-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
!news.mm.pl!not-for-mail
From: Karolek <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
Date: Sat, 11 Dec 2010 16:39:22 +0100
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 90
Message-ID: <ie0635$5b9$1@news.mm.pl>
References: <idu0kr$lnh$1@news.mm.pl> <0...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1292082085 5481 81.190.86.247 (11 Dec 2010 15:41:25 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 11 Dec 2010 15:41:25 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
In-Reply-To: <0...@n...onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334047
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-11 04:06, kogutek pisze:
> Chyba nie wiesz o czym piszesz. Latwiej wykonać kola o zebach skosnych.
No raczej nie latwiej.
Sa duzo
> mocniejsze, przy okazji ciszej pracuja.
Przeciez to tez napisalem, ze sa mocniejsze.
Jak cos jest mocniejsze to moze byc
> mniejsze.
Ale tam ma byc takie jakie ma byc, ani mniejsze, ani wieksze, takie jak
porzeba do zalozonego przelozenia.
Czyli mniej materialu do zdjecia w zasie obrobki. O tym żeby zrobić
> kolo zebate do samochodowej skrzyni biegow na frezarce uniwersalnej mozna
> zapomniec.
Sposobow jest troche.
Frezarka obwiedniowa, dlutownica i jeszcze pare wariacji z frezarkami.
> Kola rebate robi sie na specjalnych frezarkach do kol zebatych.
Nie tylko.
> Trwa
> to moment.
Zalezy od sprzetu i jak szybko ktos potrafi go odpowiednio ustawic.
Inaczej byc nie moze bo jak by w fabrykach kol zebatych do samochodow
> byly frezarki uniwersalne to polowa ludzi na Ziemi robila by tylko kola zebate
> do samochodow.
Ale co to ma do rzeczy?
Jak sa przesuwki to kola są zawsze zazebione i przesuwkami lazcy
> sie je z walkiem glownym.
Czy ja gdzies zaprzeczam?
Sily osowe jakie powstaja w czasie pracy pary kol o
> zebach skosnych oddzialywuja jedynie na lozyska i obudowe.
I o to chodzi.
Wiesz czy te lozyska i obudowa wytrzyma przy wbijaniu biegu na chama?
>A nie na przesuwke.
Nigdzie nie napisalem, ze na przesuwke dziala.
> Chcesz sobie zrobc nie synchronizowana klowa skzrynie begow to wyjmij
> synchronizatory ze zwyklej skrzyni. Synchronizator nie wydluza czasu potrzebnego
> do wlaczenia biegu. On tylko robi ze latwiej go wrzucic. Z synchronizatorem jak
> za szybko wrzucac bieg to najwyzej nie zdazy wyhamowac kola. Ale na pewno jak
> jest pełnosprawny spowoduje zmniejszenie predkosci kola wzgledem przesuwki. I
> latwiej bedzie sie dawalo na sile wbic bieg.
No tak, ale samo wywalenie synchronizatorow nic nie da, bo biegu i tak
nie wbijesz, ta "klowa" wlasnie rozni sie tym, ze nie ma drobnych zabkow
tylko grube, duze "klocki", ktore zwane sa klami.
> Naucz si e wrzucac biegi z
> podwojnym wyspzregleniem i miedzygazem a spzreglo Ci bedzie niepotrzebne do
> niczego z wyjatkiem ruszania. Nie synchronizowanych skrzyn biegow nie robili na
> dlugo przed wojna. Procedura zmiany biegu byla skomplikowana. W Londynie w
> jednym z muzeow widzialem wspolczesny samochod wyscigowy. Obok niego byly
> poprzecinane mechanizmy zeby bylo widac co jest w srodku. Skrzynia tez byla.
> Roznila sie od takiej ze zwyklego samochodu tym ze czesc kol zebatych miala
> uzebienie daszkowe. To byla najzwyklejsza klowa synchronizowana skrzynia biegow.
> Z tym że preselekcyjna. Najpierw sie w takiej wrzuca bieg bez sprzegla a potem
> wciska sprzeglo i sam rozlacza sie ten co byl z zalacza ten wrzucony. Wajchy do
> zmiany biegow nie byli. Takie cus jak do spryskiwacza bylo przy kierownicy.
> Odepchniete od siebie zmiana biegu w gore, przyciagniete zmiana biegu w dol.
> Pykniete dwa razy do siebie to dwa biegi do dolu itd. Niedawno gdzies czytalem
> ze do jakiejs wyscigowki formuly 1 zrobili skrzynie w ktorej zmiana biegu
> polegala na zazebianiu kol zebatych. Tak jak wsteczny w zwyklych samochodach.
> Tam maszyna biegi zmieniala a nie czlowiek. Wyzsze pierdolenstwo tam bylo bo
> maszyna sprawdzala w jakim polozeniu wzgledem siebie sa zeby i je zazebiala
> tylko wtedy jak jedno moglo wejsc w drugie. Amen. Po co wymyslasz jak nie wiesz?
>
No tak, ladnie napisales, ale jezeli moge miec drobna uwage, to
nastepnym razem porozdzielaj troche ten tekst, bo sie ciezko czyta.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.12.10 17:01 kogutek
- 11.12.10 18:13 MarcinJM
- 11.12.10 20:06 Karolek
- 11.12.10 20:16 Karolek
- 18.12.10 08:53 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 08:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 08:58 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
- Kultura zapie....ania
- Gdańsk się skończył dla mnie.
- Elektryki z południa lecą do ciepłych krajów :)
- Re: Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
Najnowsze wątki
- 2024-09-16 zapora Stronie Slaskie
- 2024-09-16 powodz
- 2024-09-16 Aple ma przycisk APARATU. SERIO? Tyle lat im to zajęło?
- 2024-09-15 Mulitisim
- 2024-09-15 Jaki telefon dla "SENIORA"? ;-)
- 2024-09-18 Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
- 2024-09-17 Kultura zapie....ania
- 2024-09-17 Gdańsk się skończył dla mnie.
- 2024-09-16 Elektryki z południa lecą do ciepłych krajów :)
- 2024-09-16 Re: Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- 2024-09-17 Wybuchające pagery
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-18 Kraków => Java Full Stack Developer (Angular/React) <=
- 2024-09-18 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=