eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzekręt z nakazem jazdy na światłachRe: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Arek (G)" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    Date: Thu, 27 May 2010 18:17:19 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 71
    Message-ID: <htm5uf$t0h$1@inews.gazeta.pl>
    References: <htj265$3u9$1@inews.gazeta.pl> <htj6up$30ug$1@news.ett.com.ua>
    <d...@4...com>
    <htlk4n$p53$1@inews.gazeta.pl> <htlkoa$red$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@r...power.pl>
    <d...@r...googlegroups.com>
    <htlpfl$egm$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@r...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: fjh83.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1274977039 29713 83.13.241.83 (27 May 2010 16:17:19 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 27 May 2010 16:17:19 +0000 (UTC)
    X-User: kazik.ucho
    In-Reply-To: <b...@r...googlegroups.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
    Thunderbird/3.0.4
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284218
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-05-27 15:45, ptoki pisze:

    >>> Scenariusz moze wygladac tak:
    >>> Kierowca jedzie caly dzien. Jego mozg musi obrabiac wiecej danych (bo
    >>> oswietlone samochody sa lepiej widoczne i wiecej ich trzeba sledzic) i
    >>> wieczorem juz jest bardziej zmeczony.
    >>
    >> Lub, samochody oświetlone, więc są lepiej widoczne i mózg ma mniej
    >> roboty więc jest mniej zmęczony. Możesz zrobić sobie nawet test,
    >> obejrzyj kilku godzinny film na minimalnym kontraście i następnie zrób
    >> to samo ale ustaw większy kontrast. Co bardziej Cię zmęczy? Obstawiam,
    >> że w tym pierwszym przypadku to uśniesz po pierwszej godzinie.
    >>
    > Nie ma mniej roboty.
    > Na te 300-500m do przodu jest co ogladac. To co jest dalej jest
    > nieistotne w normalnym ruchu.

    Ok. ja jadę 120km/h z naprzeciwka grzeje 160km/h czyli zbliżamy się z
    prędkością 280km/h, czyli w ciągu s ubywa nam ok 80m. 400m znika w ciągu
    5s. Powiedz mi co w tak krótkim czasie możesz zrobić oprócz walenia na
    pałę w bok i modlenie się, że nie będzie to drzewo?

    Każde 100m wcześniejszego zauważenia delikweta daje Ci ponad s na
    reakcję. Jeżeli np. wcześniej zaczniesz wytracać prędkość dajesz mu
    więcej czasu, ewentualnie zderzenie będzie mniej bolesne.

    >> Co do dwóch świateł, to ja myślę, że to nie kwestia "zapasu" po prostu
    >> mając dwa światła łatwiej oszacować prędkość kolesia jadącego z
    >> naprzeciwka.
    >>
    > Tez kiepsko. Bo niby dwa swiatla pomagaja (oceniajac ich odleglosc od
    > siebie) ale juz udowodniono (w 2006 ktos nawet podawal linki do badan)
    > ze oko ludzkie gorzej ocenia odleglosc i predkosc samochodu
    > swiecacego.

    A to ciekawe. Ocena prędkości odbywa się poprzez szybkość "powiększania"
    się danego obiektu. Łatwiej zauważyć szybkość oddalania się od siebie
    dwóch punktów, niż niewyraźnej z daleka bryły. Pomijam kwestię zlewania
    się niewyraźnych brył na odległym zakręcie.

    Kiedyś jak ludzie jeździli wolniej i było mniej zapierdalaczy to nie
    miało aż tak wielkiego znaczenia jak teraz.


    >> W naszym kraju gdzie wyprzedza się zawsze i wszędzie jest to szczególnie
    >> przydatne. Myślę, że z raz albo dwa udało mi się uniknąć czołówki,
    >> właśnie dlatego. Jadący lewą wyprzedzający cały ciąg ciężarówek gnał
    >> naprawdę ostro. Widząc z dość daleka, że gość ostro grzeje zawczasu
    >> zwolniłem do minimum. Gdybym jechał normalnie to zreflektowałbym się
    >> znacznie później. Kto wie jakby to się zakończyło.
    >>
    > To jest wlasnie ta paranoja. Swiatla pomagaja w sytuacjach krytycznych
    > i ryzykownych a szkodza w zwyklym monotonnym ruchu. Widac (a wlasciwie
    > nie widac) to w statystyce. Jakies male drgniecie i tyle.

    Światła nie szkodzą w stytuacjach normalny a pomagają w krytycznych. A
    wypadki to właśnie wynik sytuacji krytycznych.

    >> Gdyby ktoś miał wątpliwości, to niech policzy ile w ciągu sekundy skraca
    >> się dystans pomiędzy samochodami gdy jeden jedzie 90km/h a drugi
    >> wyprzedzając gna ok 170. Ile ma się czasu na reakcję i co tak naprawdę
    >> można zrobić w takiej sytuacji.
    >>
    > A gdzie to mozna jechac 170 na jedno jezdniowej?
    > Nie zatykajmy dziury w dachu kufajką.
    > Nie próbuj naprawiać patologii zamordyzmem.

    A ile się jedzie podczas wyprzedzania? +10? Tak więc nie próbuj chować
    głowy w piasek.

    A.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: