  • Data: 2010-12-25 16:18:19
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 25, 3:33 am, Karolek <d...@o...pl> wrote:
    > W dniu 2010-12-24 17:56, JAM pisze:
    >
    > Moze jestes za malo uswiadomiony, ale Fordy czy Ople w EU nie uchodza
    > raczej za marki premium, ze tak to nazwe :>

    Nadal nie uslyszalem, ktore samochody sa takie "zaawansowane". Jezeli
    sadzic po trendach swiatowych to chyba jednak Toyota. Oni juz od
    prawie 20 lat produkuja hybrydy. Cos czego europejscy producenci
    jeszcze nie nauczyli sie robic ;-)

    > No dobra, to czy kiedys dawali gwarancje jak jeszcze produkowali?

    Kiedys wszyscy dawali 36,000 mil / 3 lata.

    > A to ci nowina, a ponoc ten ZF to do niszowych produktow BMW stosuja...
    > a tu w starociach siedzi ZF, w nowszych tez siedzi ZF... dziwne rzeczy.

    Ani dzisiejszy ZF to nie ten sam co w 90-tych latach, ani GM nie ma
    zamiaru sprzedawac konkurencji podzespolow, ktore mu daja przewage
    konkurencyjna. GM w odroznieniu od BMw potrafi zaprojektowac wlasne
    skrzynie biegow :-) W koncu automat hydrokinetyczny to wynalazek GM.
    Widziales kiedy firme, ktora sprzedaje swoje najlepsze konstrukcje
    konkurencji ?

    > Moze GM jednak nie oferuje takich dobrych konstrukcji jak mu sie wydaje?

    Albo moze ma tak dobre, ze nie chce sie dzielic tym produktem z
    konkurencja ?

    > Widac wystarczyla od ZFa :>

    Poslugujac sie twoja logika to nie ma znaczenia. Lepsza bylaby
    mocniejsza skrzynia. GM produkuje takie 6-cio biegowe automaty Alison
    do ciezkich pick-up. Bije na glowe ZF wytrzymaloscia i jako bonus ma
    odprowadzenie mocy na urzadzenia dodatkowe :-) Ford tez takie ma.

    > Nie ma w nowych, ale w starych byla, wiec pytanie pozostaje aktualne.

    Stare samochody juz przezyly swoj okres gwarancyjny. W latach 90-tych
    w USA standardowa gwarancja bylo 3 lata / 36,000 mil i dawali taka
    praktycznie wszyscy producenci. Nikt nit dawal wiecej.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/