiem, ale przyczyna zmiany softu moglybyc rownie dobrze wymogi
    > homologacyjne czystosci spalin albo przegrzewanie sie silnika w jakis
    > warunkach. Sa dziesiatki przyczyn, dla ktorych producent moze miec
    > ochote zmienic soft lub nawet musiec i rzadko to jest spowodowane
    > wytrzymalscia konstrukcji. Kazdy nowo konstruowany samochod przechodzi
    > serie bardzo ciezkich testow producenta zanim wejdzie na rynek i maja
    > one symulowac wieloletnie zuzycie podzespolow przez usytkownikow o
    > ciezkim kopycie. Nie wierze, aby BMW nie wychwycilo zbyt slabej
    > skrzyni biegow zanim weszla na rynek.
    >

    KIA zmienila ze wzgledu na trwalosc turbosprezarki.

    >> No ameryknskie auta mi sie niektore podobaja (ale raczej te stare), ale
    >> zadnego z nich nie uwazam za szczyt techniki samochodowej.
    >
    > To wiem. Raczej pytalem co takiego tym szczytem jest. Ja uwazam, ze
    > wiele amrykanskich aut w niczym nie ustepuje analogicznym konstrukcjom
    > EU. Czesto nawet to sa te same platformy w przypadku Forda i GM co
    > odpowiedniki euroepejskie.
    >

    Moze jestes za malo uswiadomiony, ale Fordy czy Ople w EU nie uchodza
    raczej za marki premium, ze tak to nazwe :>

    >> Ale BMW daje 4 lata i 50kmil rownierz na skrzynie od GMa?
    >
    > GM juz nie produkuje 5-cio biegowej skrzyni, ktora kiedys kupowal BMW.

    No dobra, to czy kiedys dawali gwarancje jak jeszcze produkowali?

    > BMW nie kupuje obecnie skrzyn GM. Z tego co wiem automaty BMW to
    > obecnie ZF.

    A to ci nowina, a ponoc ten ZF to do niszowych produktow BMW stosuja...
    a tu w starociach siedzi ZF, w nowszych tez siedzi ZF... dziwne rzeczy.

    > Nowe, 6 biegowe automaty GM stosuja obecnie niektore Fordy
    > i Mazdy. Ford ma wylacznosc na te skrzynie bo bral udzial w ich
    > konstrukcji wiec nie sadze aby GM mogl je sprzedawac innym firmom bez
    > zgody Forda. Po 2000 roku firmy produkujace pojazdy generalnie zaczely
    > odchodzic od sprzedawania podzespolow napedowych konkurencji. Do 2000
    > roku Honda na przyklad sprzedawala swoje silniki GM do niektorych
    > samochodow a teraz juz nie. Dlaczego tak sie dzieje, nie wiem ale
    > wiele wspolnych przedsiewziec takich jak wspolne silniki, wspolne
    > skrzynie biegow itp przestaly w tym przemysle funkcjonowac. Byc moze
    > kryzys tak zaostrzyl konkurencje Nadal oczywiscie funkcjonuja
    > uniwerslani dostawcy sprzedajacy swoje automaty kazdemu producentowi.
    > Glownie to jest Aisin i ZF.
    >

    Moze GM jednak nie oferuje takich dobrych konstrukcji jak mu sie wydaje?

    >>> Moze wymagania, moze moc produkcyjna, moze inne uwarunkowania. Nie
    >>> wiesz, wiec nie zgaduj.
    >>
    >> Jasne, po prostu dali mocniejsza do auta wyzszej klasy.
    >
    > Mogli dac skrzynie czlogowa. Bylaby jeszcze mocniejsza :-)
    >

    Widac wystarczyla od ZFa :>

    >> Ale na skrzynie od GMa daje? :>
    >
    > Nie bo ich nie ma. Zreszta musieliby dac tez tyle na swoj silnik :-) W
    > ukladzie napedowym trzeba dac gwarancje nie tylko na skrzynie
    > biegow :-)
    >

    Nie ma w nowych, ale w starych byla, wiec pytanie pozostaje aktualne.

    >>> To najwazniejsze. Lubic swoj samochod. Moj pierwszy w zyciu to byl
    >>> 125p i bardzo go lubilem.
    >>
    >> Moj pierwszy to 126p i tez go lubilem jak nie musialem pod nim lezec :>
    >
    > Moj 125p o dziwo pomimo ze sie psul w drobiazgach to nidgy nie stalem
    > nim w drodze a mialem go prawie 10 lat.

    No ja z kaszlakiem wytrzymalem rok, irytujace stalo sie wymienianie
    nowych czesci na nowe.

    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: