-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Projekt 30
Date: Thu, 06 Nov 2014 15:42:49 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 113
Message-ID: <m3g1d9$f0s$1@node1.news.atman.pl>
References: <54526e64$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
<5452add6$0$11150$65785112@news.neostrada.pl>
<r...@4...com>
<b...@g...com>
<54579c62$0$27288$65785112@news.neostrada.pl>
<m38osr$jda$1@node1.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<m3dao3$54n$1@node2.news.atman.pl>
<545a3d40$0$18095$65785112@news.neostrada.pl>
<m3dfoi$as6$2@node2.news.atman.pl>
<545a5954$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
<20141106104631.0d64dd66@babcia-workstation>
<m3fmia$j21$1@node2.news.atman.pl>
<20141106125715.4253541d@babcia-workstation>
<m3fpv1$6tm$1@node1.news.atman.pl>
<20141106135628.2262a2b3@babcia-workstation>
<m3fsqp$a29$1@node1.news.atman.pl>
<20141106150737.2d28ad60@babcia-workstation>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1415284969 15388 83.142.198.226 (6 Nov 2014 14:42:49
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 6 Nov 2014 14:42:49 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
In-Reply-To: <20141106150737.2d28ad60@babcia-workstation>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548715
[ ukryj nagłówki ]On 2014-11-06 15:07, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
>> Z ciekawości - po co? Ja tam jestem inżynierem, ty też i zapewne
>> wiesz, że problem przepustowości liczy się dla warunków w których ona
>> się wyczerpuje. Jeśli wykorzystana jest poniżej, to maksymalna nie ma
>> specjalnie znaczenia.
>I co mi po tym jak autobus
> przewiezie 300 osób zamiast 300 samochodów jak ten autobus będzie co
> godzinę?
Rozmawiamy o centrum miasta, czy o Truskawiu w Puszczy Kampinoskiej? Bo
ja o zupie, ty o dupie;)
> A ja mówię o autobusach globalnie a nie tylko dla jednego konkretnego
> przypadku. Jak chciałbym jeden przypadek to już wspomniałem o ul. Gąsek.
Globalnie gdzie - w centrum miasta, w województwie, państwie, UE,
kontynencie, całym globie?
>> Pewnie i tak wyjdzie na korzyść buspasa, nawet jak pozornie
>> wygląda na pusty, choć nie przeczę, że trzeba się pochylić nad każdym
>> przypadkiem indywidualnie.
>
> Pewnie, policzyć... Tyle że teraz jest "nie - bo nie".
No to licz... A skąd wiesz, że ktoś nie policzył, tylko "nie, bo nie"?
>> Nie, ty próbujesz oderwać dyskusję od punktu odniesienia.
>> Porównywanie miejsca "zajętego" przez autobus ma sens tylko wtedy gdy
>> tego miejsca brakuje. Podobnie jak przepustowości tylko wtedy kiedy
>> jej brakuje.
>
> Ale "ekolodzy" waśnie tak to odrywają.
Ale "ekologów" to ja mam w D4. Idź z nimi dyskutować jak chcesz, ja nie
jestem "ekologiem".
>>> Oczywiście. Niestety jak obserwuję Warszawę to większość ruchu w
>>> szczycie to jest tranzyt.
>>
>> Chyba żartujesz? Przytłaczająca większość jest na blachach
>> warszawskich, bądź okolicznych. Do tego dolicz, że spora część
>> "słoików" jeżdzi na starych blachach, żeby zaoszczędzić na OC. Nawet
>> na trasie Toruńskiej większość jest miejscowych.
>
> Tranzyt jak dla mnie to także jazda z jednego skraju miasta na drugi.
Znów mieszasz - tranzyt przez Warszawie to tranzyt _przez_ Warszawię - z
definicji. W warszawie ruchu tranzytowego coraz mniej i z pewnością
wynosi on nie więcej niż kilka(naście) procent. Nie naciągaj
rzeczywistości.
> Nie dodałem międzydzielnicowy.
Zresztą nawet jeśli byś liczył tranzyt międzydzielnicowy przez centrum,
po czym poznajesz, że ktoś na bemowskich blachach jest w centrum
tranzytem? I jakie to ma znaczenie w przypadku porównania powierzchni
zajętej przez autobus i samochód?
> Nadal mści się na Warszawie brak
> sensownej obwodnicy.
Za chwilę będziesz miał ekspresową z Marek do Puławskiej.
>> Pewnie dlatego, że ludziom jednak metro lepiej pasuje niż korki;)
>
> Nie do końca metro - także linie autobusowe.
Czyli z jakiś powodów ludzie jednak wolą te autobusy.
>> Zaczeliśmy od wyższości tramwajów pod względem przepustowości na
>> moście poniatowskiego, a twoim kontrargumentem jest, że na ulicy
>> Gąsek samochody mają większą przepustowość niż autobusy, bo tych
>> drugich nie ma. Abstrahuje pan od układu odniesienia;) A w Krakowie
>> szybciej jest przejść całe miasto po przekątnej niż pojechać metrem:P
>
> No ale gadamy o ulicach. Tramwaje to Ty z Liwiuszem - ja się nei
> dotykam. ;-)
No dobrze - to uściślijmy rozmawiamy o stosunku powierzchni zajętej
przez autobus do samochodu. Ponieważ problem występuje w mieście, a
konkretnie w centrum i na głównych ulicach, to proszę cię, żebyś się
tego trzymał i nie wyjeżdzał w tym porównaniu z jakąś ulicą gdzie
autobusy nie kursują lub kursują raz na godzinę, albo z jaką ulicą na
zadupiu, gdzie korek to widzieli jak pięć lat temu był wypadek.
> Gąsek przytoczyłem by pokazać absurd tego o czym pisze od początku - że
> autobus jest wygodniejszy
Nikt nie twierdził, że jest wygodniejszy.
> i przewiezie więcej pasażerów na podstawie
> tego że mniej miejsca zajmuje jest absurdem bez pokazania konkretnego
> miejsca.
Przecież pokazano na początku - Most Poniatowskiego. Ty wyjeżdzasz cały
czas z jakimiś zdupiami. Z tym nie ma co dyskutować.
> Ten przykład pokazuje to w sposób skrajny - autobus nie jest w
> stanie nic zastapić nawet jak go postawią na tej ulicy i wsadzą tam 2
> razy więcej ludzi niż kierowców osobówek. Takich miejsc jest w
> Warszawie wbrew pozorom sporo na obrzeżach. Korka nie ma ale autobusy
> są szczątkowe.
Aleś się uprał - to pokazuje, jak odrywając dyskusję od rzeczywistości,
można próbować udowodnić najbardziej bzdurne tezy. Warunki brzegowe są
takie, że porównujemy przepustowość tam gdzie jest z nią problem i siłą
rzeczy tam gdzie są autobusy. Przecież nie możesz być tak głupi, żeby
tego nie zrozumieć, więc po prostu manipulujesz.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.14 20:38 Gotfryd Smolik news
- 06.11.14 21:16 Gotfryd Smolik news
- 06.11.14 21:47 Gotfryd Smolik news
- 07.11.14 09:08 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 07.11.14 11:34 p...@g...com
- 07.11.14 21:22 bartosz
- 08.11.14 00:16 bartosz
- 08.11.14 00:46 bartosz
- 08.11.14 01:53 bartosz
- 08.11.14 00:00 bartosz
- 08.11.14 00:34 bartosz
- 08.11.14 07:09 Liwiusz
- 08.11.14 10:43 Shrek
- 08.11.14 19:10 John Kołalsky
- 08.11.14 19:22 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=