  • Data: 2010-12-24 09:49:27
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-23 23:49, JAM pisze:

    > Jest taka mozliwosc, ale raczej watpie aby tak wlasnie robili. Predzej
    > zmieniliby dostawce lub zmusili GM do wzmocnienia szwankujacego
    > elementu.

    Ale zrozum ze ten elemnt mogl szwankowac na gwarancji u jakiegos
    rzeznika, a u normlnego kierowcy dopiero po x latach i setkach tysiecy km.
    Mowa jest o juz starych samochodch z duzymi przebiegami i wtedy sie
    ujawniaja pewne roznice.

    tart=240

    > Z postu wynika, ze nikt nic nie wie :-)

    Nie wiedza czy moc spadla (nie musiala), ale wiedza ze zmiana softu
    nastapila i ze odczucia sa in minus.

    > Co wedlug ciebie jest szczytem techniki samochodowej ?

    No ameryknskie auta mi sie niektore podobaja (ale raczej te stare), ale
    zadnego z nich nie uwazam za szczyt techniki samochodowej.

    > Obiektywne byloby jakies statstyczne doswiadczenie.

    Takie mam, ale nie potwierdzone zadna pieczatka szacownej organizacji
    itp. :>

    > Hmmm. W USA GM daje gwarancje na swoje uklady napedowe na 5 lat /
    > 100,000 mil. BMW daje tylko 4 lata i 50,000 mil.

    Ale BMW daje 4 lata i 50kmil rownierz na skrzynie od GMa?

    > E34 to staroc z lat 80-tych. Wtedy zapewne BMW kupowal skrzynie od ZF.

    Ten watek jest wlasnie o starociach, bo E46 juz powoli tez zczyna sie
    zliczac do tej kategorii.

    > W wielu przypadkach nie oplaca sie przerabiac ukladu napedowego na
    > nowa skrzynie nie mowiac juz o tym, ze zapewne podpisali umowe z ZF na
    > zaopatrywanie tego modelu w skrzynie do konca jego produkcji.

    Ale do serii 3 (E36) montowli tez GMa :>

    > Piszesz o modelach z okresu kiedy GM nawet nie produkowal tej skrzyni
    > biegow, ktora uzywal BMW.

    A co powiesz np. na E60 i skrzynie GA6HP26Z? Skrzynia ZFa.

    > Moze wymagania, moze moc produkcyjna, moze inne uwarunkowania. Nie
    > wiesz, wiec nie zgaduj.

    Jasne, po prostu dali mocniejsza do auta wyzszej klasy.

    > Taaa. I daltego BMW boi sie dac gwarancje na 100,000 mil.

    Ale na skrzynie od GMa daje? :>

    > To najwazniejsze. Lubic swoj samochod. Moj pierwszy w zyciu to byl
    > 125p i bardzo go lubilem.

    Moj pierwszy to 126p i tez go lubilem jak nie musialem pod nim lezec :>

    --
    Karolek