  • Data: 2014-11-29 15:32:20
    Temat: Re: Projektowanie układu z myślą o długowieczności
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-11-29 o 15:12, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Większość nowych konstrukcji pewnie tak, ale większość tanich i
    > popularnie dostępnych to chyba nie.
    > Kilka lat temu robiłem dość dokładny przegląd dostępnych LDO i miałem
    > duży problem z warunkiem ESR od 0.
    > Wybrałem LP2950 ale produkcji ON bo LP2950 produkcji NSC, czy TI (wtedy
    > jeszcze osobno) to już nie od zera.

    > Prób nie robiłem ale według:
    > http://www.hitano.com.tw/download/MLCC_X7R_20140918.
    pdf
    > to taki na 100V spada o 30% przy 100V, a taki na 50V spada o 15% przy 50V.
    >
    > Bez zastanowienia założyłem, że każdy na mniejsze napięcie będzie
    > odpowiednio mniej spadał, ale po zastanowieniu dochodzę, do wniosku, że
    > przyjąłem to bez zastanowienia :).

    Murata pokazuje, że dla nominalnego 50V X7R pojemność spada przy 25
    voltach o 10% przy 40V o 20%, a przy 50 V o jakieś 30%. Czyli 16 woltowy
    powinien spaść przy 12 V o jakieś 20% czyli do 8uF.
    Ale z drugiej strony jeśli on chce dać 10uF 0805 to może dać na 25 V i
    wtedy przy 12V straci jakieś 10% wartości. Cena zbliżona do tantala. Z
    kolei jeśli porównuje do tantali (i je preferuje) to trzeba zwrócić
    uwagę, że tantal ma znacznie większe wymiary. Na miejsce tantala
    10uF/16V może spokojnie położyć 1206 MLCC 10uF/25V i ten już kosztuje
    grosiki.

    --
    pozdrawiam
    MD