  • Data: 2017-04-28 21:04:46
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: badworm <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 25 Apr 2017 08:27:23 +0200, Maciek napisał(a):

    > To daje w pierwszym przypadku 4,6kW na fazę. Jak kiedyś patrzyłem na
    > charakterystyki wyłączników nadprądowych to można przeciągnąć je o 15%
    > bez wywarcia na nich wrażenia ;-). Czyli powinien uzyskać realnie ~5,3kW
    > na fazę.

    Nie do końca. Z charakterystyk wynika, że dla prądów mniejszych od
    1,13xIn zabezpieczenie w ogóle nie zadziała, a dla prądów powyżej
    1,45xIn ma zadziałać w czasie poniżej 1 godziny. Tyle tylko, że kilka
    minut to też jest poniżej jednej godziny. Miałem okazję widzieć, jak
    obwód oświetleniowy zabezpieczony eską B6 był wyłączany po niecałych 10
    minutach, gdy prąd przezeń płynący nie przekraczał 10A. Niemniej część
    urządzeń kuchennych dużej mocy pracuje mocno dorywczo i nie powinno to
    powodować zadziałania esek. Zagotowanie wody w czajniku to kwestia kilku
    minut, mikrofalówka też na ogół nie pracuje długo, na dodatek szarpie
    prąd z przerwami, regulując w ten sposób moc mikrofal.
    GG#2400455 ICQ#320399066