    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Projektowanie układu z myślą o długowieczności
    Date: Sat, 29 Nov 2014 01:49:05 +0100

    > Ile trzeba zapłacić za takiego gotowca? Powiedzmy 4 pokoje w każdym
    > kontrola światła, 1 pir, jedno gniazdko sterowalne, w każdym kontrola
    > temperatury, możliwość zaprogramowania tego sterowalnego gniazdka w
    > funkcji temperatury. I jeszcze sterowanie bramą wjazdową i wrotami
    > garażu. Wszystko kontrolowane z komórki. Ile circa trzeba odłożyć kasy
    > aby firma zainstalowała taki system?

    Nie ma prostej odpowiedzi na takie pytanie.
    Po pierwsze - zależy jaki to będzie system (jakiś wynalazek chiński, czy
    nasz, czy też produkty dla bogaczy jak Crestron) - rozpiętość jest
    kosmiczna.
    Po drugie - zależy jaka firma wykonuje.

    Strzelam, że od parunastu tysięcy do kilkudziesięciu.
    Oczywiście jest też tak, że najtaniej może (choć nie musi) oznaczać, że
    jakość i niezawodność będzie adekwatna do ceny.

    Jedyne rozsądne wyjście to napisanie do paru firm z pytaniem.
    Niestety, nie jest to temat prosty i banalny, i trochę czasu na
    "research" trzeba poświęcić. Jednak jest to o niebo mniej niż na
    konstruowanie własnego :)

    Sam jeszcze parę lat temu zajmowałem się takimi systemami, dziś już
    właściwie nie (choć dziś właśnie miałem w serwisie element systemu firmy
    CUE, z instytucji w której 8 lat temu instalowaliśmy kompleksowy system
    sterujący tej firmy ).

    Z ciekawostek - przez te 8 lat były ze 2 awarie. Pierwsza to karta
    pamięci wyciągnięta przypadkowo przez sprzątaczkę, druga - to ta
    właśnie, którą dziś miałem na biurku (padł odbiornik bezprzewodowego
    panela dotykowego).

    W międzyczasie natomiast psuło się wszystko - kamery szybkoobrotowe,
    ekrany elektryczne, oświetlenie, przyłącza, nagłośnienie :)
    Nie wiem jak dziś, ale wtedy CUE robiło bardzo solidne (i drogie)
    systemy dla instytucji właśnie... Coś a'la czeski Crestron, oczywiście z
    mniejszą ilością wodotrysków :)

    Z doświadczenia mogę odradzić np. system CREATOR (chińskie badziewie)
    albo pseudosystemy oparte na PC (np. StarDraw i podobne ) dobre tylko
    dla tych, co się lubią w tym potem grzebać.

    Tradycyjnie polecam Crestrona (drogi, ale na ebayu można kupić czasem
    sporo taniej używki), super solidny. Z paru systemów zrobionych od 2005
    roku - zero (słownie zero) problemów.

    Oczywiście jest tego dużo, już koledzy wymienili. Ja ostatnio nie śledzę
    już na bieżąco...