  • Data: 2010-12-23 21:05:24
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-23 17:52, JAM pisze:

    > Mozna, tylko po co. Skrzynia i tak musi przeniesc maksymalny moment.

    Ale moze juz ten maksymalny nie bedzie sie pojawial tak czesto w
    normalnej jezdzie co wplynie na zywotnosc skrzyni.

    > A wyjasnili dlaczego tak musieli zrobic ?

    http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=4650&s
    tart=240
    Poczytaj sobie.

    > Gdyby to jeszcze byla opinia eksperta ... No ale nie mozna za duzo
    > wymagac. W koncu naprawde na konstrukcji samochodow bardzo malo ludzi
    > sie tak naprawde zna. W twoim przypadku, no coz. Ciesz sie ze masz
    > dwie BMW i Alfe. A co do jakosci. Widac ze nie wiesz ale zarowno Buick
    > Regal jak i LaCrosse to samochod roku 2009 w Europie wedlug
    > niemieckich czasopism motoryzacyjnych. Gdybys cos wiedzial na temat
    > samochodow to bys sie zorientowal co to za platforma GM. Zas Cadillac
    > CTS w wersji V to obecnie jeden z najszybszych seryjnie produkowanych
    > sedanow na swiecie.

    Panda tez byla samochodem roku :P
    Sam przeciez miales jakies zastrzezenia co do jakosci fiata :>

    > No to akurat bylo jasne od poczatku. Wiekszosc laikow posluguje sie
    > slogananmi i uproszczeniami typu niemieckie = najlepsze.

    Jestem daleko od tego typu uproszczen.
    Chociaz mam dwie beemki to nie jestem jakims zaslepionym fanem marki,
    staram sie byc obiektywny w swoich ocenach.

    > No wlasnie to akurat nic nie zmienia. Trwalosc GM skrzyn w
    > zastosowanych pojazdach jesty rownie dobra jak tych ZF. Nie znalazlem
    > ani jedengo recall na skrzynie GM w firmiw BMW pomimo stosowania ich
    > praktycznie przez cale lata 90-te i poczatkowe XXI wieku.

    Bo nie o recallach mowa jest.
    Samochod po gwarancji to dalej samochod i wielu oczekuje, ze bedzie
    dlugo sprawowal sie bezwaryjnie.
    Setki tysiecy km, nascie lat, rozni kierowcy z roznym temperamentem i
    juz widac co sprwuje sie lepiej, a co gorzej (nie mylic ze zle sprawujacym).

    > W przyapdku BMW to byly niszowe produkty. Samochody z silnikami 8 i 12
    > cylindrowymi byly znikomym procentem ogolnej produkcji BMW. Gross
    > produkcji BMW to seria 3 w wersji 316, 318, 320, 325 czy 328 a w tych
    > stosowano wylacznie skrzynie GM lub manualne. Jak widze o tym w jakich
    > procentach sprzedaja sie samochody w danej serii platformowej koncernu
    > tez nie masz zielonego pojecia.

    Ja tam nie wiem, ale E34 posiada skrzynie ZFa, ze wszystkimi silnikami o
    ile mnie pamiec nie myli.

    > Aha niby gdzie ? Ile tych ZF procentowo sprzedaje BMW w Europie ?
    > Dysponujesz statystykami sprzedazy firmy ?

    Niby gdzie? Patrz wyzej, E34, E32, E38 chyba jedne z najpopularniejszych
    modeli :>

    > Stosowano je do pojazdow do ktorych zostaly zaprojektowane. Tylko
    > kompletny laik moze sie tym ekscytowac ze podzespol zaprojektowany na
    > prace pod okreslonym obciazeniem nie jest stosowany w ukladzie
    > pracujacym pod wyzszym obciazeniem. Podobno skonczyles studia
    > inzynierskie. Ile wykladow opusciles ?

    Bla bla bla, juz byl mowa o tym, ze z tym samym silnikiem w BMW serii 7
    stosowano skrzynie ZFa, a w BMW serii 5 skrzynie GMa.
    Powtarzam, ten sam silnik, ta sama moc, tylko chyba inne wymagania.

    > Aha ale sa gorsze po prostu bo amerykanskie mam domniemywac czy tez
    > koledzy opowiadali ?

    Oj widze, ze masz jakis kompleks na punkcie ameryki i GMa.
    Sa gorsze, bo nie wytrzymuja tyle co ZFy i koniec kropka.

    > To po ci Alfa ? Juz chyba wolalbym Mini.

    Przez bardzo wielki przypadek sie trafila to lyknalem za psie pieniadze
    i w sumie na razie nie zaluje.

    --
    Karolek