eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPotrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglemRe: Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !news.mm.pl!not-for-mail
    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
    Date: Sat, 11 Dec 2010 16:39:22 +0100
    Organization: Multimedia Polska SA
    Lines: 90
    Message-ID: <ie0635$5b9$1@news.mm.pl>
    References: <idu0kr$lnh$1@news.mm.pl> <0...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.mm.pl 1292082085 5481 81.190.86.247 (11 Dec 2010 15:41:25 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 11 Dec 2010 15:41:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    In-Reply-To: <0...@n...onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334047
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-11 04:06, kogutek pisze:

    > Chyba nie wiesz o czym piszesz. Latwiej wykonać kola o zebach skosnych.

    No raczej nie latwiej.

    Sa duzo
    > mocniejsze, przy okazji ciszej pracuja.

    Przeciez to tez napisalem, ze sa mocniejsze.

    Jak cos jest mocniejsze to moze byc
    > mniejsze.

    Ale tam ma byc takie jakie ma byc, ani mniejsze, ani wieksze, takie jak
    porzeba do zalozonego przelozenia.

    Czyli mniej materialu do zdjecia w zasie obrobki. O tym żeby zrobić
    > kolo zebate do samochodowej skrzyni biegow na frezarce uniwersalnej mozna
    > zapomniec.

    Sposobow jest troche.
    Frezarka obwiedniowa, dlutownica i jeszcze pare wariacji z frezarkami.

    > Kola rebate robi sie na specjalnych frezarkach do kol zebatych.

    Nie tylko.

    > Trwa
    > to moment.

    Zalezy od sprzetu i jak szybko ktos potrafi go odpowiednio ustawic.

    Inaczej byc nie moze bo jak by w fabrykach kol zebatych do samochodow
    > byly frezarki uniwersalne to polowa ludzi na Ziemi robila by tylko kola zebate
    > do samochodow.

    Ale co to ma do rzeczy?

    Jak sa przesuwki to kola są zawsze zazebione i przesuwkami lazcy
    > sie je z walkiem glownym.

    Czy ja gdzies zaprzeczam?

    Sily osowe jakie powstaja w czasie pracy pary kol o
    > zebach skosnych oddzialywuja jedynie na lozyska i obudowe.

    I o to chodzi.
    Wiesz czy te lozyska i obudowa wytrzyma przy wbijaniu biegu na chama?

    >A nie na przesuwke.

    Nigdzie nie napisalem, ze na przesuwke dziala.

    > Chcesz sobie zrobc nie synchronizowana klowa skzrynie begow to wyjmij
    > synchronizatory ze zwyklej skrzyni. Synchronizator nie wydluza czasu potrzebnego
    > do wlaczenia biegu. On tylko robi ze latwiej go wrzucic. Z synchronizatorem jak
    > za szybko wrzucac bieg to najwyzej nie zdazy wyhamowac kola. Ale na pewno jak
    > jest pełnosprawny spowoduje zmniejszenie predkosci kola wzgledem przesuwki. I
    > latwiej bedzie sie dawalo na sile wbic bieg.

    No tak, ale samo wywalenie synchronizatorow nic nie da, bo biegu i tak
    nie wbijesz, ta "klowa" wlasnie rozni sie tym, ze nie ma drobnych zabkow
    tylko grube, duze "klocki", ktore zwane sa klami.

    > Naucz si e wrzucac biegi z
    > podwojnym wyspzregleniem i miedzygazem a spzreglo Ci bedzie niepotrzebne do
    > niczego z wyjatkiem ruszania. Nie synchronizowanych skrzyn biegow nie robili na
    > dlugo przed wojna. Procedura zmiany biegu byla skomplikowana. W Londynie w
    > jednym z muzeow widzialem wspolczesny samochod wyscigowy. Obok niego byly
    > poprzecinane mechanizmy zeby bylo widac co jest w srodku. Skrzynia tez byla.
    > Roznila sie od takiej ze zwyklego samochodu tym ze czesc kol zebatych miala
    > uzebienie daszkowe. To byla najzwyklejsza klowa synchronizowana skrzynia biegow.
    > Z tym że preselekcyjna. Najpierw sie w takiej wrzuca bieg bez sprzegla a potem
    > wciska sprzeglo i sam rozlacza sie ten co byl z zalacza ten wrzucony. Wajchy do
    > zmiany biegow nie byli. Takie cus jak do spryskiwacza bylo przy kierownicy.
    > Odepchniete od siebie zmiana biegu w gore, przyciagniete zmiana biegu w dol.
    > Pykniete dwa razy do siebie to dwa biegi do dolu itd. Niedawno gdzies czytalem
    > ze do jakiejs wyscigowki formuly 1 zrobili skrzynie w ktorej zmiana biegu
    > polegala na zazebianiu kol zebatych. Tak jak wsteczny w zwyklych samochodach.
    > Tam maszyna biegi zmieniala a nie czlowiek. Wyzsze pierdolenstwo tam bylo bo
    > maszyna sprawdzala w jakim polozeniu wzgledem siebie sa zeby i je zazebiala
    > tylko wtedy jak jedno moglo wejsc w drugie. Amen. Po co wymyslasz jak nie wiesz?
    >

    No tak, ladnie napisales, ale jezeli moge miec drobna uwage, to
    nastepnym razem porozdzielaj troche ten tekst, bo sie ciezko czyta.

    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: