    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Projekt 30
    Date: Thu, 06 Nov 2014 15:42:49 +0100
    <545a5954$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
    <20141106104631.0d64dd66@babcia-workstation>
    <m3fmia$j21$1@node2.news.atman.pl>
    <20141106125715.4253541d@babcia-workstation>
    <m3fpv1$6tm$1@node1.news.atman.pl>
    <20141106135628.2262a2b3@babcia-workstation>
    <m3fsqp$a29$1@node1.news.atman.pl>
    <20141106150737.2d28ad60@babcia-workstation>

    On 2014-11-06 15:07, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

    >I co mi po tym jak autobus
    > przewiezie 300 osób zamiast 300 samochodów jak ten autobus będzie co
    > godzinę?

    Rozmawiamy o centrum miasta, czy o Truskawiu w Puszczy Kampinoskiej? Bo
    ja o zupie, ty o dupie;)

    > A ja mówię o autobusach globalnie a nie tylko dla jednego konkretnego
    > przypadku. Jak chciałbym jeden przypadek to już wspomniałem o ul. Gąsek.

    Globalnie gdzie - w centrum miasta, w województwie, państwie, UE,
    kontynencie, całym globie?

    > Pewnie, policzyć... Tyle że teraz jest "nie - bo nie".

    No to licz... A skąd wiesz, że ktoś nie policzył, tylko "nie, bo nie"?

    > Ale "ekolodzy" waśnie tak to odrywają.

    Ale "ekologów" to ja mam w D4. Idź z nimi dyskutować jak chcesz, ja nie
    jestem "ekologiem".

    > Tranzyt jak dla mnie to także jazda z jednego skraju miasta na drugi.

    Znów mieszasz - tranzyt przez Warszawie to tranzyt _przez_ Warszawię - z
    definicji. W warszawie ruchu tranzytowego coraz mniej i z pewnością
    wynosi on nie więcej niż kilka(naście) procent. Nie naciągaj
    rzeczywistości.

    > Nie dodałem międzydzielnicowy.

    Zresztą nawet jeśli byś liczył tranzyt międzydzielnicowy przez centrum,
    po czym poznajesz, że ktoś na bemowskich blachach jest w centrum
    tranzytem? I jakie to ma znaczenie w przypadku porównania powierzchni
    zajętej przez autobus i samochód?

    > Nadal mści się na Warszawie brak
    > sensownej obwodnicy.

    Za chwilę będziesz miał ekspresową z Marek do Puławskiej.

    > Nie do końca metro - także linie autobusowe.

    Czyli z jakiś powodów ludzie jednak wolą te autobusy.

    > No ale gadamy o ulicach. Tramwaje to Ty z Liwiuszem - ja się nei
    > dotykam. ;-)

    No dobrze - to uściślijmy rozmawiamy o stosunku powierzchni zajętej
    przez autobus do samochodu. Ponieważ problem występuje w mieście, a
    konkretnie w centrum i na głównych ulicach, to proszę cię, żebyś się
    tego trzymał i nie wyjeżdzał w tym porównaniu z jakąś ulicą gdzie
    autobusy nie kursują lub kursują raz na godzinę, albo z jaką ulicą na
    zadupiu, gdzie korek to widzieli jak pięć lat temu był wypadek.

    > Gąsek przytoczyłem by pokazać absurd tego o czym pisze od początku - że
    > autobus jest wygodniejszy

    Nikt nie twierdził, że jest wygodniejszy.

    > i przewiezie więcej pasażerów na podstawie
    > tego że mniej miejsca zajmuje jest absurdem bez pokazania konkretnego
    > miejsca.

    Przecież pokazano na początku - Most Poniatowskiego. Ty wyjeżdzasz cały
    czas z jakimiś zdupiami. Z tym nie ma co dyskutować.

    > Ten przykład pokazuje to w sposób skrajny - autobus nie jest w
    > stanie nic zastapić nawet jak go postawią na tej ulicy i wsadzą tam 2
    > razy więcej ludzi niż kierowców osobówek. Takich miejsc jest w
    > Warszawie wbrew pozorom sporo na obrzeżach. Korka nie ma ale autobusy
    > są szczątkowe.

    Aleś się uprał - to pokazuje, jak odrywając dyskusję od rzeczywistości,
    można próbować udowodnić najbardziej bzdurne tezy. Warunki brzegowe są
    takie, że porównujemy przepustowość tam gdzie jest z nią problem i siłą
    rzeczy tam gdzie są autobusy. Przecież nie możesz być tak głupi, żeby
    tego nie zrozumieć, więc po prostu manipulujesz.

    Shrek.