-
Data: 2020-08-02 12:41:53
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2020-08-02 o 10:33, Myjk pisze:
> Sat, 1 Aug 2020 17:27:40 +0200, cef
>
>>>> Widzimy co innego i to jest piękne.
>>> Kto ma dłuższy wzrok niż nos to się okaże całkiem niebawem.
>> Kiedy jest wg Ciebie niebawem?
>> Ile to dziesiątek lat?
>
> Niebawem to jest w ciągu 10 lat cena elektryka zrówna się ze spaliniakami,
> wtedy bedzie pozamiatane. Zresztą jak podejść do tematu rzetelnie, tj.
> porównać nie sam segment i cenę, ale także komfort i osiągi, to elektryk
> jest już tańszy. Bo żeby zrobić spaliniaka dającego ciszę w kabinie na
> poziomie elektryka i parametry jazdy (przyśpieszenie), trzeba wydać
> znacznie więcej. Tylko to że (znowu) większości takie parametry są na co
> dzień zbyteczne, się tego nie postrzega w ten sposób.
Ludzie oprócz osiągów kupują wygodę.
Jak podejdziesz do tematu rzetelnie i przeliczysz ten komfort
rzetelnie, to już nie jest tak różowo jak przedstawiasz.
>> Spokojnie, wyściubiam i nadal nie widzę.
>
> I co, nie widzisz jaka ilość ładowarek jest na zachodzie? Nie widzisz ile
> EV jeździ JUŻ po ulicach?
Jeździ bardzo mało.
Dla mnie to niezauważalne.
Nie postrzegam tego jako jakiejś ogromnej liczby.
>>> Oczywiście, i po to właśnie inwestują miliardy w opracowanie nowych
>>> platform, przestawiają fabryki na produkcję EV, a nawet budują nowe (w tym
>>> fabryki akumulatorów), a niektórzy już zapowiadają całkowite przestawienie
>>> się na EV i zakończenie produkcji spaliniaków (sprawdzić czy nie Tesla).
>>
>> Nic nie zrobili takiego.
>
> Czego nie zrobili, nie zainwestowali kasy w opracowanie nowych platform
> specjalnie dla EV? Weź, powtarzam, otwórz w końcu oczy. Na początku
> rzeźbili przerabiając spaliniaki najmniejszym kosztem, ale po zobaczeniu co
> się dzieje u Tesli opracowali, i nadal nad tym pracują, platformy dla EV.
> VW to tak się pośpieszył, że wypuścił, ba, wyprodukował EV (ID3) z pół roku
> temu, samochody stały i czekały na firmware bo pierwotny nie nadążył za
> produkcją. Zdaje się w zeszłym tygodniu w końcu skończyli i robią hurtowy
> update żeby klienci w końcu mogli odebrać swoje samochody.
Ale to przecież jest tylko minisegment rynku, który trzeba zapełnić,
bo się pojawił taki rynek. Inwestuje się w to co może dać zysk.
Jeśli pojawia się wraz z ekomodą taki segment, to załatwią
go bardziej hybrydy a nie EV.
>> Jedynie chcą mieć swoje akumulatory, żeby w razie czego
>> nie być na łasce innych i to jedyne co zrobili - nic więcej nie robią.
>
> No rynce opadajoo.
>
>> (to w razie czego to jedynie miejskie pudełka, gdy
>> ten model użycia jakoś się przyjmie)
>
> Ale przecież to jest właśnie główny target EV, od zawsze. Tesla jednak
> pokazała, że da się lepiej.
Tesla nic nie pokazała, tylko wypełniła ten minisegment o którym
napisałem powyżej.
Bo Tesla nie produkuje innych aut i dlatego ma takie wzrosty w tym
segmencie.
>> Moim zdaniem nawet do tej realnej wizji elektryków
>> w centrach miast i ewentualnie jako drugie pudełko
>> do jeżdżenia na zakupy to i tak prądu jest za mało.
>> O wszystkich i do tego nagle? Nawet nie pomyślałem,
>> że mój rozmówca mógłby to zakładać.
>
> Po raz kolejny powtarzam, Niemcy już w ZESZŁYM roku oddawali prąd z OZE ZA
> DARMO bo mieli go za dużo, a ty upychasz że w przyszłości będzie go za
> mało. Parodia.
Bo obecnie udział EV jest minmialny.
Niemcy nadwyżkę z OZE mają nie dlatego, że się przestawiają na
samochody elektryczne, tylko dlatego, że zamykają atomówki.
Samo OZE się nie zbilansuje - trzeba jeszcze utrzymać coś co zrównoważy
system energetyczny. Ładowarki ładnie wyglądają właśnie propagandowo w
dużych miastach,
koło dworca, na lotnisku, w runku itp czyli to co Ty widzisz i się
podniecasz. Idż do ratusza w mieście 10-20tys mieszkańców i się zapytaj
burmistrza dlaczego nie ma tam
dostępu do ładowarek publicznych.
Ja sobie już na obecnym domu od blisko miesiaca prąd
> produkuję na potrzeby EV, w nowym domu od przyszłego wtorku mi zmieniają
> licznik i ruszy kolejna instalacja PV o mocy 10kWp. W sumie to jest 15kWp
> które wyprodukują prądu w okolicach 13MWh rocznie. Co wystarczy na około
> 43tys. km rocznie (przy absurdalnym zużyciu 30kWh/100km -- ja w klocu
> Outlanderze mam 20-25 kWh/100). Gdzie ja przejeżdżam około 20 tys., żona
> około 10 tys. rocznie. Z czym do normalnych ludzi startujesz, pytam się
> grzecznie?
A jaki Ty stanowisz procent wsród klientów koncernów motoryzacyjnych?
Z czym Ty startujesz odeprę grzecznie?
Statystycznie jesteś marginesem.
>
>> Na razie nie ma nic innego.
>
> Ponownie powtarzam, biorąc pod uwagę że większość ludzi potrzebuje przeloty
> 60km dziennie a od wielkiego dzwonu więcej, to wybór jest ogromny już
> dzisiaj. Jak uwzględnić parametry i komfort EV (oraz cenę i sprawność za
> 100km) do ekwiwalentu spalinowego to EV JUŻ dawno są tańsze. Pewnie byłby
> jeszcze tańsze, gdyby ludzie bardziej zmadrzeli.
Ludzie wybierają portfelem.
Jak będzie wygodniej i taniej to wybiorą coś innego.
>> I do tych zastosowań jak najbardziej to będzie realne za kilkadziesiąt
>> lat może.
>
> Przecież już dzisiaj ludzie jeżdżą w trasy. T3 już od dawna ładuje się od
> 20 do 80% (300km) w 15 minut. Co oznacza że na trasie 1200km "traci" się
> godzinę. W praktyce mniej, bo spaliniak bardziej męczy podczas jazdy, więc
> i tak wypada się zatrzymać gdzieś w połowie i odpocząć, kości rozprostować,
> zjeść, wypić a i też musi się minimum raz zatankować.
Powtarzam - to nadal margines.
>> Mają wysoki ślad weglowy, więc suma sumarum śmiecą.
>
> Wykaż to w końcu, bo sypiesz znowu ogólnikami z których nic nie wynika.
> Tylko nie zakładaj u podstawy jak większość głuptaków co robi porównania,
> że bateria kończy się wraz z amortyzacją pojazdu, tj. maks 6 lat,
> uwzględnij produkcję silnika spalinowego, skrzyni biegów, rafinacji i
> utylizacji olejów itp. Startuj.
Ale co ja mam wykazywać?
Odpowiem Ci po zenkowemu - użyj google i znajdź sobie.
I nie zakładaj, że produkcja skrzyni biegów szkodzi środowisku a
produkcja kabli i baterii już nie.
I uwzględnij to co pomija większość głuptaków co robi
porównania zakładając, że prąd jest czyściutki z gniazdka.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.08.20 12:45 cef
- 02.08.20 14:45 Cavallino
- 02.08.20 16:16 cef
- 02.08.20 17:16 Cavallino
- 02.08.20 17:37 WS
- 02.08.20 19:28 Myjk
- 02.08.20 19:39 cef
- 02.08.20 19:51 Myjk
- 02.08.20 20:11 Jacek Maciejewski
- 02.08.20 20:17 Cavallino
- 02.08.20 20:37 Myjk
- 02.08.20 21:49 cef
- 02.08.20 21:49 cef
- 02.08.20 23:16 WS
- 02.08.20 23:26 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=