-
Data: 2010-12-21 00:48:22
Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Dec 20, 5:03 pm, Karolek <d...@o...pl> wrote:
> W dniu 2010-12-20 22:23, JAM pisze:
>
>
> To nie jest skrzynia OD BMW.
> GM produkowal skrzynie DLA BMW podobnie jak ZF i te ZFa trzymaja sie
> lepiej w porownaniu do tych od GMa.
> Sam fakt, ze do E38 z 3.0d montowali ZFa, a nie GMa tak jak do E39 z tym
> samym silnikiem.
> Dlaczego to odpowiedz sobie juz sam.
BMW wogole nie produkuje skrzyn biegow tylko kupuje. To prawda.
Co do 3.0d to akurat zadna tajmenica. Skrzynie biegow sa projektowane
na okreslony moment maksymalny. Dizlowski silnik prawdopodobnie mial
za duzy moment na ten knokretny automat GM. Co do software to akurat
BMW jako jeden z nielicznych producentow projektuje cale
oprogramowanie calkowicie samodzielnie i nie uzywa dostawcow do tego.
Mozna na przykladu kupic w ZF przekladnie kierownicze analogiczne do
BMW czy aktywne amortyzatory Sachs identyczne do BMW ale nie mozna
kupic do nich oprogramowania bo te jest tajemnica firmowa BMW. Jezeli
wiec wymieniali soft do automatow to prawdopodbnie dlatego, ze nie
zrobili tego dobrze za pierwszym razem. To sie zdarza i czesto jest
recall na oprogramwanie. Zadna wielka sprawa.
Co do ZF "trzymajacego sie lepiej" jestem ciekaw nadal skad to wiadomo
skoro nie masz statystyk ? W przypoadku benzynowych silnikow automaty
GM mialy wszystkie BMW z silnikami 6 cylindrowymi a automaty ZF
jedynie te 8 i 12 cylindrowe. czyli znikomo maly % produkowanych w
owym czasie BMW. Wogole biorac pod uwage to ze w Europie automaty byly
niepopularne to stawiam na to, ze BMW sprzedawal 10 razy tyle
automatow GM co ZF. Jeden zepsuty ZF prawdopodobnie rownal sie 10
zepsutym GM jezeli spojrzec na to pod wzgledem procentu populacji i
usterkowosci.
>
> --
> Karolek
JAM
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.10 07:29 Karolek
- 21.12.10 09:20 Robson
- 21.12.10 09:22 Robson
- 21.12.10 10:37 Hektor
- 21.12.10 11:41 Robson
- 21.12.10 12:49 Karolek
- 21.12.10 14:17 Robson
- 21.12.10 15:39 JAM
- 21.12.10 16:05 Karolek
- 21.12.10 16:32 JAM
- 22.12.10 23:54 Karolek
- 23.12.10 05:49 JAM
- 23.12.10 11:29 Karolek
- 23.12.10 17:52 JAM
- 23.12.10 21:05 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=