    Subject: Re: Prosty moduł GSM
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Wed, 8 Nov 2017 17:45:11 +0100

    On 08.11.2017 10:08, Marek wrote:

    > Nie pamiętam, dałem go znajomemu. Te chińskie moduły mają lowcostowe
    > płytki. Z Tesco co pamiętam te moduły nie mają pcb projektowanych
    > zgodnie z zakecenuami w datasheetach, np. dot. toru w.cz. Producenci

    Hmm... Podejrzewam, że na własnej płytce tak czy inaczej nie byłbym w
    stanie w 100% prawidłowo tego zaimplementować. Może, gdy chodziło o
    jakąś małą serię robioną na PCB z fabryki, ale tutaj mowa o jednostkowym
    urządzeniu na samodzielnie wykonanej płytce. Dlatego właśnie w tym
    przypadku wolę unikać modułów z wyjściem antenowy wyprowadzonym na pad
    lutowniczy. Normalnie pewnie użyłbym starego, dobrego SIM300CZ (jeszcze
    mam gdzieś zachomikowaną ostatnią sztukę albo dwie) ale w tym wypadku
    miejsce na PCB jest zbyt cenne...
    Te czerwone moduły z SIM800L wydają się idealne pod względem rozmiaru,
    martwi mnie tylko ta dziwnie poprowadzona ścieżka do gniazdka
    antenowego. Z drugiej stronie ludzie na forach piszą, że im działają -
    może zaryzykuję. ;)

    > kondensatorow na liniach zasilajacych i nawet na liniach tx/rx, ten mój
    > nie miał.

    Hmm... A właśnie - nie zaszkodzi chyba dać przynajmniej po jednym małym
    kondensatorze na liniach interfejsu UART, który steruje modułem? Na
    dobrą sprawę powinienem chyba ten sam sposób zabezpieczyć też drugi UART
    (debug)? Jeszcze jakieś linie sygnałowe powinny mieć kondensator do
    masy, gdy w pobliżu pracuje moduł GSM?