  • Data: 2010-12-21 16:32:49
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 21, 10:05 am, Karolek <d...@o...pl> wrote:
    > W dniu 2010-12-21 15:39, JAM pisze:

    > A jaki koncern zamieszcza takie rzeczy w internecie i to jeszcze sprzed
    > ladnych kilku/kilkunastu lat? :>

    Akurat wszystkie. Popatrz na przyklad tutaj:
    http://www.automotix.net/autorepair/recalls/bmw/
    Po to sa buletyny naprawcze publikowane aby powiadomic wszystkie
    warsztaty a nie tylko swoich dilerow. Daltego sie je publikuje i sa
    dostepne za darmo w Internecie.

    >   Nie slyszalem aby BMW mialo recall po ktorym spadl
    >
    > Tez nie, a gdzie takie rewelacje wyczytales?

    Twierdziles, ze BMW musial ograniczyc moment...

    > Jezeli taki byl, to bylbym bardzo

    > Patrz ostatnia afera z KIA.

    KIA uzywa albo Aisin albo ZF. Hyundai nie kupuje skrzyn od GM.

    > Tylko studiowalem konstrukcje maszyn.

    A ja 30 lat konstruuje samochody zawodowo.

    > To jeszcze raz zpytam dlaczego do 3.0d w E38 nie zastosowali skrzyni GMa
    > tak jak w E39 z tym samym silnikiem?

    Trudno powiedziec. Bardzo czesta przyczyna jesty po prostu brak mocy
    produkcyjnych. Skrzynia GM byla produkowana jedynie w fabryce w
    Strasbourgu i byla uzywana do wszystkich benzynowych BMW 6
    cylindrowych, w Oplach Omega i w Cadillackach Catera. Ta sama fabryka
    produkowala tez automaty do przedniego napedu Vovlo. Bardzo czesto
    producent jest zmuszony do kupowania podzespolu u innego dostawcy, gdy
    pierwotny dostawca ma moce produkcyjne wykorzystane w 100%. Pdobna
    sytuacja panuje obecnie na rynku w skrzynkach dwusprzeglowych oraz w
    osmiobiegowych automatach. ZF ma sprzedana cala produkcje w 100% i
    wielu producentow kupuje na przyklad skrzynie Aisin nawet gdy nie sa
    dobrze dopasowane do silnikow z ktorymi maja wspolpracowac.

    > To jest wiedza powszechna, nie tajemna, wystarczy miec troche
    > dowsiadczenia z tymi samochodami.

    Aha. A na czym konkretnie polega to doswiadczenie ? Nalezysz do
    jakiegos klubu ? Miales kilkanascie tych samochodow ? Masz dostep do
    jakis danych firmowych ?

    > Tak, tak, biuletyn czy artykul sprzed nastu lat :P

    Biuletyny sa w Internecie. Nawet te sprzed kilkunastu lat.

    > Pewnie wiecej niz Ty :>

    Z automatami GM watpie.

    > Tak, pewnie dlatego moj ostatni zakup to Alfa :P

    A nie BMW ?

    > --
    > Karolek

    JAM