  • 1. Data: 2010-10-31 14:48:47
    Temat: Prąd na USB
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Jakim softem można zmierzyć prąd płynący poprzez USB w komputerze?
    Wiem, że pytam o soft, ale ten soft mierzy to, co jest hardem.

    --
    ^ 750 749 ^c 440
    438
    | 740 . .17 . 2930 739 F|l 430 .
    428
    | 730 16 18 . . . 729 E|i 420 13 .1617 19 .
    P|l 720 1314 VVDD24 . 27 719 V|t 410 1415 18 22
    .27 . 30 413
    E|/ 710 15 VVVV . . 709 |r 400 20 .
    .26 29 397

  • 2. Data: 2010-10-31 15:07:27
    Temat: Re: Prąd na USB
    Od: BartekK <s...@N...org>

    > Jakim softem można zmierzyć prąd płynący poprzez USB w komputerze?
    > Wiem, że pytam o soft, ale ten soft mierzy to, co jest hardem.
    Zmierzyć nie bardzo się da. Nic (chyba) nie mierzy poboru w mA per-port.
    Urządzenia USB podczas fazy negocjacji połączenia raportują ile
    prądu/energii będą pobierać. W przypadku hubów pasywnych i w ogóle
    per-port host wg tego określa czy w ogóle dane urządzenie może uruchomić
    (jeśli nie może, to nie zainicjuje połączenia, a urządzeniu nie wolno
    zacząć pobierać swojego docelowego prądu). Można odczytać, to co
    urządzenia zaraportowały, ale to są wartości maksymalne wynegocjowane, i
    nijak to się nie ma ani do chwilowego ani aktualnego poboru prądu.
    Jeśli używasz windowsa to Megager urządzeń > Kontrolery unisersalnej
    magistrali szeregowej (usb) > Główny koncentrator USB (będzie pewnie ich
    wiele) > zakładka Zasilanie, masz tam podaną liczbę portów i urządzenia
    na tych portach i wynegocjowane przez nie przydziały prądu.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-10-31 15:56:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BartekK" iak11h$dq4$...@m...internetia.pl

    > Jeśli używasz windowsa to Megager urządzeń > Kontrolery unisersalnej magistrali
    szeregowej (usb) > Główny koncentrator USB (będzie
    > pewnie ich wiele) > zakładka Zasilanie, masz tam podaną liczbę portów i urządzenia

    Mam -- jest tego siedem wpisów. Skąd mam wiedzieć, który wpis do którego
    gniazdka? (podłączając i odłączając urządzenia podpięte pod gniazdka?)
    Mam 4 gniazdka USB 2.0 wyprowadzone na obudowę. Wewnątrz może być do
    USB podpięta kamerka i BT -- to w sumie 6 sztuk. Do czego siódmy wpis
    w managerze? A może źle liczę? Wszystkich wpisów mam tam 17 -- 7,5,2,1,2.

    > na tych portach i wynegocjowane przez nie przydziały prądu.

    Trochę to skąpe informacje na tematy prądowe, ale dobre i takie.
    Chcę wiedzieć, ile prądu zabiera ładowanie ZENa i innych urządzeń,
    a tym samym, czy można je ładować bez linii sygnałowych, samymi
    drutami zasilającymi -- czyli bez negocjowania.

    Dziękuję za informacje.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2010-10-31 16:24:15
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > a tym samym, czy można je ładować bez linii sygnałowych, samymi
    > drutami zasilającymi -- czyli bez negocjowania.
    Wg specyfikacji - urządzenie podczas negocjacji (przed wynegocjowaniem)
    poboru prądu może pobierać do 0.1A, więc jeśli urządzenie nie zawiera
    logiki (czyli nie negocjuje wyższego poboru prądu), to też tylko taki
    pobór jest dozwolony. Wystarczy sprawdzić czy ta twoja ładowarka w ogóle
    zgłasza się jako urządzenie na usb (i jest widoczna gdzieś wśród tych
    koncentratorów usb, jako jakieś urządzenie z jakimś zdeklarowanym
    poborem prądu). Jeśli nie ma jej - to więcej niż 100mA nie może pobierać
    (przynajmniej oficjalnie)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2010-10-31 17:09:05
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-31 17:24, BartekK pisze:
> [...]
    > koncentratorów usb, jako jakieś urządzenie z jakimś zdeklarowanym
    > poborem prądu). Jeśli nie ma jej - to więcej niż 100mA nie może pobierać

    W praktyce nie ma ogranicznikow pradu na wiekszosci plyt i mozna
    spokojnie brac ile daje zasilacz.

    Sam uklad ogranicznika mierzy prad ale w wiekszosci ukladow nie jest to
    parametr do odczytania przez software zewnetrzny zajrzyj do specyfikacji
    dowolnego kontrolera.

  • 6. Data: 2010-10-31 20:57:10
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]
    > koncentratorów usb, jako jakieś urządzenie z jakimś zdeklarowanym
    > poborem prądu). Jeśli nie ma jej - to więcej niż 100mA nie może pobierać

    Nie spotkałem jeszcze komputera stacjonarnego, w którym nie działałby
    podgrzewacz do kubków, a to ciągnie 2-2,5W

  • 7. Data: 2010-10-31 23:24:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BartekK" iak5hi$711$...@m...internetia.pl

> [...]
    wśród tych koncentratorów usb, jako jakieś
    > urządzenie z jakimś zdeklarowanym poborem prądu). Jeśli nie ma jej - to więcej niż

    Tyle wiem od jakiegoś czasu. To nie ładowarka. Chcę podłączyć telefon
    komórkowy lub mikrofono-słuchawkę na BT, albo ZENa do USB po to, aby
    naładować te urządzenia. :) Wszystkie te urządzenia można ładować
    napięciem stałym 5 V. Słuchawka i telefon mają okrągłe (koncentryczne)
    gniazdko (takie same w telefonie jak w słuchawce) zaś ZEN ma małe USB.
    (wiem, że małych USB jest co najmniej 4)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2010-10-31 23:25:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BQB" 4ccdd84c$...@n...home.net.pl

    > Nie spotkałem jeszcze komputera stacjonarnego, w którym nie działałby podgrzewacz
    do kubków, a to ciągnie 2-2,5W

    Ja myślę o notebooku i netbooku.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2010-11-02 00:51:36
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    zwrócił błąd:

> [...]
    > gniazdko (takie same w telefonie jak w słuchawce) zaś ZEN ma małe USB.
    > (wiem, że małych USB jest co najmniej 4)

    Sorry za offtop, ale w tym ZENie jeszcze Ci nie padł ekranik?

    --
    SK

  • 10. Data: 2010-11-02 16:08:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Saiko Kila" 1d1gn1ygocv7x$....@s...pl

    > Sorry za offtop, ale w tym ZENie jeszcze Ci nie padł ekranik?

    [wy]Padł [komuś z kieszeni] cały ZEN -- znalazłem go na ulicy.
    Gdybym go nie zabrał, prawdopodobnie w ciągu kwadransa zostałby
    rozjechany kołami jakiegoś samochodu. Był zamoczony, więc wysuszyłem
    go i naładowałem. Później dałem ogłoszenie, które wiele razy powtarzałem,
    aż w końcu kupiłem za 8 złotych (z groszami -- po odliczeniu podatków to
    mniej niż 6 złotych) świetne słuchawki na sznurkowych przewodach.

    Teraz ZEN ma się dobrze. Wewnątrz jest **lekko** poturbowany, ale cały i sprawny.

    http://emmerson.com.pl/sluchawki.htm HE28
    złocone styki wtyczki, solidne sznurki zakładane na szyję, wieszak do ZENa
    z solidnym zapięciem/zatrzaskiem, otwarte słuchawki (bardzo dobrej jakości)

    takie kupiłem 3 pary; i jedną HE18; podobne, ale przewody są bardzo długie,
    i nie są sznurkowate

    Cały ZENik trzyma się dobrze. Chińska, niechlujna robota, ale pracuje poprawnie. :)
    Jest mocno (bardzo mocno) podrapany -- ktoś słabo o niego dbał. :) (albo nie miał
    nigdy do czynienia z okularami -- ja mam okulary od ponad 43 lat, więc wiem, jak
    dbać o takie drobiazgi -- ekranik, czy ZEN w ogóle, to nie kobieta, jest delikatny)

    Najpierw wrzuciłem na kartę piosenki Anny Jantar.
    Ładnie śpiewała. Brak potwierdzenia wypuszczenia podwozia, tryb startowy sypiących
    się
    silników, brak sterowania w ogonie samolotu, brak 3 silników na 4... A jednak pilot
    starał się lecieć do końca, nie krzyczał ,,drzewo na horyzoncie''... 14 marca 1980
    roku...
    Fosa i mur obronny fortu Okęcie... Kopernik...

    --
    ^ 750 ks 749 ^c 440 ko
    438
    | 740 .r.17 . 2930 01 739 F|l 430 .s
    428
    | 730 16 18 . . . 31 729 E|i 420 13 .1617 19
    . 24 . 416
    P|l 720 1314 ęł VVDD24 . 27 719 V|t 410 1415 rł 18
    22 .27 . 30 .01 413
    E|/ 710 15gu VVVV . . 709 |r 400 ęu 20
    . .26 29 31 406
    F|m 700 op *1920* 2223**2526 *28 690 1|y 390 gp
    *23 25 *28 393