  • Data: 2010-12-26 10:07:53
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-26 03:39, JAM pisze:

    > To hybryda pierwszej generacji. BMW kupil ten system od GM. GM ma juz
    > na system drugiej generacji (Volt), ale ten nie sadze aby byl na
    > sprzedaz dla BMW. Jedynie Opel na nim skorzysta.

    Tak, tak :P
    Jak na razie Volt dopiero co wchodzi, a BMW ma to juz od dawna, podobnie
    jak mialo juz brdzo dawno temu 7 (E38) na wodor.

    > Wielu laikow ma taka opinie. Szczegolnie jak nie maja pojecia ile
    > energii jest tracone na hamulcach. Slepa uliczka sa mocne silniki
    > spalinowe i prymitywne hamulce cierne. Cos w czym BMW sie
    > specjalizuje.

    Ale pieprzysz farmazony :/
    Hybryda to badziewie dla pseudo ekologow i zdania nie zmienie.

    > Tlumacze przeciez jak dziecku, ze BMW obecnie stosuje wylacznie
    > skrzynie ZF i potrafi dac na nie jedynie polowe takiej gwarancji jak
    > daje GM na swoje skrzynie biegow.

    Ale z premedytacja mieszasz.
    Mowa byal nie o nowych tylko o starych juz samochodach, pisales ze GM
    daje dluzasz gwarancje co sie jednak okazuje klamstwem, wiec przestan
    juz tutaj uprawiac tani reklame GMa bo i tak jak byl tandetna marka tak
    pozostanie.

    > Dla przypomnienia, skrzynie GM sa rownie dobre jak ZF,

    Zycie pokazalo, ze to gowno prawda.

    >BMW stosowal je
    > latami masowo w wielokrotnie wiekszych ilosciach niz ZF.

    Chyba tylko w modelach E39 i E46 :P

    Nie
    > doczekalem sie zadnej wiarygodnych danych na to jakoby bylo
    > przeciwnie.

    Juz Ci podawalem gdzie stosowane byly skrzynie ZFa, z cala pewnoscia nie
    niszowe produkty jak smiales tu stwierdzic.

    > W zasadzie jest dokladnie na odwrot.

    ROTFL

    Okazalo sie ze na
    > temat samochodow niewiele wiesz poza ogolnikami i parom stereotypami.
    > W konstrukcji samochodow trzeba sie poslugiwac statystykami
    > naprawczymi bo zbyt duzo malo wiarygodnych opinii krazy po rynku
    > uzytkownikow.

    No jezeli takich fachowcow jak Ty ztrudniaja w GM, to nie dziwne ze padl
    na psyk i trzeba bylo reanimowac trupa.

    > Nie. To dowodzi jak malo wiesz. Mocniejsze to znaczy ciezsze i
    > drozsze.

    Drozsze, moze, ciezsze wcale niekoniecznie, ale co taki pseudo inzynier
    moze o tym wieziec.

    Musisz wiecej zaplacic i bedziesz mial samochod zuzywajacy
    > niepotrzebnie wiecej paliwa oraz o mniejszej dynamice ze wzgledu na
    > niepotrzebna wage.

    ROTFL, kupujac 7 wli mnie czy spali 0,1l wiecej :P

    > Czy w dwudziesto amperowe obwody elektryczne

    Co za durne porownanie.
    Skrzynia to nie bezpiecznik.
    Jak juz chcesz porownanie elektryczne to powinno brzmiec tak: czy jezeli
    potrzebuje instalacje jednofazowa to montuje sobie trojfazowa bo jest
    "lepsza"?
    A odpowiedz bedzie brzmila tak: tak montuje sobie 3-fazowa chociaz
    bedzie drozsza, to jest o niebo lepsza, bo sobie podlacze to co chce n
    jednej fazie, le jak bede mial potrzebe podlaczyc cos mocniejszego to
    tez to bez klopoty zrobie, i nie bedzie mi przy tym wywalac co chwile
    bezpiecznikow.

    > To bogaty kraj. Ludzie maja duzy wybor roznych produktow.

    ROTFL, z tego bogactwa ludziom mozgi znikly? :P

    > Obecnie daje dwa razy taki przebieg jak BMW. Fakt ze chodzi tu o nowe
    > generacje skrzyn GM i ZF a nie te z lat 90-tych :-)

    Ale kogo co obecnie, mowa byla o czyms zupelnie innym, a Ty zeby jakos
    wybrnac sciagasz watek na inne tory.

    --
    Karolek