  • Data: 2010-10-31 15:07:27
    Temat: Re: Prąd na USB
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakim softem można zmierzyć prąd płynący poprzez USB w komputerze?
    > Wiem, że pytam o soft, ale ten soft mierzy to, co jest hardem.
    Zmierzyć nie bardzo się da. Nic (chyba) nie mierzy poboru w mA per-port.
    Urządzenia USB podczas fazy negocjacji połączenia raportują ile
    prądu/energii będą pobierać. W przypadku hubów pasywnych i w ogóle
    per-port host wg tego określa czy w ogóle dane urządzenie może uruchomić
    (jeśli nie może, to nie zainicjuje połączenia, a urządzeniu nie wolno
    zacząć pobierać swojego docelowego prądu). Można odczytać, to co
    urządzenia zaraportowały, ale to są wartości maksymalne wynegocjowane, i
    nijak to się nie ma ani do chwilowego ani aktualnego poboru prądu.
    Jeśli używasz windowsa to Megager urządzeń > Kontrolery unisersalnej
    magistrali szeregowej (usb) > Główny koncentrator USB (będzie pewnie ich
    wiele) > zakładka Zasilanie, masz tam podaną liczbę portów i urządzenia
    na tych portach i wynegocjowane przez nie przydziały prądu.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173