  • Data: 2010-12-23 17:52:29
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 23, 5:29 am, Karolek <d...@o...pl> wrote:
    > W dniu 2010-12-23 05:49, JAM pisze:

    > Mozna ograniczyc moment w pewnym zkresie obrotow itp. co tam akurat jest
    > potrzebne, mocy maksymalnej wcale to nie musi ograniczac.

    Mozna, tylko po co. Skrzynia i tak musi przeniesc maksymalny moment.

    > KIA ograniczala/przesuwla moment w inny zkres obrotow, co spotkalo sie z
    > duzym niezadowoleniem klientow, zreszt spytaj Cavallino on jest w temacie.

    A wyjasnili dlaczego tak musieli zrobic ?

    > No tak, same wyznaczniki jakosci w motoryzcji... :/

    Gdyby to jeszcze byla opinia eksperta ... No ale nie mozna za duzo
    wymagac. W koncu naprawde na konstrukcji samochodow bardzo malo ludzi
    sie tak naprawde zna. W twoim przypadku, no coz. Ciesz sie ze masz
    dwie BMW i Alfe. A co do jakosci. Widac ze nie wiesz ale zarowno Buick
    Regal jak i LaCrosse to samochod roku 2009 w Europie wedlug
    niemieckich czasopism motoryzacyjnych. Gdybys cos wiedzial na temat
    samochodow to bys sie zorientowal co to za platforma GM. Zas Cadillac
    CTS w wersji V to obecnie jeden z najszybszych seryjnie produkowanych
    sedanow na swiecie.

    > Zgadza sie nie pracuje w fabryce samochodow.

    No to akurat bylo jasne od poczatku. Wiekszosc laikow posluguje sie
    slogananmi i uproszczeniami typu niemieckie = najlepsze.

    > Ale co to dalej ma do rzeczy, E38 zczeli produkowac wczesniej i wsadzili
    > tam skrzynie ZFa, idac Twoim tokiem rozumowania to skrzynie GMa zaczeli
    > montowac z braku mocy produkcyjnych ZFa.
    > Niewiele to jednak zmienia w temacie trwalosci skrzyn GM w porownaniu do ZF.

    No wlasnie to akurat nic nie zmienia. Trwalosc GM skrzyn w
    zastosowanych pojazdach jesty rownie dobra jak tych ZF. Nie znalazlem
    ani jedengo recall na skrzynie GM w firmiw BMW pomimo stosowania ich
    praktycznie przez cale lata 90-te i poczatkowe XXI wieku.

    > ZF i niszowe produkty :P

    W przyapdku BMW to byly niszowe produkty. Samochody z silnikami 8 i 12
    cylindrowymi byly znikomym procentem ogolnej produkcji BMW. Gross
    produkcji BMW to seria 3 w wersji 316, 318, 320, 325 czy 328 a w tych
    stosowano wylacznie skrzynie GM lub manualne. Jak widze o tym w jakich
    procentach sprzedaja sie samochody w danej serii platformowej koncernu
    tez nie masz zielonego pojecia.

    > Teraz to pojechales po bandzie.
    > Tak sie sklada, ze skrzynie ZFa w BMW sa dosc popularne.

    Aha niby gdzie ? Ile tych ZF procentowo sprzedaje BMW w Europie ?
    Dysponujesz statystykami sprzedazy firmy ?

    > A w przypadku skrzyn GMa mozna zauwazyc pewna zaleznosc... sa montowane
    > do tych slabszych silnikow.

    Stosowano je do pojazdow do ktorych zostaly zaprojektowane. Tylko
    kompletny laik moze sie tym ekscytowac ze podzespol zaprojektowany na
    prace pod okreslonym obciazeniem nie jest stosowany w ukladzie
    pracujacym pod wyzszym obciazeniem. Podobno skonczyles studia
    inzynierskie. Ile wykladow opusciles ?

    > Ja ani jednego, ale ja nie jestem rzeznikiem.

    Aha ale sa gorsze po prostu bo amerykanskie mam domniemywac czy tez
    koledzy opowiadali ?

    > Ale kto napisal, ze zrezygnowalem z BMW.
    > Mam dwie beemki i jedna Alfe.

    To po ci Alfa ? Juz chyba wolalbym Mini.

    > --
    > Karolek

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/