-
Data: 2010-12-21 07:29:42
Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-12-21 00:48, JAM pisze:
> BMW wogole nie produkuje skrzyn biegow tylko kupuje. To prawda.
> Co do 3.0d to akurat zadna tajmenica. Skrzynie biegow sa projektowane
> na okreslony moment maksymalny. Dizlowski silnik prawdopodobnie mial
> za duzy moment na ten knokretny automat GM. Co do software to akurat
> BMW jako jeden z nielicznych producentow projektuje cale
> oprogramowanie calkowicie samodzielnie i nie uzywa dostawcow do tego.
> Mozna na przykladu kupic w ZF przekladnie kierownicze analogiczne do
> BMW czy aktywne amortyzatory Sachs identyczne do BMW ale nie mozna
> kupic do nich oprogramowania bo te jest tajemnica firmowa BMW. Jezeli
> wiec wymieniali soft do automatow to prawdopodbnie dlatego, ze nie
> zrobili tego dobrze za pierwszym razem. To sie zdarza i czesto jest
> recall na oprogramwanie. Zadna wielka sprawa.
>
Widac GMa sa za slabe do tych silnikow, wiec zabrali sie ze poprawe
(pewnie po prostu sztucznie ograniczali moment obrotowy) oprogramowania
i wymiane konwerterow, bo z nimi cos tam tez bylo nie tak.
> Co do ZF "trzymajacego sie lepiej" jestem ciekaw nadal skad to wiadomo
> skoro nie masz statystyk ? W przypoadku benzynowych silnikow automaty
> GM mialy wszystkie BMW z silnikami 6 cylindrowymi a automaty ZF
> jedynie te 8 i 12 cylindrowe. czyli znikomo maly % produkowanych w
> owym czasie BMW. Wogole biorac pod uwage to ze w Europie automaty byly
> niepopularne to stawiam na to, ze BMW sprzedawal 10 razy tyle
> automatow GM co ZF. Jeden zepsuty ZF prawdopodobnie rownal sie 10
> zepsutym GM jezeli spojrzec na to pod wzgledem procentu populacji i
> usterkowosci.
>
Ale mowa byla o dieslach, a nie silnikach benzynowych, wiec po co mieszasz.
Przy tych dieslach lepsza jest skrzynia ZFa, a to ze ZFa montowali tez
do najmocniejszych benzynowych, tez w sumie o czyms swiadczy.
Wynika z tego tyle, ze skrzynie GMa nie wytrzymywaly duzego momentu
obrotowego.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.10 09:20 Robson
- 21.12.10 09:22 Robson
- 21.12.10 10:37 Hektor
- 21.12.10 11:41 Robson
- 21.12.10 12:49 Karolek
- 21.12.10 14:17 Robson
- 21.12.10 15:39 JAM
- 21.12.10 16:05 Karolek
- 21.12.10 16:32 JAM
- 22.12.10 23:54 Karolek
- 23.12.10 05:49 JAM
- 23.12.10 11:29 Karolek
- 23.12.10 17:52 JAM
- 23.12.10 21:05 Karolek
- 23.12.10 23:49 JAM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=