  • Data: 2017-04-29 13:42:17
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-29 o 01:53, Marek S pisze:

    > Ok, będę czujny przy zakupie płyty. Jednakże kłopot jest w tym, na co
    > zwrócił mi uwagę któryś z kolegów. Płyta może być zasilana 400V lecz
    > może jednocześnie korzystać jedynie z 2 faz a nie z 3. Ponoć takie
    > "ułomności" są czymś typowym dla sprzętu domowego.

    > Zupełnie tego nie rozumiem. Jeśli mieszkanie/dom mają 400V to po
    > jakiego grzyba ograniczenie do 2 faz?

    Kuchnia elektryczna i piekarnik to są urządzenia o największym poborze mocy.

    Płyta dzielona jest na 2 części po 2 pola grzewcze. Jeden taki zestaw
    pobiera moc ok. 3-3,5kW co daje maksymalne obciążenie ok. 15A na każdą z
    dwóch faz.

    Pod trzecią fazę podłącza się piekarnik. Wszystko po to, żeby jak
    najbardziej równomiernie rozłożyć moce pomiędzy wszystkie fazy.

    Pomimo tego, że na płytach są napisy 400V to podłączane one są jako 2 x
    230V. Wszystko po to, żeby można ich było używać także z instalacjami
    1-fazowymi.