  • 1. Data: 2024-06-21 18:38:30
    Temat: Responsywność
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Muszę się podzielić dzisiejszym doświadczeniem z bankomatem.
    Wszystkie parkomaty, kasy samoobsługowe, biletomaty od strony sprzętowej
    i oprogramowania, to katastrofa.

    Dziś przywitał mnie taki bankomat:
    https://bank.pl/itcard-rozpoczal-kompleksowa-obsluge
    -bankomatow-i-wplatomatow-credit-agricole/

    Zero opóźnienia, kasa wyskoczyła momentalnie.
    Byłem tak zdziwiony, że nie pamiętam czy program poprawili, gdzie
    wcześniej pojawiał się napis "Miłego dnia", co można było odebrać, że
    wszystko przebiegło poprawnie. Ale po chwili odbierz pokwitowanie, które
    jest dowodem wpłaty.

    Można? Można!

    Robert

  • 2. Data: 2024-06-21 19:09:20
    Temat: Re: Responsywność
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > wcześniej pojawiał się napis "Miłego dnia", co można było odebrać, że
    > wszystko przebiegło poprawnie. Ale po chwili odbierz pokwitowanie, które

    Dlaczego tylko credit-agricole. A co z innymi bankami?
    --
    animka

  • 3. Data: 2024-06-21 19:10:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.06.2024 o 19:09, Animka pisze:

    -bankomatow-i-

    > Dlaczego tylko credit-agricole. A co z innymi bankami?

    Nie stać ich na tak wyrafinowaną technologię. ;)

    Robert

  • 4. Data: 2024-06-21 19:29:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > wcześniej pojawiał się napis "Miłego dnia", co można było odebrać, że
    > wszystko przebiegło poprawnie. Ale po chwili odbierz pokwitowanie, które

    Ale wór ze mnie, na pręgierz miało iść!

    Robert

  • 5. Data: 2024-06-22 19:19:19
    Temat: Re: Responsywność komputera
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    od czego zależy najbardziej?
    (naoliwienie kursora i rysowanie okien)

    mam
    i5-7500 CPU @ 3.40GHz
    32gb DDR4 KF3600C17D4/8GX

    MSI GTX 1650 SUPER AERO ITX/VENTUS XS OC
    ekran 3840x2160 at 60Hz

    w domu w PL mam sporo słabszy dell 5050 z gt1030
    i chodzi jakoś, prawie tak samo :)
    ekran 3840x2160 at 30Hz

    taki sam w10x64 22H2

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 6. Data: 2024-06-22 20:49:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/06/2024 19:19, PiteR wrote:
    > od czego zależy najbardziej?

    Od umiejętności programisty i raczej niczego więcej. Programowanie GUI
    wymaga innego myślenia, niż przeciętny embedowiec z 20 latami
    doświadczenia w 8051. A tacy czasem piszą te systemy. Dodatkowo
    niemożność pojęcia, że drukowanie i wyświetlanie napisów na ekranie da
    się zrobić równolegle, jest powszechne w środowisku patoprogramistów od
    wszelkiego rodzaju systemów kioskowych.

    Amiga miała wystrarczającą do pracy responsywność na 7MHz. To nie jest
    problem prędkosci cpu.

    Przykład: wszystkie otaczajace mnie systemy mają ten sam bug:
    naciśnięcie przycisku na ekranie nie powoduje natychmiastowej reakcji
    GUI w postaci zmieny koloru czy kształtu wiec nie widzisz, czy system to
    zarejestrowal, czy palec brudny. Zamiast tego jakiś imbecyl w onClick
    obrabia właśnie bazę danych. Nauczył się tak z Delphi i teraz jako
    główny programator systemów bankomatowych nie pojmuje, że nauczył się
    źle i że Delphi nauczyło całe pokolenia patoprogramowania UI.

  • 7. Data: 2024-06-23 10:06:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v576c5$3soh1$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

> [...]
    > reakcji GUI w postaci zmieny koloru czy kształtu wiec nie widzisz,
    > czy system to zarejestrowal, czy palec brudny.

    Ten problem narasta i coraz bardziej mnie irytuje.
    Klikam ikonę na pasku zadań otwartego juz Vivaldi i mam w pierwszym
    momencie cały czarny ekran jakby migawka przeleciała.

    Stare programy takie jak np
    Irfan, Xnews, Sylpheed, MPC HC rysuja okno błyskawicznie po kliknieciu
    w pasek zadań. Nawet juz Firefox i Edge dają radę szybko się pojawić.

    a np Vivaldi i freeCommander za każdym razem zmaksymalizowania jakby
    rysowały okno od nowa z pierwsza klatka czarną. Potem programy chodza
    szybko. Nic nie mam do Vivaldiego, super przegladarka, uciaga 50
    zakładek.

    Byc może mechanizm DPI awareness ma tu jakies znaczenie bo moja
    rozdzielczość jest dość nietypowa 3840 x 2160p i zoom 200%

    Może te programy nie były zoptymalizowane na taki duzy ekran.

    hgw

    moze procek zmienic na i7

    --
    Piter