-
Data: 2010-05-27 19:06:47
Temat: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 27 Maj, 18:17, "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote:
> Ok. ja jadę 120km/h z naprzeciwka grzeje 160km/h czyli zbliżamy się z
> prędkością 280km/h, czyli w ciągu s ubywa nam ok 80m. 400m znika w ciągu
> 5s. Powiedz mi co w tak krótkim czasie możesz zrobić oprócz walenia na
> pałę w bok i modlenie się, że nie będzie to drzewo?
>
Masz cale 5s na hamowanie. I na schowanie sie na swoj pas.
Ale twoje przyklad jest bez sensu bo na jednojezdniowych i tak
szybciej niz 90km/h jezdzic nie wolno.
No i jesli wszyscy jada te 90km/h to po co wyprzedzac? A jesli
wyprzedzac kogos kto jedzie 70 to nie trzeba do tego zapieprzac 150.
Nie tlumacz swiatel zapieprzaniem. To tak jak wbijanie gwozdzi
kombinerkami.
> Każde 100m wcześniejszego zauważenia delikweta daje Ci ponad s na
> reakcję. Jeżeli np. wcześniej zaczniesz wytracać prędkość dajesz mu
> więcej czasu, ewentualnie zderzenie będzie mniej bolesne.
>
Albo odwrotnie. Widzac dalej podejmujesz czesciej ryzykowne akcje.
Podpierasz sie przepisem (o swieceniu) przy lamaniu przepisow - chore.
> A to ciekawe. Ocena prędkości odbywa się poprzez szybkość "powiększania"
> się danego obiektu. Łatwiej zauważyć szybkość oddalania się od siebie
> dwóch punktów, niż niewyraźnej z daleka bryły. Pomijam kwestię zlewania
> się niewyraźnych brył na odległym zakręcie.
>
wez pod uwage ze te dwa punkty sa rozmyte i tak bardzo kontrastowe i
jasne ze oko moze nie umiec ocenic odleglosci miedzy nimi. Przykladem
moga byc badania psychotechniczne. Tam chyba jest taki test gdzie w
jasnym swietle trzeba ustawic w jednej linii pionowe prety.
> Kiedyś jak ludzie jeździli wolniej i było mniej zapierdalaczy to nie
> miało aż tak wielkiego znaczenia jak teraz.
>
Kiedys sie jezdzilo _szybciej_. Zapytaj na grupie jak sie zmienila
srednia predkosc jazdy. To o czym ty myslisz to gestosc ruchu.
No chyba ze masz na mysli jazde 170 na dozwolonym 100?
>
> Światła nie szkodzą w stytuacjach normalny a pomagają w krytycznych. A
> wypadki to właśnie wynik sytuacji krytycznych.
>
Moim zdaniem szkodza. Wiecej obiektow do sledzenia meczy umysl
"slabszych" kierowcow.
Nie wszystkich ale jednak wplywaja negatywnie.
> >> Gdyby ktoś miał wątpliwości, to niech policzy ile w ciągu sekundy skraca
> >> się dystans pomiędzy samochodami gdy jeden jedzie 90km/h a drugi
> >> wyprzedzając gna ok 170. Ile ma się czasu na reakcję i co tak naprawdę
> >> można zrobić w takiej sytuacji.
>
> > A gdzie to mozna jechac 170 na jedno jezdniowej?
> > Nie zatykajmy dziury w dachu kufajką.
> > Nie próbuj naprawiać patologii zamordyzmem.
>
> A ile się jedzie podczas wyprzedzania? +10? Tak więc nie próbuj chować
> głowy w piasek.
>
Jak juz wyzej napisalem. Nie probuj jednym przepisem podpierac lamania
innego. W ten sposob zabijasz swoja cala argumentacje.
--
Lukasz Sczygiel
Następne wpisy z tego wątku
- 27.05.10 19:06 Tom01
- 27.05.10 19:11 Tom01
- 27.05.10 20:21 JohnyK
- 27.05.10 20:30 J.F.
- 27.05.10 20:38 J.F.
- 27.05.10 20:45 J.F.
- 27.05.10 20:53 J.F.
- 27.05.10 20:54 J.F.
- 27.05.10 20:57 MadMan
- 27.05.10 21:01 J.F.
- 27.05.10 21:17 Tom N
- 27.05.10 21:34 Tom N
- 27.05.10 21:37 Tom01
- 27.05.10 21:39 Tom01
- 27.05.10 21:40 Jacek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa