  • Data: 2016-06-18 13:04:23
    Temat: Re: Przekaźnik półprzewodnikowy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:18710277879.20160618111909@pik-net.pl.invalid..
    .

    > Na pewno pamiętasz, tylko nazwy nie kojarzysz. Charakterystyczne
    > pudełka, zasilanie 24V. Później TELPOD próbował jako grubowarstwowe
    > hybrydowe to produkować.

    Pudło.
    Obejrzałem zdjęcia - nigdy tego nie widziałem.

    Gdzie miałbym się na to natknąć? W Bomisie? Bomis był dla mnie jedynym
    źródłem elementów. Przypuszczam, że to było coś aktualne przez może kilka
    lat i wystarczy kilka lat różnicy aby się z tym minąć. W liceum już miałem
    dostęp do pojedynczych TTL. Na wykładzie inauguracyjnym na studia ktoś
    wyciągnął z pudełeczka, pieczołowicie zawinięty scalak i pokazał, że to jest
    mikroprocesor. Od początku studiów TTLe były dla mnie dostępne do wyboru do
    koloru (w akademiku u Wietnamczyków (po wojnie było ich (Wietnamczyków, nie
    TTLi) u nas mnóstwo, nawet prawie pół jednej dzielnicy)). Przyzwyczajony do
    tworzenia bazy elementów (aby było jak będzie potrzebne) kupowałem po 10szt
    każdego potencjalnie ciekawego numerka i dopiero rok temu wywaliłem
    większość.

    Jeszcze przed TTL z techniką logiczną miałem tylko tyle do czynienia, że
    tata mi skądś przyniósł chyba uszkodzoną płytkę 10x16cm z długim złączem z
    jednej strony na której było tak coś koło 20 tranzystorów. Nie
    rozrysowywałem schematu, zapamiętałem to jako fragment jakiegoś komputera.
    Wylutowałem sobie wszystkie elementy.
    P.G.