  • 271. Data: 2010-12-08 12:30:48
    Temat: ROTFL ale flejm /bt
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

  • 272. Data: 2010-12-08 14:17:57
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Filip KK

    > Popsuty od czego? Sprawna instalacja w samochodzie nie mogła go zepsuć,
    > alternator również nie, reduktory napięcia też nie. Zatem od czego
    > popsuty? No od czego? Napisz to wielkimi literami...

    A skąd mam wiedzieć? Nie jestem jasnowidzem. Akumulatory się psują, jak
    wszystko.

    --
    ignorance is bliss

  • 273. Data: 2010-12-08 17:30:13
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Filip KK"

    > Nie rozśmieszaj ludzi takimi bzdurami co wypisujesz...

    W sumie i tak długo wytrzymałem...widać się starzeję :)

    KF

  • 274. Data: 2010-12-09 04:25:31
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > U&#191;ytkownik "Filip KK"

    > W sumie i tak d&#179;ugo wytrzyma&#179;em...wida&#230; si&#234; starzej&#234; :)
    >
    > KF

    Szkoda ze z wiekiem rozumu ci nie przybywa tylko w zastraszajacym tempie ubywa.

  • 275. Data: 2010-12-09 14:23:59
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kogutek"

    > Szkoda ze z wiekiem rozumu ci nie przybywa tylko w zastraszajacym
    > tempie ubywa.

    Na pewno do mnie skierowałeś tego posta?

  • 276. Data: 2010-12-09 14:46:16
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Filip KK wrote:
    > Wypierdalaj!

    Mistrz ciętej riposty ;)

    \SK

  • 277. Data: 2010-12-09 15:04:22
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    kogutek wrote:

    > Nie znasz się albo masz wiedzę garazową powtarzaną przez niedouczonych pseudo
    > mechanikow. W wyliczeniach możesz pominąc Rw akumulatora.

    Nie możesz, bo jest znaczny.

    Popełniłeś błąd na samym początku zakładając liniowość oporu akumulatora.

    > Możesz go potraktować
    > jako gruby kabel miedziany.

    Nie możesz.

    > Opór wenętrzny alternatora ma kluczowe znaczenie.

    Tylko gdy pracuje na maksymalnym prądzie.

    > jest on wyliczalny i mierzalny. Typowy wynosi poniżej 0,1 oma i jest na poziomie
    > 0,05 oma. Im alternator bęzdie mial większa prędkość obrotową tym ten opor
    > wenętrzy bęzdie większy bo zacznie dochodzić składowa wynikajaca z impedancji.
    > 2,5 / 0,05 = 50. 50A da typowy i niezbyt duży alternator przy różnicy napięcia
    > wynoszacej 2,5V. I jak nie ma wlazconych innych odbiornikow to wpompuje te 50A w
    > akumulator. Bez wzdlędu na to czy Ci się to podoba czy nie podoba.

    Prawo Ohma działa bez względu na to czy Ci się to podoba czy nie.

    > Masz jeszcze
    > jakieś pytania?

    Skąd urodziłeś sobie pomijalny Rw akumulatora?

    pzdr
    \SK

  • 278. Data: 2010-12-09 20:07:30
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Nie mo&#191;esz, bo jest znaczny.
    >
    > Pope&#179;ni&#179;e&#182; b&#179;&#177;d na samym pocz&#177;tku
    zak&#179;adaj&#177;c liniowo&#182;&#230; oporu akumulatora.

    > Nie mo&#191;esz.

    > Tylko gdy pracuje na maksymalnym pr&#177;dzie.

    > Prawo Ohma dzia&#179;a bez wzgl&#234;du na to czy Ci si&#234; to podoba czy nie.

    > Sk&#177;d urodzi&#179;e&#182; sobie pomijalny Rw akumulatora?
    >
    > pzdr
    > \SK
    > --
    > "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    > --
    > http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
    Policz i się przekonasz. Jak skrzynka z pradem może dac 800A i napiecie na
    zaciskach bezdie nie mniejsze niż 10V to znaczy że ma bardzo male Rw.
    Kilkanaście albo i moze kilkadziesiąt razy mniejsze niż Rw alternatora. Znajdz
    gdzies w necie prad zwarcia akumulatora i z niego obliczysz Rw. Mozna i je
    wyznaczyć metoda doswiadczalna. Albo policzyć majac dany prad. Zebys nie napisal
    ze sie migam. Policzylem pzred chwila dla pzrypadku kiedy produent wysmarowal na
    obodowie prąd rozruchu 600A. Rw akumulatora w tym przypadku to 0,003 oma. To
    najgorszy przypadek bo liczony przy -20 stopniach. Przy + 20 bęzdie z dzesięć
    razy mniejsze Rw, bo opor wlasciwy elektrolitow maleje przy wzroscie
    temperatury. 0,003 oma to dużo czy mało?

  • 279. Data: 2010-12-09 20:27:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 9 Gru, 20:07, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
    > Policzylem pzred chwila dla pzrypadku kiedy produent wysmarowal na
    > obodowie pr d rozruchu 600A. Rw akumulatora w tym przypadku to 0,003 oma. To
    > najgorszy przypadek bo liczony przy -20 stopniach. Przy + 20 b zdie z dzesi
    > razy mniejsze Rw, bo opor wlasciwy elektrolitow maleje przy wzroscie
    > temperatury. 0,003 oma to du o czy ma o?

    Jak juz pisalem (w co nie wierzysz ;) ) opor przy ladowaniu jest
    zupelnie inny nic przy rozladowaniu - akumulator nie idealne zrodlo
    pradu + opornik 0,001oma!

    WS

  • 280. Data: 2010-12-10 00:13:14
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Jak juz pisalem (w co nie wierzysz ;) ) opor przy ladowaniu jest
    > zupelnie inny nic przy rozladowaniu - akumulator nie idealne zrodlo
    > pradu + opornik 0,001oma!
    >
    > WS

    Nie moge wierzyc w nieprawde. Udowodnij to uwierze. Nie udowodnisz bo nie masz o
    tym zielonego pojecia. Kolko sie zamyka a ja mam w dalszym ciagu racje. A tak
    przy okazji. Udowadnia sie stosujac obliczenia a nie podajac jeden przyklad z
    realu. Na razie nie masz racji. W przyszlosci też jej nie bezdiesz mial bo nie
    da sie udowodnic bzdury.