    From: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Proxxon IB/E - pro?ba o opinie
    Date: Wed, 27 Oct 2010 17:51:13 -0400

    On 10/27/2010 05:19 PM, Paweł Pawłowicz wrote:

    Tak więc wiertarkę kupiłem dostałem i zamówiłem. Pierwsze wrażenie:
    Czemu nie kupiłem jej już dawno temu???

    > W ogóle sobie nie radzi. Takiego wiertła tam nie zamontujesz, do tej
    > wiertarki nie da się założyć klasycznego uchwytu wiertarskiego,
    > "futerka".

    Po namyśle stwierdziłem że jednak nie potrzebuję aż tak bardzo wiercić
    nią większymi wiertłami. Wystarczy mi że można wiercić małymi.
    Co do futerka to myślałem o nim przez chwilę, ale na amazonie ludzie
    pisali że ośka jest za krótka żeby w pełni się zamknęło.

    > A wiertarka jest świetna :-)

    Powiem więcej. Jest zaj***sta! Droga, ale warta swojej ceny. Cicha,
    żadnych luzów, żadnego bicia, trzyma wiertła idealnie w osi wrzeciona,
    wiercenie wiertłem 0.28mm to czysta przyjemność.
    Tak więc moja rada dla zastanawiających się nad wyborem wiertarki do
    elektroniki: żadnych dremeli, żadnych donauopodobnych wynalazków, żadnej
    chińszczyzny, odżałować kilka piw i nazbierać na proxxona. Warto.

    > O jakim statywie myślisz? Mb140/S?
    > Mógłby być lepszy :-(

    Tak. Na razie nie mam do niego zastrzeżeń. W porównaniu z zabawką demela
    ten stojak jest super profesjonalny. Co Ci się w nim nie podoba?

    Zastanawiam się jeszcze nad stolikiem XY (KT70), ale nie wiem czy jest
    sens. Masz może (bądź ktokolwiek inny) jakieś doświadczenia?

    j.