-
271. Data: 2010-12-08 12:30:48
Temat: ROTFL ale flejm /bt
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
-
272. Data: 2010-12-08 14:17:57
Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
Od: to <t...@a...xyz>
begin Filip KK
> Popsuty od czego? Sprawna instalacja w samochodzie nie mogła go zepsuć,
> alternator również nie, reduktory napięcia też nie. Zatem od czego
> popsuty? No od czego? Napisz to wielkimi literami...
A skąd mam wiedzieć? Nie jestem jasnowidzem. Akumulatory się psują, jak
wszystko.
--
ignorance is bliss
-
273. Data: 2010-12-08 17:30:13
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Filip KK"
> Nie rozśmieszaj ludzi takimi bzdurami co wypisujesz...
W sumie i tak długo wytrzymałem...widać się starzeję :)
KF
-
274. Data: 2010-12-09 04:25:31
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
>
> U¿ytkownik "Filip KK"
>
> > Nie roz¶mieszaj ludzi takimi bzdurami co wypisujesz...
>
> W sumie i tak d³ugo wytrzyma³em...widaæ siê starzejê :)
>
> KF
>
Szkoda ze z wiekiem rozumu ci nie przybywa tylko w zastraszajacym tempie ubywa.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
275. Data: 2010-12-09 14:23:59
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "kogutek"
>>
>> U¿ytkownik "Filip KK"
>>
>> > Nie roz¶mieszaj ludzi takimi bzdurami co wypisujesz...
>>
>> W sumie i tak d³ugo wytrzyma³em...widaæ siê
>> starzejê :)
>>
>> KF
>>
> Szkoda ze z wiekiem rozumu ci nie przybywa tylko w zastraszajacym
> tempie ubywa.
Na pewno do mnie skierowałeś tego posta?
-
276. Data: 2010-12-09 14:46:16
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
Filip KK wrote:
> Wypierdalaj!
Mistrz ciętej riposty ;)
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
277. Data: 2010-12-09 15:04:22
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
kogutek wrote:
>> On 5 Gru, 23:17, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
>>
>>> Bl d wynikaj cy z niewiedzy popelnile . Wielko c pr du zale y od oporno ci
>>> wewn tzrej alternatora i oporno ci wewn trznej akumulatora oraz ro nicy napi
>>> pomi dzy akumulatorem a docelowym napi ciem ustalanym przez regulator.
>> Opor alternatora pominmy (nie ma wplywu na ladowanie), jesli
>> zalozeniem jest stale napiecie w instalacji (14-14.5V), to majac dany
>> opor aku mozemy wyliczyc plynacy prad - i nie ma fizycznej sily go
>> zwiekszyc nie zwiekszajac napiecia (a tego nie mozemy zrobic w
>> istalacji samochodewej, gdzie wszystkie odbiorniki mamy polaczone
>> rownolegle z akumulatorem)
>>
>> WS
>>
>> PS. ma prostownik wlasnej produkcji ;) i pod koniec ladowania jesli
>> chce miec prad ~4A to napiecie o kilka V przekracza te 14.5V - w
>> samochodzie prad ladowania spadnie praktycznie do zera w takiej
>> sytuacji...
>>
> Nie znasz się albo masz wiedzę garazową powtarzaną przez niedouczonych pseudo
> mechanikow. W wyliczeniach możesz pominąc Rw akumulatora.
Nie możesz, bo jest znaczny.
Popełniłeś błąd na samym początku zakładając liniowość oporu akumulatora.
> Możesz go potraktować
> jako gruby kabel miedziany.
Nie możesz.
> Opór wenętrzny alternatora ma kluczowe znaczenie.
Tylko gdy pracuje na maksymalnym prądzie.
> I
> jest on wyliczalny i mierzalny. Typowy wynosi poniżej 0,1 oma i jest na poziomie
> 0,05 oma. Im alternator bęzdie mial większa prędkość obrotową tym ten opor
> wenętrzy bęzdie większy bo zacznie dochodzić składowa wynikajaca z impedancji.
> 2,5 / 0,05 = 50. 50A da typowy i niezbyt duży alternator przy różnicy napięcia
> wynoszacej 2,5V. I jak nie ma wlazconych innych odbiornikow to wpompuje te 50A w
> akumulator. Bez wzdlędu na to czy Ci się to podoba czy nie podoba.
Prawo Ohma działa bez względu na to czy Ci się to podoba czy nie.
> Masz jeszcze
> jakieś pytania?
Skąd urodziłeś sobie pomijalny Rw akumulatora?
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
278. Data: 2010-12-09 20:07:30
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> kogutek wrote:
> >> On 5 Gru, 23:17, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
> >>
> >>> Bl d wynikaj cy z niewiedzy popelnile . Wielko c pr du zale y od oporno ci
> >>> wewn tzrej alternatora i oporno ci wewn trznej akumulatora oraz ro nicy napi
> >>> pomi dzy akumulatorem a docelowym napi ciem ustalanym przez regulator.
> >> Opor alternatora pominmy (nie ma wplywu na ladowanie), jesli
> >> zalozeniem jest stale napiecie w instalacji (14-14.5V), to majac dany
> >> opor aku mozemy wyliczyc plynacy prad - i nie ma fizycznej sily go
> >> zwiekszyc nie zwiekszajac napiecia (a tego nie mozemy zrobic w
> >> istalacji samochodewej, gdzie wszystkie odbiorniki mamy polaczone
> >> rownolegle z akumulatorem)
> >>
> >> WS
> >>
> >> PS. ma prostownik wlasnej produkcji ;) i pod koniec ladowania jesli
> >> chce miec prad ~4A to napiecie o kilka V przekracza te 14.5V - w
> >> samochodzie prad ladowania spadnie praktycznie do zera w takiej
> >> sytuacji...
> >>
> > Nie znasz siê albo masz wiedzê garazow± powtarzan± przez
niedouczonych pseudo
> > mechanikow. W wyliczeniach mo¿esz pomin±c Rw akumulatora.
>
> Nie mo¿esz, bo jest znaczny.
>
> Pope³ni³e¶ b³±d na samym pocz±tku
zak³adaj±c liniowo¶æ oporu akumulatora.
>
> > Mo¿esz go potraktowaæ
> > jako gruby kabel miedziany.
>
> Nie mo¿esz.
>
> > Opór wenêtrzny alternatora ma kluczowe znaczenie.
>
> Tylko gdy pracuje na maksymalnym pr±dzie.
>
> > I
> > jest on wyliczalny i mierzalny. Typowy wynosi poni¿ej 0,1 oma i jest na
poziomie
> > 0,05 oma. Im alternator bêzdie mial wiêksza prêdko¶æ
obrotow± tym ten opor
> > wenêtrzy bêzdie wiêkszy bo zacznie dochodziæ sk³adowa
wynikajaca z impedancji.
> > 2,5 / 0,05 = 50. 50A da typowy i niezbyt du¿y alternator przy ró¿nicy
napiêcia
> > wynoszacej 2,5V. I jak nie ma wlazconych innych odbiornikow to wpompuje te 50A w
> > akumulator. Bez wzdlêdu na to czy Ci siê to podoba czy nie podoba.
>
> Prawo Ohma dzia³a bez wzglêdu na to czy Ci siê to podoba czy nie.
>
> > Masz jeszcze
> > jakie¶ pytania?
>
> Sk±d urodzi³e¶ sobie pomijalny Rw akumulatora?
>
> pzdr
> \SK
> --
> "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
> --
> http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Policz i się przekonasz. Jak skrzynka z pradem może dac 800A i napiecie na
zaciskach bezdie nie mniejsze niż 10V to znaczy że ma bardzo male Rw.
Kilkanaście albo i moze kilkadziesiąt razy mniejsze niż Rw alternatora. Znajdz
gdzies w necie prad zwarcia akumulatora i z niego obliczysz Rw. Mozna i je
wyznaczyć metoda doswiadczalna. Albo policzyć majac dany prad. Zebys nie napisal
ze sie migam. Policzylem pzred chwila dla pzrypadku kiedy produent wysmarowal na
obodowie prąd rozruchu 600A. Rw akumulatora w tym przypadku to 0,003 oma. To
najgorszy przypadek bo liczony przy -20 stopniach. Przy + 20 bęzdie z dzesięć
razy mniejsze Rw, bo opor wlasciwy elektrolitow maleje przy wzroscie
temperatury. 0,003 oma to dużo czy mało?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
279. Data: 2010-12-09 20:27:28
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: WS <L...@c...pl>
On 9 Gru, 20:07, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
> Policzylem pzred chwila dla pzrypadku kiedy produent wysmarowal na
> obodowie pr d rozruchu 600A. Rw akumulatora w tym przypadku to 0,003 oma. To
> najgorszy przypadek bo liczony przy -20 stopniach. Przy + 20 b zdie z dzesi
> razy mniejsze Rw, bo opor wlasciwy elektrolitow maleje przy wzroscie
> temperatury. 0,003 oma to du o czy ma o?
Jak juz pisalem (w co nie wierzysz ;) ) opor przy ladowaniu jest
zupelnie inny nic przy rozladowaniu - akumulator nie idealne zrodlo
pradu + opornik 0,001oma!
WS
-
280. Data: 2010-12-10 00:13:14
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> On 9 Gru, 20:07, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
> > Policzylem pzred chwila dla pzrypadku kiedy produent wysmarowal na
> > obodowie pr d rozruchu 600A. Rw akumulatora w tym przypadku to 0,003 oma. To
> > najgorszy przypadek bo liczony przy -20 stopniach. Przy + 20 b zdie z dzesi
> > razy mniejsze Rw, bo opor wlasciwy elektrolitow maleje przy wzroscie
> > temperatury. 0,003 oma to du o czy ma o?
>
> Jak juz pisalem (w co nie wierzysz ;) ) opor przy ladowaniu jest
> zupelnie inny nic przy rozladowaniu - akumulator nie idealne zrodlo
> pradu + opornik 0,001oma!
>
> WS
>
>
Nie moge wierzyc w nieprawde. Udowodnij to uwierze. Nie udowodnisz bo nie masz o
tym zielonego pojecia. Kolko sie zamyka a ja mam w dalszym ciagu racje. A tak
przy okazji. Udowadnia sie stosujac obliczenia a nie podajac jeden przyklad z
realu. Na razie nie masz racji. W przyszlosci też jej nie bezdiesz mial bo nie
da sie udowodnic bzdury.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl