  • Data: 2010-12-21 15:39:23
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 21, 1:29 am, Karolek <d...@o...pl> wrote:
    > W dniu 2010-12-21 00:48, JAM pisze:
    >

    > Widac GMa sa za slabe do tych silnikow, wiec zabrali sie ze poprawe
    > (pewnie po prostu sztucznie ograniczali moment obrotowy) oprogramowania
    > i wymiane konwerterow, bo z nimi cos tam tez bylo nie tak.

    Ja dalej nie bardzo widze skad to wiadomo. Czy BMW mial recall na
    konwertery ? Moze jakis artykul lub biuletyn naprawczy ? Do
    ograniczania momentu silnika sluzy oprogramowanie silnika a nie
    skrzyni biegow. Nie slyszalem aby BMW mialo recall po ktorym spadl
    moment lub moc silnika. Jezeli taki byl, to bylbym bardzo
    zainteresowany. Taki recall to powazna sprawa, bo grozi pozwami
    sadowymi. Klient kupuje samochod o danych parametrach i obnizenie tych
    parametrow moze oznaczac utrate wartosci pojazdu co moze byc podstawa
    do odszkodowania - rekompensaty.

    > Ale mowa byla o dieslach, a nie silnikach benzynowych, wiec po co mieszasz.
    > Przy tych dieslach lepsza jest skrzynia ZFa, a to ze ZFa montowali tez
    > do najmocniejszych benzynowych, tez w sumie o czyms swiadczy.
    > Wynika z tego tyle, ze skrzynie GMa nie wytrzymywaly duzego momentu
    > obrotowego.

    Chyba nigdy w zyciu nie pracowales na inzynierski stanowisku w
    konstruckji maszyn. Pozwol, ze wytlumacze. Do danego momentu dobiera
    sie skrzynie, ktora ten moment przeniesie. Im wiekszy moment tym
    wieksza, ciezsza i drozsza jest skrzynka biegow. Stosowanie ciezkiej,
    drogiej i wiekszej skrzyni w samochodzie o malym momencie jest
    pozbawione sensu inzynierskiego i jest marnotrastwem. Skrzynia
    zaprojektowana na silnik o danym momencie go spokojnie przeniesie bez
    wzgledu na to czy jest to diesel, benzynow czy elektryczny. Gdyby
    poslugiwac sie twoja logika, to od skrzyni ZF lepsza bylaby skrzynia
    do 20 tonowej ciezarowki bo przenisie jeszcze wiekszy moment.
    Nadal nie widze skad ta wiedza, ze GM automaty sie w BMW psuly. Nie
    dysponujesz zadnymi statystykami, nie potrafisz podac zadnego
    biuletynu BMW lub nawet artykulu prasowego, ktory by te twoje teorie
    potwierdzal. Czy chociaz prowadzisz warsztat naprawczy, gdzie z
    prywatnej praktyki to wychodzi ? Ile w zyciu miales BMW z automatami
    GM ze chociaz prywatnym doswiadczeniem moglbys potwierdzic ?

    Czy nie nalezysz przypadkiem do grupy ludzi, ktorzy posluguja sie
    logika niemickie == najlepsze ?

    > --
    > Karolek

    JAM