    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.pregierz
    Date: Thu, 29 May 2014 12:12:26 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Praca elektryk monter ZE

    On Thu, 29 May 2014, Wiesiaczek wrote:

    > Dlatego jestem zwolennikiem stałych cen na tego typu artykuły

    Ktoś z Was umie Wiesiaczkowi wytłumaczyć, że tego chleba za 5 zł
    będzie wszędzie od metra, a ten po 3,50 będzie za 8 albo więcej?
    (no przecież przydział mąki trzeba sprawiedliwie podzielić :>
    i to wykluczy potrzebę konkurowania ceną, a mąka przecież
    nie będzie w dowolnej ilości, bo trzeba trzymać "zbliżone
    stawki")

    > a także stałych
    > (zbliżonych) stawek wynagrodzenia za taką samą pracę.
    > Od różnicowania jej w
    > zależności od efektów jest premia.

    ILE tej premii, jeśli różnica w efektach przekracza 100%?

    > Kiedyś to było proste.

    Szkoda że dostać można było w sklepie głównie chleb "z giganta"
    (który być może wcale nie musiałby być taki jaki był, ale
    przecież należała się "zbliżona stawka").

    pzdr, Gotfryd