  • Data: 2010-05-27 19:06:47
    Temat: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Maj, 18:17, "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote:

    > Ok. ja jadę 120km/h z naprzeciwka grzeje 160km/h czyli zbliżamy się z
    > prędkością 280km/h, czyli w ciągu s ubywa nam ok 80m. 400m znika w ciągu
    > 5s. Powiedz mi co w tak krótkim czasie możesz zrobić oprócz walenia na
    > pałę w bok i modlenie się, że nie będzie to drzewo?

    Masz cale 5s na hamowanie. I na schowanie sie na swoj pas.
    Ale twoje przyklad jest bez sensu bo na jednojezdniowych i tak
    szybciej niz 90km/h jezdzic nie wolno.
    No i jesli wszyscy jada te 90km/h to po co wyprzedzac? A jesli
    wyprzedzac kogos kto jedzie 70 to nie trzeba do tego zapieprzac 150.
    Nie tlumacz swiatel zapieprzaniem. To tak jak wbijanie gwozdzi
    kombinerkami.

    > Każde 100m wcześniejszego zauważenia delikweta daje Ci ponad s na
    > reakcję. Jeżeli np. wcześniej zaczniesz wytracać prędkość dajesz mu
    > więcej czasu, ewentualnie zderzenie będzie mniej bolesne.

    Albo odwrotnie. Widzac dalej podejmujesz czesciej ryzykowne akcje.
    Podpierasz sie przepisem (o swieceniu) przy lamaniu przepisow - chore.

    > A to ciekawe. Ocena prędkości odbywa się poprzez szybkość "powiększania"
    > się danego obiektu. Łatwiej zauważyć szybkość oddalania się od siebie
    > dwóch punktów, niż niewyraźnej z daleka bryły. Pomijam kwestię zlewania
    > się niewyraźnych brył na odległym zakręcie.

    wez pod uwage ze te dwa punkty sa rozmyte i tak bardzo kontrastowe i
    jasne ze oko moze nie umiec ocenic odleglosci miedzy nimi. Przykladem
    moga byc badania psychotechniczne. Tam chyba jest taki test gdzie w
    jasnym swietle trzeba ustawic w jednej linii pionowe prety.

    > Kiedyś jak ludzie jeździli wolniej i było mniej zapierdalaczy to nie
    > miało aż tak wielkiego znaczenia jak teraz.

    Kiedys sie jezdzilo _szybciej_. Zapytaj na grupie jak sie zmienila
    srednia predkosc jazdy. To o czym ty myslisz to gestosc ruchu.
    No chyba ze masz na mysli jazde 170 na dozwolonym 100?

    > Światła nie szkodzą w stytuacjach normalny a pomagają w krytycznych. A
    > wypadki to właśnie wynik sytuacji krytycznych.

    Moim zdaniem szkodza. Wiecej obiektow do sledzenia meczy umysl
    "slabszych" kierowcow.
    Nie wszystkich ale jednak wplywaja negatywnie.

    > A ile się jedzie podczas wyprzedzania? +10? Tak więc nie próbuj chować
    > głowy w piasek.

    Jak juz wyzej napisalem. Nie probuj jednym przepisem podpierac lamania
    innego. W ten sposob zabijasz swoja cala argumentacje.

    --
    Lukasz Sczygiel