  • Data: 2010-12-21 16:05:09
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-21 15:39, JAM pisze:

    > Ja dalej nie bardzo widze skad to wiadomo. Czy BMW mial recall na
    > konwertery ?

    Swego czasu ponoc cos w tym stylu wlasnie bylo.

    > Moze jakis artykul lub biuletyn naprawczy ?

    A jaki koncern zamieszcza takie rzeczy w internecie i to jeszcze sprzed
    ladnych kilku/kilkunastu lat? :>

    > Do
    > ograniczania momentu silnika sluzy oprogramowanie silnika a nie
    > skrzyni biegow.

    Czego oprogramowanie zmieniali to nie wiem, mogli ograniczac moment,
    mogli zmienic tez troche prace samej skrzyni... mozliwosci jest calkiem
    sporo jakby sie w to zglebic.

    Nie slyszalem aby BMW mialo recall po ktorym spadl
    > moment lub moc silnika.

    Tez nie, a gdzie takie rewelacje wyczytales?

    Jezeli taki byl, to bylbym bardzo
    > zainteresowany. Taki recall to powazna sprawa, bo grozi pozwami
    > sadowymi. Klient kupuje samochod o danych parametrach i obnizenie tych
    > parametrow moze oznaczac utrate wartosci pojazdu co moze byc podstawa
    > do odszkodowania - rekompensaty.

    Patrz ostatnia afera z KIA.

    > Chyba nigdy w zyciu nie pracowales na inzynierski stanowisku w
    > konstruckji maszyn.

    Tylko studiowalem konstrukcje maszyn.

    >Pozwol, ze wytlumacze.

    Wolny kraj.

    > Do danego momentu dobiera
    > sie skrzynie, ktora ten moment przeniesie. Im wiekszy moment tym
    > wieksza, ciezsza i drozsza jest skrzynka biegow. Stosowanie ciezkiej,
    > drogiej i wiekszej skrzyni w samochodzie o malym momencie jest
    > pozbawione sensu inzynierskiego i jest marnotrastwem. Skrzynia
    > zaprojektowana na silnik o danym momencie go spokojnie przeniesie bez
    > wzgledu na to czy jest to diesel, benzynow czy elektryczny. Gdyby
    > poslugiwac sie twoja logika, to od skrzyni ZF lepsza bylaby skrzynia
    > do 20 tonowej ciezarowki bo przenisie jeszcze wiekszy moment.

    To jeszcze raz zpytam dlaczego do 3.0d w E38 nie zastosowali skrzyni GMa
    tak jak w E39 z tym samym silnikiem?

    > Nadal nie widze skad ta wiedza, ze GM automaty sie w BMW psuly.

    To jest wiedza powszechna, nie tajemna, wystarczy miec troche
    dowsiadczenia z tymi samochodami.

    > Nie
    > dysponujesz zadnymi statystykami, nie potrafisz podac zadnego
    > biuletynu BMW lub nawet artykulu prasowego, ktory by te twoje teorie
    > potwierdzal.

    Tak, tak, biuletyn czy artykul sprzed nastu lat :P

    Czy chociaz prowadzisz warsztat naprawczy, gdzie z
    > prywatnej praktyki to wychodzi ? Ile w zyciu miales BMW z automatami
    > GM ze chociaz prywatnym doswiadczeniem moglbys potwierdzic ?

    Pewnie wiecej niz Ty :>

    > Czy nie nalezysz przypadkiem do grupy ludzi, ktorzy posluguja sie
    > logika niemickie == najlepsze ?

    Tak, pewnie dlatego moj ostatni zakup to Alfa :P

    --
    Karolek