eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzekręt z nakazem jazdy na światłachRe: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
  • Data: 2010-05-27 19:06:47
    Temat: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 27 Maj, 18:17, "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote:

    > Ok. ja jadę 120km/h z naprzeciwka grzeje 160km/h czyli zbliżamy się z
    > prędkością 280km/h, czyli w ciągu s ubywa nam ok 80m. 400m znika w ciągu
    > 5s. Powiedz mi co w tak krótkim czasie możesz zrobić oprócz walenia na
    > pałę w bok i modlenie się, że nie będzie to drzewo?
    >
    Masz cale 5s na hamowanie. I na schowanie sie na swoj pas.
    Ale twoje przyklad jest bez sensu bo na jednojezdniowych i tak
    szybciej niz 90km/h jezdzic nie wolno.
    No i jesli wszyscy jada te 90km/h to po co wyprzedzac? A jesli
    wyprzedzac kogos kto jedzie 70 to nie trzeba do tego zapieprzac 150.
    Nie tlumacz swiatel zapieprzaniem. To tak jak wbijanie gwozdzi
    kombinerkami.


    > Każde 100m wcześniejszego zauważenia delikweta daje Ci ponad s na
    > reakcję. Jeżeli np. wcześniej zaczniesz wytracać prędkość dajesz mu
    > więcej czasu, ewentualnie zderzenie będzie mniej bolesne.
    >
    Albo odwrotnie. Widzac dalej podejmujesz czesciej ryzykowne akcje.
    Podpierasz sie przepisem (o swieceniu) przy lamaniu przepisow - chore.

    > A to ciekawe. Ocena prędkości odbywa się poprzez szybkość "powiększania"
    > się danego obiektu. Łatwiej zauważyć szybkość oddalania się od siebie
    > dwóch punktów, niż niewyraźnej z daleka bryły. Pomijam kwestię zlewania
    > się niewyraźnych brył na odległym zakręcie.
    >
    wez pod uwage ze te dwa punkty sa rozmyte i tak bardzo kontrastowe i
    jasne ze oko moze nie umiec ocenic odleglosci miedzy nimi. Przykladem
    moga byc badania psychotechniczne. Tam chyba jest taki test gdzie w
    jasnym swietle trzeba ustawic w jednej linii pionowe prety.


    > Kiedyś jak ludzie jeździli wolniej i było mniej zapierdalaczy to nie
    > miało aż tak wielkiego znaczenia jak teraz.
    >
    Kiedys sie jezdzilo _szybciej_. Zapytaj na grupie jak sie zmienila
    srednia predkosc jazdy. To o czym ty myslisz to gestosc ruchu.
    No chyba ze masz na mysli jazde 170 na dozwolonym 100?

    >
    > Światła nie szkodzą w stytuacjach normalny a pomagają w krytycznych. A
    > wypadki to właśnie wynik sytuacji krytycznych.
    >
    Moim zdaniem szkodza. Wiecej obiektow do sledzenia meczy umysl
    "slabszych" kierowcow.
    Nie wszystkich ale jednak wplywaja negatywnie.

    > >> Gdyby ktoś miał wątpliwości, to niech policzy ile w ciągu sekundy skraca
    > >> się dystans pomiędzy samochodami gdy jeden jedzie 90km/h a drugi
    > >> wyprzedzając gna ok 170. Ile ma się czasu na reakcję i co tak naprawdę
    > >> można zrobić w takiej sytuacji.
    >
    > > A gdzie to mozna jechac 170 na jedno jezdniowej?
    > > Nie zatykajmy dziury w dachu kufajką.
    > > Nie  próbuj naprawiać patologii zamordyzmem.
    >
    > A ile się jedzie podczas wyprzedzania? +10? Tak więc nie próbuj chować
    > głowy w piasek.
    >
    Jak juz wyzej napisalem. Nie probuj jednym przepisem podpierac lamania
    innego. W ten sposob zabijasz swoja cala argumentacje.

    --
    Lukasz Sczygiel

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: